Sektörel

Öz Karamanlar Vinç, eklemli ve katlanır platformlara yöneldi!

Öz Karamanlar Vinç Genel Müdürü Şenol Karaman, yeni taşındıkları tesislerinde 5 tondan 80 tona kadar araç parkı ve 20 kişilik kadrolanyla müşterilerine hizmet verdiklerini belirtti...


Faaliyetlerine 1991'de Şenol Vinç olarak başlayan ve 2001'den itibaren mevcut adıyla hizmet veren Öz Karamanlar Vinç, eklemeli ve katlanır platformlara yöneldi. Faaliyetlerinin 3 bin metrekare alana sahip tesislerinde devam ettiğini belirten Öz Karamanlar Vinç Genel Müdürü Şenol Karaman, yeni taşındıkları tesislerinde 5 tondan 80 tona kadar araç parkı ve 20 kişilik kadrolanyla müşterilerine hizmet verdiklerini söyledi.
Karaman, 2012 yılı itibarıyla ağırlıklı olarak yangın tesisatlarında, boya, elektrik, inşaat sektörlerinde, alışveriş merkezlerinde ve insanların ulaşamadığı yerlerde kullanılan eklemli insansız araçlarla hizmet vermeye başladıklarını aktardı. Eklemli ve katlanır platformlara yönelik geçen yıl toplam 3 milyon euro'luk yatırım yaptıklarını ve yatırımlarının bu yönde devam edeceğini açıklayan Şenol Karaman, "Türkiye'de yeni yeni tanınmaya başlayan bu araçlarda personel kullanma ihtiyacı bulunmadığı için bunlar hem maliyet anlamında hem de güvenlik anlamında daha avantajlı. Ancak bu araçlar Türkiye'de şu anda yüzde 20 oranında kullanılıyor. Bugün itibarıyla teleskopik mobil vinçler, kamyon üstü vinçler, sepetli, makaslı, dikey, katlanır bomlu, eklemli platformlar, 4x4 dizel makaslı platformlar gibi 45 adetlik bir araç parkımız var" dedi.
Geçen yıl yüzde 40 büyüdüklerini ve yılı 3 müyon TL ciroyla geride bıraktıklarını açıklayan Şenol Karaman, bu yü başmda, aynı performansı gösterme beklentisindeyken haziran ayından itibaren sektörde bir durgunluk yaşadığım söyledi. Piyasalardaki durgunluk nedeniyle yapmayı planladıkları dört adet makine yatırımım ertelediklerine dikkat çeken Karaman, yaşanan durgunluğa rağmen yılı yüzde 20 büyümeyle kapatacaklarını vurguladı. Sektörde karşılaştıkları sorunlara da değinen Karman, şunlan söyledi: "Kalifiye elaman bulmakta sıkınü yaşıyoruz. Bir diğer sıkıntımız ise Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı'nın Karayolları Mevzuatı ile ilgili. Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı tarafından üretimine izin verilen 80 tonluk vincimizi Karayolları Mevzuatı nedeniyle karayoluyla şantiyelere gönderemiyoruz. Türkiye'de bu tonajlarda bir vincin üretilmesine izin verilmiş ancak tonajı nedeniyle karayolunda yürütmeniz yasak. Bu nasıl bir anlayış, çözemedik." Geçen yıl yüzde 40 büyüdüklerini ve yılı 3 milyon TL ciroyla kapattıklarını açıklayan Genel Müdür Şenol Karaman, "Bu yıl da aynı performansı göstereceğimizi tahmin ediyorduk, ancak haziran ayından itibaren sektörde bir durgunluk yaşanıyor. Bu nedenle yapmayı planladığımız dört adet makine yatırımını erteledik" dedi.


Dünya Bölge