Özdilek Holding AVM yatırımlarını erteledi!
600 milyon dolarlık yatırım gerçekleştiren Özdilek Holding, bu yıl da yüzde 20’lik büyüme planlıyor. Firma, avm yatırımlarını 2018 yılının sonuna çekti.
Özdilek Holding geçtiğimiz yıl beklentisinin yüzde 5 altında büyüdü. Cirosunu yüzde 20 artırarak 1 milyar 650 milyon TL’ye ulaştırdı. Özdilek Holding Yönetim Kurulu Başkanı Hüseyin Özdilek, bu yıl da yüzde 20’lik büyüme planladıklarını söylüyor. Büyümenin ağırlıklı olarak alışveriş merkezlerinden ve tekstil sektöründen geleceğini belirtiyor.
Toplam 11 ilde 20 alışveriş merkeziyle sektörün en büyük oyuncularından biri olan Özdilek’in 2017 ajandasında ise yatırım yok. Hüseyin Özdilek 2017 yılında yapmayı planladıkları yatırımları 2018 sonuna çektiklerini açıklıyor. Temel gerekçenin döviz artışı olduğunu belirtiyor.
Bugün iç enflasyondan daha fazla döviz artışı olduğuna dikkat çeken Özdilek, bu nedenle dengeli gitmek mecburiyetinde olduklarını ifade ediyor.
“Ülke gündemi bu kadar dalgalı olmasaydı, bir nebze daha rahat yatırım yapabilirdik.'Fakat gündemimizde yeni bir yatırım söz konusu değil” diyor. Ancak Özdilek, yatırım konusunda iştahını kaybetmiş değil. Planı sadece 2017’de değil ge-lecek 5 yılda da yıllık 20’lik büyümeyi yakalamak. Tekstildeki gücünü korurken alışveriş merkezi sektöründe de 2018 sonrasında Anadolu’daki yatırım hamlesine kaldığı yerden devam etmek. Bu konuda da şöyle konuşuyor: “Gelecek 5 yıllık planımız hazır. Kocaeli, Merzifon, Niğde Aksaray ve Samsun’da AVM yatırımı yapmayı planlıyoruz. Öte yandan Kütahya’da da bir arsamız var. Bunlar için çalışmalarımız plan aşamasında...”
Özdilek Holding’in patronu Hüseyin Özdilek ile geçen yılın performansını, bu yılki hedeflerini ve gelecek planlarını konuşuldu:
Geçtiğimiz yıl büyüme konusunda hedefleriniz nelerdi? Bu hedeflere ulaşabildiniz mi?
Özdilek Holding olarak, 2016 hedeflerimizi enflasyon rakamlarının üzerinde tuttuk, yılı yüzde 20 oranında büyümeyle kapattık. Yılın en başında koyduğumuz hedefin yüzde 5 altında büyüdük. Bu büyüme sayesinde holding olarak ciromuz, 1 milyar 650 milyon TL’ye ulaştı. Büyümede yaşadığımız kayıpta Türkiye ekonomisinin içinde bulunduğu durumun, özellikle turizmin etkisi tabii ki büyük. İstanbul’daki yabancı organizasyonlarda iptalleri çok yaşadık. Ama biz her şeye rağmen her türlü tedbiri alıp yolumuza devam edeceğiz. Çünkü bunları mücbir sebep olarak kabul ediyoruz. Terör sadece Türkiye’nin değil, tüm dünyanın gündeminde.
Bu yıl hedefleriniz ve beklentileriniz neler? 2017 yılında ciro hedefimizi 2 milyar 25 dir? Dağılımda 5 yıl öncesine göre fark var mı?
Gelirlerimizin yüzde 25’i sanayiden, yüzde 10’u otellerden, yüzde 70’e yakını da alışveriş merkezlerinden geliyor. Son 5 yıldır bu dağılım alışveriş merkezleri lehine değişti. 5 yıl önce alışveriş merkezlerinin payı yüzde 50’lerdeydi, şimdi yüzde 65’lere çıktı.
Peki tekstildeki konumunuz nedir?
Ev tekstili denildiğinde şu anda Türkiye piyasasının yüzde 30’una sahibiz. Havluda üretici olarak dünyada ilk 10 oyuncudan biriyiz.
Tekstildeki mevcut durumu nasıl değerlendiriyorsunuz?
1995’lerde Avrupa’da ev tekstiline büyük bir kota vardı. Ortalama 500 ton havlu ihraç edebiliyorduk. Sektör olarak bu rakamı 5 bin tona çıkarabilmek için çok büyük mücadeleler verdik. Bugün geldiğimiz noktada Avrupa’da havlu fabrikası kalmadı. Çünkü mukayeseli üstünlükler teorisine göre oradaki maliyetlerin yüksek olması ülkemizin havlu üretimini artırdı. Türkiye’de ortalama 3 bin tona yakın havlu üretiliyor. Avrupa’ya en çok havlu üreten ülkeler ise Çin, Hindistan ve Pakistan.Türkiye olarak tekstilde avantajlarımızı korumakla beraber rakiplerimizin de boş durmadığını gözlemliyoruz. Çin daha uygun fiyatlar vermeye, teknolojisini geliştirmeye çalışsa da ülke olarak biz de teknolojimizi geliştiriyoruz. Öte yandan Avrupa’ya daha hızlı sevkiyat yapabildiğimiz için Çin’den daha avantajlı bir konumdayız. Tasarımlarımızın gücünü de arkamıza alarak ilerliyoruz.
Capital