Sektörel

Panasonıc ile Viko önemli bir ortaklık için ilk adımı attı!

Dünya teknoloji devi PANASONIC ile anahtar ve priz sektörünün lider markası VİKO, PANASONIC’in çoğunluk hissedarı olduğu, iki köklü markanın güç ve tecrübelerinin birleştirecekleri büyük ve önemli bir ortaklık için ilk adımı attı...

İmzalanan anlaşmada yer alan bazı şartların yerine getirilmesinden sonra yürürlüğe girecek olan bu ortaklık ile her iki kuruluş da sürdürülebilir büyüme stratejilerine paralel olarak yeni rekabet avantajları ve sinerji yaratacak bir güç birliği hedefliyor.


100 yıla dayanan başarılı geçmişi ile dünyanın en itibarlı markaları arasında yer alan teknoloji devi PANASONIC ile VİKO ortaklık anlaşması imzaladı. PANASONIC bu ortaklıkla Türkiye'nin büyüme potansiyeli ve stratejik konumundan yararlanarak Rusya, Ukrayna, Orta Asya, Ortadoğu, Afrika ve Avrupa pazarlarındaki konumunu güçlendirmeyi amaçlıyor. Sektöründe Türkiye'de lider konumda bulunan ve 70'in üzerinde ülkeye yenilikçi ve kaliteli ürünlerini ihraç ederek bölgesinde lider markalar arasında yer alan VİKO ise PANASONIC ortaklığı ile vizyonuna ulaşma yolunda güçlü bir sinerji oluşturmayı hedefliyor.


"VİKO ile ortaklığımız kârlı ve sürdürülebilir büyüme stratejimize güç katacak"


PANASONIC’in çoğunluk hissedarı olduğu ortaklık anlaşması sonrası bir açıklama yapan PANASONIC ECO Solutions Başkanı Mr. Yoshioka: "VİKO ile ortaklığımız PANASONIC için stratejik öneme sahiptir. PANASONIC, Türkiye'yi bir üs olarak kullanarak; VİKO'nun güçlü marka bilinirliği, yaygın satış kanalları ve Avrupa tipi anahtar - priz üretimindeki ileri  teknolojileri gibi güçlü yönetim kaynakları sayesinde sadece Türkiye'de değil, Ortadoğu, BDT, Avrupa ve Afrika pazarlarında da büyümeyi hedeflemektedir. PANASONIC ve VİKO bu ortaklıkla güçlerini birleştirerek sinerjilerini artırmayı ve hedef pazarlardaki konumlarını daha da genişletmeyi amaçlamaktadır" dedi. 


 “PANASONIC ile ortaklık, vizyonumuzu gerçekleştirme yolunda son derece önemli bir atılım”

VİKO kurucu ortakları Cahit Durmaz ve Ali Dağbaşı ortaklık imzası sonrası yaptıkları açıklamada “Kuruluşumuzdan bugüne müşterilerimiz için değer katmaya odaklanan yenilikçi bir yaklaşımla pek çok ürünü pazara sunduk. Vizyonumuzdan aldığımız enerji ile dünya markası olma yolunda 70'in üzerinde ülkede aydınlığı parmak uçlarına taşıdık. Yıllar içerisinde ülkemizde ve yurtdışında sektörümüzde lider markalar arasında yerimizi aldık. Bu başarının ardında yatan en önemli ilham kaynağımız sürekli mükemmele ulaşma ve bir dünya markası olma tutkusu oldu.

Bu tutkunun gereği olarak vizyonumuza 2023 yılında sektörümüzde dünyadaki ilk 10 markadan birisi olma hedefini koyduk. Her geçen yıl küresel rekabetin arttığı ve konsolidasyonların hızlandığı günümüz dünyasında böylesine iddialı hedeflere ulaşmanın dünya liderleriyle güç birliği oluşturmaktan geçtiği inancıyla bu yıl içerisinde stratejik ortaklık girişimlerimizi başlattık.

Bugün,100 yıla dayanan başarılı geçmişi ile dünyanın en itibarlı markaları arasında yerini alan teknoloji devi PANASONIC ile bir ortaklık anlaşması imzalamaktan duyduğumuz gurur ve mutluluğu paylaşmak istiyoruz. 

PANASONIC ile ortaklık görüşmelerimiz esnasında her iki kuruluşun kültürleri, coğrafi konumları, etkin oldukları pazarlar, ürün yelpazeleri ve gelecek stratejileri dikkate alındığında ideal bir uyumun varlığını gördük.  

Teknoloji alanındaki geniş ürün yelpazesinin yanı sıra Asya kıtasının anahtar priz sektör lideri de olan PANASONIC ile ortaklığımızın gerek Türkiye gerekse dış pazarlardaki konumumuzu güçlendireceğine ve vizyonumuzu gerçekleştirme yolunda çok önemli bir atılım olacağına inanıyoruz. Ayrıca, bu ortaklığın yıllardır örnek bir düzeyde sürdürülen tarihsel TÜRK - JAPON dostluğunun daha da güçlenmesine katkı sağlayacağı görüşündeyiz“ dediler.

Taraflar, ortaklık ile ilgili yasal sürecin tamamlanmasının ardından kamuoyuna gerekli ve kapsamlı bir bilgilendirmenin yapılacağını ayrıca belirttiler.