Genel

Pakpen, yurtdışında faaliyetlerini artırıyor!

Yurtdışında yer aldıkları projeleri oldukça önemsediklerini söyleyen Pakpen Yönetim Kurulu Başkan Vekili İbrahim Tuza, büyük altyapı ve imar projelerini, pazar dinamiklerini ve ihtiyaçlarını yakından takip ettiklerini bildirdi...

Pakplast markası ile doğalgaz borusu imalatı yapan Pakpen, yaklaşık 50 ülkeye ihracat gerçekleştiriyor. Yurtdışında yer aldıkları projeleri oldukça önemsediklerini söyleyen Pakpen Yönetim Kurulu Başkan Vekili İbrahim Tuza, büyük altyapı ve imar projelerini, pazar dinamiklerini ve ihtiyaçlarını yakından takip ettiklerini bildirdi. Tuza, Gürcistan'ın tüm doğalgaz altyapısı, Kazakistan'ın Atrau bölgesinde doğalgaz ve altyapı su boruları projelerini üstlendiklerini söyledi. 


Sektörün büyümesine paralel olarak Pakpen'in yurt içi ve dışı pazarlarda istikrarlı büyümesini sürdüreceğini aktaran İbrahim Tuza, yeni ürün geliştirme çalışmalarına ağırlık verdiklerini dile getirdi. 


2014 yılında altyapı ve bina içi tesisat boru gruplarında yeni ürünleri bünyelerine katarak, kapasitelerini artırmayı hedeflediklerini söyleyen Tuza, "Özellikle altyapı boru fabrikamızda kapasite artışına yönelik yatırımlar yaparken, yatırım bütçemizin önemli bir kısmını da Ar-Ge ve ürün çeşitlendirmeye ayıracağız" dedi. Sektörde ürün kalitesi ile birlikte toplam kalite algısını yükseltecek uygulamalar ve yaklaşımlar geliştirmeye çalıştıklarını kaydeden Tuza, Pakplast markasıyla doğalgaz boruları ürettiklerini bildirdi. Tuza, "2007 yüından bu yana Türkiye'de döşenen doğalgaz borularının yüzde 60'ını imal eder duruma geldik" diye konuştu. 

"Altyapı yatırımlarımızı tamamladık" Konya'da bulunan 300 bin metrekarelik entegre tesislerindeki yeni fabrikada üretim yaptıklarını aktaran İbrahim Tuza, ArGe ve Ur-Ge'ye verdikleri destekle kaliteli ve çevreye duyarlı ürünler imal edip, geliştirdiklerini dile getirdi. Ar- Ge ve Ür- Ge çalışmalarıyla sektörde ürün kalitesini uluslararası standartlar düzeyjîıe getirmeyi hedeflediklerini belirten Tuza, "Geçtiğimiz yıl altyapı yatırımlarımızı tamamladık ve mevcut üretim gücümüzü artırdık. 

İstikrarlı büyümemizin bir sonucu olarak, çalışan sayımız da yaklaşık yüzde 18 arttı" ifadesinde bulundu. 2013 yılının hem sektörel olarak hem de firmaları açısından olumlu bir yıl olarak geçtiğine değinen Tuza, geçen yüki finansal verilerle İstanbul Sanayi Odası (İSO) tarâfmdan açıklanan jŞO 500 sıralamasın^. 203'nncü sırada "yer aldıklarım vurguladı. Firma cirosunun ise bir önceki yüa göre yüzde artış gösterdiğini açıldayan Tuza, firma olarak sene başındaki"bütçe hedeflerini yakaladıklarını ifade etti. 


Kentsel Dönüşüm Kanunu ile inşaat sektörünün daha da büyüyeceğini vurgulayan İbrahim/Tuza, Gürcistan ve Kazakistan'da projeler yürüttüklerini anlattı. 


Aralarında Devlet Su İşleri, İller Bankası, İl Özel İdareler ve belediyelerin bulunduğu kurumlar tarafından gerçekleştirilen birçok altyapı ve çok sayıda doğalgaz projesinde de yer aldıklarım kaydeden Tuza, "İhraç pazarlarındaki büyüme hedefimiz bizler için önemli referans oluşturuyor" dedi. Pakpen olarak başta Avrupa ve komşu ülkeler olmak üzere 50'ye yakın ülkeye ihracat gerçekleştirdiklerini aktaran Tuza, "Ağırlıklı olarak Türk cumhuriyetleri, Doğu Avrupa, Kuzey Afrika ve Ortadoğu ülkelerine ihracat yapıyoruz. Rusya, Azerbaycan, Gürcistan, Kazakistan, Türkmenistan, Irak, Libya, Suriye, Moritanya, Romanya, Bulgaristan ve İsveç ile daha yoğun bir ticari ilişki içindeyiz" şeklinde konuştu. Ürün gruplarına göre farklı pazarlardan farklı talepler aldıklarını belirten Tuza, ürün bazında ülke dağüımlarının değişkenlik gösterdiğine dikkat çekti. 

İnşaat ve yapı projelerinin yoğun olduğu Türk cumhuriyetlerinde boru ürün gruplarına talebin arttığını vurgulayan Tuza, "Yenilenme pazarının büyük olduğu Avrupa'da ise doğrama ürünleri ön plana çıkıyor" açıklamasında bulundu. 


Pakplast markasıyla sektöre gelişmiş üretim sistemleri ve orijinal hammadde kullanarak yüksek kaliteli ürünler sunduklarını anlatan İbrahim Tuza, "Doğru ürünü belirleme noktasında sadece ulusal değil, uluslararası arilamdaboru sektörünün taleplerim, ürün gruplarındaki yenilikçi trendleri ve imalat tekniklerindeki değişimleri esas alıyoruz. Uygulamaya dönük kolaylık sağlayan, insan sağlığına zararsız, çevre dostu ve ekonomik çözüm arayışları içindeyiz" dedi. Yeni ürün geliştirmeye önem verdiklerine değinen Tuza, "Boru sistemlerinde yurtdışında bile çok zor üretilen boru çaplarını üretiyoruz. Yeni ürünler geliştirerek ürün portföyümüzü genişletmeye devam edeceğiz" diye konuştu. 



Dünya Sektörel Ek