Ticari

Pandemi yeni ofis tasarımlarını nasıl etkiledi?

Pandeminin çalışanlara ve çalışma hayatına etkileri sürerken, ofis tanımları ve sınırları genişlemeye devam ediyor. Farklı ofis konseptleri geliştiren Assembly Buildings de, Workplace Hospitality Club kapsamında anlaştığı restoran, otel ve müzelerle esnek ve bağımsız çalışma atanları sunuyor. 


Tasarladıkları farklı konseptlerle, ofis tanımına yeni yorumlar getiren Assembly Buildings, çalışma hayatında motivasyonu ve verimliliği artıracak çözümler geliştiriyor. Fortune'dan Begüm Nur Alkış  “Bizim için ofis eşittir konukseverlik” diyen Assembly Buildings Kurucuları Yiğit Şatıroğlu ve İsmet Öztanık ile ofis yaşamının yeni normlarını ve şirketin 2021 planlarını konuştu. İşte o haber...

2020 yılı şirketiniz için nasıl geçti? 2021'de nasıl birbüyüme planınız var?

2020 yılında geliştirdiğimiz yeni ürünler, servisler ve iş birlikleri sayesinde marka değerimizi büyütebildik. Assembly iş yaşamım 360 derece ele alıyor ve üç farklı yapıda büyümeyi hedefliyor: Kendi işlettiği ofis binaları, şehrin her noktasına yayılmış apart ofis daire, otel odası, partner lokasyonlan ve “Work Hospitality Company (WHC)” adını verdiğimiz otel ortak alanları, restoranlar ve alt kiralama yapmak isteyen şirketler. Ofis binaları için 15 bin metrekareden büyük ofis binası sahipleriyle, müteahhitlerle görüşüyoruz. Pandemi sonrası amacı sorgulanan ofis binalarının markalı işletme anlayışı getirilmesinin bu gayrimenkul tipi için son şans olduğunu düşünüyoruz.

Şehrin her noktasına yayılmış apart ofisler için İstanbul’da 350’den fazla dairesi bulunan Blueground firması, Four Seasons Ortaköy ile iş birliği yaptık. Bu alandaki iş birliklerimiz devam ediyor. WHC lokasyonlan için uluslararası otel zincirleriyle görüşüyoruz. Raffles, Fairmont, Avantgarde, Alavya, Despot Evi ve Splendid gibi birkaç marka ile yaz başında anlaştık. Sağlıklı yaşam kapsamında detox ban, yoga aktiviteleri, bir şirketin yeni müşteri partisinin organizasyonu, dijitalleşmek isteyen bir şirkete danışmanlık, uzaktan çalışmayı daha verimlileştirmek isteyen bir şirket için IT hizmetleri gibi çok çeşitli servisler veriyoruz.

Pandemi etkisiyle sizce yeni ofis tasarımları neler olacak?

Pandemiyle çalışma hayatının, daha farklı bir şekilde yapılabildiği görüldü. Konu, konsantre merkez ofis, ihtiyaca göre uydu ofis ve her yerden çalışmadan oluşan üçlü bir çalışma sistemine evriliyor. Global ve yerel bazı şirketleri, bu üçlü çalışma sistemine danışmanlığımızla geçirmeye başladık.

İşin en önemli ayağı olan konsantre merkez ofis, eskisine göre daha küçük ama daha interaktif olacak. Firma çalışanlarının ihtiyacı kadar dönüşümlü kullandığı, toplantı, workshop, etkinlik, müşteri ağırlama vb. her türlü buluşmanın yapıldığı bir mekan olacak. Firmanın özel alanları ile binanın sunduğu ortak alanlar karışık bir şekilde kullanılacak. Artık bu binalarda her çalışana 10-15 metrekare yer ayırmanın şirketler için amacından fazla bir gider. Ancak çalışanlara yine şirketin kendi bünyesinde ve kontrolünde alanları şehrin farklı noktalarında çalışanların evlerine yakın, şirkete daha az maliyetli uydu ofis yapıları çıkacak. Son olarak her yerden çalışma, ev de dahil olmak üzere nereyi seviyorsanız orası. Bu bölüm için her çalışana concierge, asistanlık, IT, evde ihtiyacı olanlara mobilya ve yiyecek gibi servisler sunuyoruz. Assembly Workplace Hospitality Club kapsamında anlaştığımız restoran, otel ve müzelerde çalışma alanları yaratıyoruz.

 

En pahalı ofis kirası bu ilçede!