Palm City Mersin Alışveriş Merkezi Cityscape Awards’ta finale kaldı!
Palm City Mersin Alışveriş Merkezi, Cityscape Awards’ta en prestijli projeler arasına girerek finale kaldı. 12. Cityscape Awards ödülleri 9 Ekim’de Dubai’de düzenlenecek törenle sahiplerini bulacak...
Birbirinden seçkin markalara ev sahipliği yapan ve Mersin’in yıldızı haline gelen Palm City Mersin Alışveriş Merkezi yenilenen yüzüyle gelişmekte olan ülkeler arasındaki en prestijli ödüllerinden biri olan Cityscape Awards’ta finale kaldı. 22 ülkeden 283 katılımcının, 12 kategoride yarıştığı Cityscape Awards’ta, Palm City Mersin AVM, perakende (category of retail) dalında gelişmekte olan ülkelerin en başarılı projelerinden biri olarak aday gösterilirken finale kalan toplam 36 proje arasından kendi kategorisindeki 2 proje ile birlikte finale kalmaya hak kazandı.
Cefic tarafından gerçekleştirilen Palm City Mersin Alışveriş Merkezi’nin kendi kategorisindeki iki diğer proje ile birlikte perakende kategorisinde finale kaldığı yarışmada, projeler 9 Ekim’de Dubai JW Marriott Marquis Hotel’de düzenlenecek tören ile sahiplerini bulacak.
Bu yıl yine, Dünya Perakende ve Eğlence Sektörü’nün en prestijli ödülleri arasında yer alan ve Londra’da düzenlenen “8. Global RLI Awards” Töreni’nde En İyi AVM Renovasyonu Kategorisi’nde “Jüri Özel Ödülü” kazanan Palm City Mersin AVM, Singapur, Çin ve Kanada gibi pek çok ülkeden katılan uluslararası projeleri geride bırakarak 6 Haziran’da ödülünü almıştı.
PALM CITY MERSİN RENOVASYON PROJESİ:
2003 yılında Carrefour Mersin Alışveriş Merkezi adı ile Mersin’in ilk alışveriş merkezi olarak açılan Carrefour Mersin, şehrin hızla gelişen ve yenilenen lokasyonunda bulunmaktaydı. Türkiye’nin hızlı gelişen şehirlerinden biri olan Mersin’in öneminin ve buna paralel ihtiyaçlarının da artması ile birlikte çok ciddi bir renovasyon ve değişim süreci ortaya çıkmıştır.
Türkiye’de gerçekleşen ilk AVM rejenerasyon (hayat verme) projesi olan Palm City Mersin AVM, Yeniden Kiralama, Yenileme, Renovasyon, Yeniden İnşa Edilme, Yeniden Yapılandırma, Genişletme, Perakende Mağazaların Tahliyesi ve Mağazaların Yeniden Konumlandırılması gibi tüm süreçlerin başarıyla tamamlandığı önemli bir projedir.
Bu proje, yalnızca tasarım özellikleri açısından değil aynı zamanda kullanılan inovatif metodoloji ve geliştirme süreci ile çok özel ve tektir. Tüm yenilenme süreçlerinde, CarrefourSA Hipermarket işlevsel ve aktif tutulurken aynı zamanda alışverişe yeni bir anlam kazandırılmış ve yüksek standartlar hayata adapte edilmiştir.
Mersin’in ilk AVM’sinin komple yenilenme ve yeniden markalaşma ihtiyacı; aileler, çocuklar, restoranlar, spor, konser, gösteri, tiyatro, eğlence ve sosyal aktiviteler için daha geniş ve özel alanların geliştirilmesi ile daha çekici bir merkez oluşturma fikrinden doğmuştur. Asıl amaç; modern, keyifli, konforlu alışveriş anlayışını tecrübe eden ziyaretçi sayısının arttırılması ve bunun doğal sonucu olarak AVM cirosunun yükseltilmesidir.
Ayrıca, Projede yeşil kaynaklar, sürdürülebilirlik ve çevresel koruma için en verimli şekilde kullanılmıştır. Palm City Mersin AVM tasarımı, ziyaretçi ihtiyaçları gözetilerek çevre ve iklim koşullarına uyumlu şekilde geliştirilmiştir. Yenilenen AVM’nin tamamı günışığından istifade edebilmektedir. Geniş yiyecek-içecek ve eğlence alanları, modern tasarımlı çekici terası ve tamamı yeşillendirilmiş çevresi ile ziyaretçilerine daha keyifli alışveriş tecrübesi yaşatmak üzere tasarlanmıştır.
24 aylık yoğun geliştirme sürecinde elde edilen en büyük başarılardan biri de etkili yönetim ve planlama sonucunda hipermarketin ziyaretçilerine en güvenli ve konforlu şekilde hizmet vermeye devam etmesidir.
Başarılı bir yenilenme, operasyon ve yeniden yapılanma sonrasında toplam 95.000 m² üzerine kurulan Palm City Mersin Alışveriş Merkezi; 34.000 m² kiralanabilir alanda mağaza, kiosk, restoran ve ana mağaza sayısını 33’ten 65’e çıkarılmıştır. 1.250 araç kapasiteli ücretsiz açık otoparkı ile tek kat üzerine kurulan AVM; aileler, yaşlı ve engelli ziyaretçilerine son derece konforlu ve pratik alışveriş imkânı tanımaktadır. Ziyaretçi sayısı 2012 yılında %150 artan Palm City Mersin AVM’nin ziyaretçi sayısı 2013 yılında da hızla artmaktadır.