Genel

Özsüt 'Atölye' ile restoran sektörüne adım attı

Özsüt, `Atölye' markasıyla kafe - restoran sektörüne adım attı.

Uluslararası terminolojide `all day dining, smart casual cafe' denilen, Kichenette, House Cafe ve Kırıntı gibi gün boyunca hizmet veren `kafe - restoran' pazarında yaşanan hızlı büyüme iştah kabartıyor.

Son olarak pasta ve sütlü tatlı üzerine faaliyet gösteren Özsüt firması da `Atölye' markasıyla bu sektöre adım attı. Özsüt Genel Müdürü Yıldırım Çullu, "Şu anda beş restoranla faaliyete başladık. Bu yıl 15 Atölye açacağız" dedi.

Atölyeleri büyükşehirlerde olduğu kadar Anadolu'da da yaygınlaştıracaklarını belirten Çullu, "Atölye dememizin sebebi, müşterilerimiz bu restoranlara geldiğinde istediği mönüyü kendisi oluşturabilecek. Bir atölye gibi yemeğin içindeki malzemeleri de arzusuna göre değiştirebilecek" diye konuştu.

Çullu, Özsüt olarak 2009 yılını 36 milyon TL ciroyla kapattıklarını kaydederek, "2008'e göre ciromuz yüzde 5 arttı. Mütevazı bir artış ama kriz dönemi dikkate alındığında gayet başarılı" dedi.

Yine geçen yıl 20 yeni şube açtıklarını belirten Çullu, toplam 156 şubeye ulaştıklarını söyledi.

Glütensiz pasta
Çölyak hastaları için glütensiz pasta üretimi de yaptıklarını anlatan Çullu, bunun yanı sıra diyabetik ürünlerinin de bulunduğunu ifade etti. Çullu ayrıca içinde un ve şeker bulunmayan pasta üzerinde çalıştıklarını belirtti. Özsüt fabrikasında ayda 500 bin porsiyon sütlü tatlı, 50 ton dondurma üretimi gerçekleştirdiklerini kaydeden Çullu, "Fabrikamızda ayda 100 bin pasta üretiyoruz. Ayrıca özel pasta üretimimiz de var" dedi.

Yunanistan'a fabrika
Yunanistan'a üretim tesisi kurmayı planladıklarını söyleyen Çullu, "Atina veya Selanik'te 5 milyon euro'ya yakın bir fabrika yatırımı yapmayı düşünüyoruz. Bunun yanı sıra Kuzey Irak ve Suriye ile ilgili araştırmalarımız sürüyor" dedi.

Cafe's Richard'ın kahvesi, Valrhona'nın çikolatası
Bu yıl ürün portföylerine çikolata ve kahvenin de eklendiğini söyleyen Çullu, "Yatırımların durduğu kriz döneminde cesaret gösterip çikolata üretimine yatırım yaptık. Şu anda el yapımı madlen ve special çikolata üretimi yapıyoruz. Günlük 6 ton çikolata üretim kapasitesine sahibiz" dedi.

Çikolataların Özsüt'lerde satışa sunulduğunu belirten Çullu, "Fransa'nın en iyi çikolatası Valrhona'nın lezzetini Türk damak tadına uygun şekilde işliyoruz. Ganajdan karamelliye, frambuazlıdan hindistancevizliye kadar on farklı çeşidimiz var. Özsüt Special Çikolataları'nı kilosu 90 TL'ye Özsüt şubelerinde satışa sunuyoruz" diye konuştu.

Öte yandan kahvenin de son beş yılın yükselen trendi olduğunu belirten Çullu, "Kahve konusunda farklılık yaratalım istedik. Cafe's Richard ile anlaştık ve artık Fransız tarzı kahve sunmaya başladık. Cafe's Richard ile Türk damak tadına uygun olan yeni kahve harmanları geliştirdik.

Portakal, fındık ve vanilya aromalı espresso'yu kahve severlerle buluşturduk. Özel sunum ve süslemelere sahip sıcak-soğuk kahve kokteyller geliştirdik. Arabica kahve çekirdekleriyle hazırlanan özel Perle Noire kahvesi de Özsüt'te sunduğumuz özel lezzetlerden" diye konuştu.
Milliyet/Eylem Türk