Özgür Deniz Aydın: Gayrimenkul sektöründe ilk intiba internette sağlanıyor!
Emlakkulisi.com ev sahipliğinde gerçekleşen 4. Konutta Satış ve Pazarlama Buluşmaları'nda Google Türkiye Pazarlama Danışmanı ve Eğitmeni Özgür Deniz Aydın, gayrimenkul sektöründe ilk intibanın internetten sağlandığından ve öneminden bahsetti...
Google Türkiye Pazarlama Danışmanı ve Eğitmeni Özgür Deniz Aydın'ın konuşması:
Özgür Deniz Aydın ben. Dijital strateji ve pazarlama danışmanıyım. Bunu söyledim çünkü Google'dan tabii bahsederiz. Yani Barbaros Bey de bugün bizimle beraber. Bizim partner ajanslarımızdan. Biraz Google tarafını ona bırakabilirim bugün. Dijital markalaşma denen de bir kavram var ve ilk dokunma noktamız satış ofisi fiziksel olarak böyle olsa da aslında ilk intiba genelde artık internette oluyor. Biraz bunu da radara sokmak istedim açıkçası. Şimdi her sektörde bazı markaları dijital olarak algılıyoruz. İşte bankacılıkta belki Garanti Bankası için söyleyebilirsiniz. Otomotivde belki Volkswagen global olarak daha böyledir.
Bu algı nasıl oluşuyor... Daha iyi ürün yapmaları daha iyi hizmet vermelerinden önce aslında dijitalde bizi daha iyi karşılıyorlar, daha bulunabilir oluyorlar sundukları arayüzler göze daha hoş görünüyor daha kullanılabilir oluyor ve bu tabii bir günde olmuyor veya bir dijital reklam kampanyasıyla gerçekleşmiyor. Bir kültür aslında bu şimdi gayrimenkulde tabii bu çok böyle değil yani her hafta belki para transferi yapmak için banka web sitesine giriyorsunuz ama inşaat firması web sitesine girmiyorsunuz. Yine de ilk intiba burada... Yani projeye bakıyorsunuz bir iletişim formu var onu dolduruyorsunuz videolar, animasyonlar ne kadar kaliteli bir şey görürseniz ilk intiba burada oluşuyor.
Daha kaliteli bir ürünün teslim edilmesinden aylar yıllar önce bu firma bana kaliteli bir iş verir mi, veremez mi bunun algısı oluşuyor ve bir de dijital nüfus hani bunu sırf şey olarak söylemiyorum kullanıcı sayısı çok fazla diye söylemiyorum. İşte biz artık dinozorları olmaya başladık sektörün... Eskiden şey algısı vardı interneti kullananlar 15 yaşında çocuklar algısı vardı. Artık öyle değil alışveriş yapan satın alan araba alan emlak alan geniş bir yani interneti hayatının merkezine koymuş grup var bu nüfusta artıyor. Bu açıdan da aslında internette nasıl bir marka olduğunuz belki yeni bir alıcı satın alma kesimi içinde bir intiba oluşturuyor.
Kullanıcı sayısı bir tarafa araştırma datasına biz bir de bakıyoruz. Şimdi Google tabii her şeyden önce bir arama motoru... Tabii kullanabileceğiniz çok başka mecraları da var. Biraz Barbaros'a orada topu atacağım ama biz ilk önce neye bakıyoruz kullanıcı ne arıyor?
Gayrimenkul tarafında kullanıcı marka ile başlamıyor genelde aramaya veya markayla başlayan nasıl başlıyor; televizyonda reklamınızı görüyor, bilboardınızı görüyor. Ya diyor şu proje varmış, bu firmanın projesiydi diyor. Onun üzerinden size ulaşıyor. Yani siz mesela arabayı değiştireceğiniz zaman ben çok memnundum Audi'den tekrar Audi alayım diyebilirsiniz. Ama genelde projeye bakıyorsunuz yani firmanın güvenilirliği marka değeri önemli ama proje sizin için uygun değilse gidip illa x markasının konutunu alırım demiyorsunuz.
Ama ne oluyor internette siz araştırmaya bakınmaya başladığınız zaman genelde 10-11 farklı siteye bakılıyor bu araştırma sonucunda. Genelde kullanıcılar 3-4 proje üzerinde artık odaklanıyor.
İlk önce genelde gayrimenkul tarafında bölge en önemli kriter oluyor. Zaten bir süredir araştırma yapanların baktığı kaynaklar var... Emlak Kulisi onlardan biri... Ben buradaki konuşmalarda da bunu çok net gördüm... Nasıl işte tatile gideceksiniz belirli sitelere bakıyorsunuz araba alacaksınız belli yerlere bir bakıyorsunuz. Gayrimenkulde de tabi öyle.
Şimdi arama davranışı bize aslında önemli şeyler söylüyor. Siz ilk etapta eğer bulunur olursanız veya dijitalde de kullanıcının gözünün önünde olursanız bu sefer sizin markanızla aramaya başlıyor birkaç hafta içinde. Ve ne oluyor aslında hani markalaşmak zor... Siz orada eğer yoksanız aramalarda oralarda gözükmüyorsanız veya gününü internette geçiren kullanıcının karşısına çıkmıyorsanız o zaman bu aramalar sizin markanıza değil, rakiplerin markasına doğru dönüyor. Şimdi ben tabii aramadan bahsettim başka şeylerde var bir ara Barbaros'a orada açıklama yükünü bırakalım.