Genel

Palmet, arka arkaya 4 baraj kuracak!

1 milyar TL’lik HES projesini hayata geçirmeye hazırlanan Palmet, su tutabilen ve depolayan 4 baraj kuracak. Bu yıl sonu başlanması planlanan projenin 2018’de bitmesi hedefleniyor


1 milyar TL’lik HES projesini hayata geçirmeye hazırlanan Palmet, arka arkaya !Bu yıl sonu başlanması planlanan projenin 2018’de bitmesi hedefleniyor


 Erzincan’da ilginç bir enerji projesi var. 1 milyar liralık bir HES projesi bu. Ancak, aynı akarsu kaynağı üzerinde arka arkaya kurulan dört barajdan oluşuyor. Yatırımcı Palmet Enerji’ye bağlı Eriç Enerji. Palmet’in telekom ve enerji konularında faaliyeti bulunuyor. Yüksek teknoloji isteyen alt yapı işlerinde uzmanlığı olan bir şirket. Birçok projeyi bitirmiş, birçok projenin de içinde. Ekonomi Bakanlığı şubat ayı teşvik verilerini açıkladığında, 1 milyarlık teşvik belgesi dikkat çekmişti. 


Bu projeyi şirketin Yönetim Kurulu Başkanı Doğanay Samuray’a sorduk: “Eriç, 42 kilometrelik bir alana yayılıyor. Çok önceden devletin planlaması olarak gündeme gelmiş ama yapılmamış. Biz 2008’den beri geliştiriyoruz. 283 MW kurulu gücü olacak. Akarsu tipi bir HES değil, regülatör tipi bir HES... Su tutabilen ve depolayan 4 barajdan oluşuyor. Proje şirketi Eriç’in başlangıçta 5 ortaklıydı. Ortaklardan hisselerini satın aldık. Yüzde 99’u bizim. Yatırımı 1 milyar TL ancak ondan daha yüksek olacak. Finansmanı kapatmak üzereyiz. Yerli bankalardan sağladık. Fırat Türkiye’de doğuyor, başka ülkelere geçiyor. Sınır aşan su olduğu için yabancı bankalar korkuyor, böyle projelere girmiyor.” 


Tren yoluna operasyon 


Doğanay Samuray, projeye bu yıl içinde başlamayı planladıklarını, birçok inşaat şirketinin görev alacağını, grup şirketi Palmet Mühendislik’in ana müteahhit olacağını söyledi. “Her bir inşaat paketi çok büyük. Bu projenin özelliği, bulunduğu sahada Ankara’dan Kars’a giden tren yolu geçiyor. Yolun etkilendiği bölgeler var. O yolun belli kısımları suyun altında kalıyor. Dağın üstüne alınacak. 4 tren yolu tüneli 7 viyadük çıkıyor. Bu da yatırım maliyetini yükseltti. TCDD ve Ulaştırma Bakanlığı ile görüşüyoruz. Kanun gereği trenyolu bypass’ı gerekiyorsa ilgili daire yapıyor. Etkilenen karayolu bölgesi de var. Kemah- İliç arasında yeni bir köprü yapılması gerekiyor. TCK ile görüşüyoruz. Bunu biz yapacağız. Proje, planlandığı gibi giderse 2018 sonunda bitecek” dedi. 


2 santral faaliyette 


Palmet Enerji’nin başka yatırımları da var. Aydın ve Lüleburgaz’da her biri 62 MW güçte iki doğalgaz çevrim santrali faaliyette. Şimdi HES yatırımına da girmiş oluyor. 2004’te Gebze ve Erzurum’un doğalgaz dağıtım işini aldı. Bunlar devam ediyor. 

Doğanay Samuray, 200 bin aboneyi aştıklarını söyledi. TPAO’nun Akçakoca’daki platformlarında çıkardığı doğalgazın tek alıcısı olduklarını belirtti. Grup şirketi Palport ise elektrik toptan satışı işi yapıyor. 


Güneş enerjisi ile ilgileniyoruz 


Devletin santral satışlarıyla ilgilenmediklerini söyleyen Samuray, enerji yatırımlarında yerli veya yabancı ortak arayışında olmadıklarını ifade etti; “Yurtdışında iş yapmayı da düşünmüyoruz. Türkiye bizim için önemli bir pazar. Güneşle ilgileniyoruz. Ölçüm yaptırdık. 3 lisans başvurusu yaptık. Henüz bizim bölgelerimizle ilgili yarışma duyuruları çıkmadı. 15’er MW’lık projeler. Rüzgarda aktivitemiz yok” diye konuştu. 


Uluslararası enerji konferansı düzenleniyor 


Palmet Enerji sektör için çalışmalar da yapıyor. Bunlardan biri de İstanbul Bilgi Üniversitesi işbirliği ile 5–7 Haziran’da düzenlenecek ve enerji sektörünün bugünü ve geleceğini masaya yatıracak olan “Uluslararası Enerji ve Yönetimi Konferansı.” Enerji ve Tabi Kaynaklar Bakanı Taner Yıldız’ın da katılması planlanan konferans, üniversitenin Santralistanbul Kampüsü’nde düzenlenecek.Palmet, konferansın sponsorluğunu da üstleniyor. İSTANBUL-DÜNYA


Su samurlarına yuva olmazsa kredi yok


Eriç projesinin “Türkiye’nin en önemli projelerinden biri” olduğuna dikkat çeken Doğanay Samuray, bu projenin özellikleri hakkında şöyle konuştu: “Barajı dizayn ederken çevreye duyarlı bir yol izledik. ÇED raporu 9 ay sürdü. Dizayn değişince 1 yıl yeniden sürdü. Barajın projesini geliştirirken öncelikle nehri canlandırmayı esas aldık. 4 ayrı baraj birbirini izlediği için balık geçişlerini kolaylaştırmak amacıyla birinci barajın bitimine balık asansörü koyuyoruz. Devamlı çalışan bir asansör olacak. Belli frekansta kabin balık taşıyacak. Ses çıkararak balığı asansöre çekecek. Balık boylarını, kalınlıklarını ölçtük. Bırakılacak suyu ölçtük. Su samurları var bölgede. 1 km'de bir yuvalar yapıyoruz. Uluslararası finans kurumlarının talep ettiği kurallara göre ÇED yaptık. Hayalimde Eriç var. Şirketin 4 yılını alacak. Çok az kamulaştırma işi var, BK kararı da çıktı.”



Dünya