Perakende

Parex yurt dışında fabrika yatırımlarıyla büyüyor!

Cezayir, Ürdün, Mısır, Tunus ve Fas’ta ya lider ya ilk 3’te olan Parex, Cezayir’de üretime başlıyor. Marka, 2017’nin ikinci yarısında devreye girecek 32 milyon $’lık fabrika ile Batı Afrika’ya açılacak.

Parex, Provel Sanayi ve Tic. A.Ş. markası olarak 2011 yılında temizlik ürünleri pazarına girdi. Temizlik bezinden çöp torbasına, bulaşık süngerinden otomatik tabir edilen yer temizleme setlerine 81 çeşit ürünle pazarda dünya devlerini geride bırakarak liderlik koltuğuna oturdu. Bugün 300’e yaklaşan ürün çeşidiyle milyonlarca haneye giren Parex, yurt dışında da aranılan bir marka haline geldi. Cezayir, Mısır, Ürdün, Fas gibi ülkelerde kadınların gözdesi oldu. Marka Cezayir’de pazar lideri olunca burada üretim yapma kararı da alındı.


32 milyon dolar


Provel’in bünyesinde yer aldığı Digicom, Cezayirli ortağıyla birlikte 32 milyon dolara fabrika kuruyor. 50 milyon dolara yükseltilmesi öngörülen fabrika 2017’nin ikinci yarısında üretime başlayacak. Digicom Yönetim Kurulu Başkanı  Sabri Yiğit, “Parex, Cezayir ve Ürdün’de pazar lideri... Fas’ta ilk 3’teyiz. Mısır ve Tunus çok iyi konumda olduğumuz pazarlar. Buradaki gücümüzü değerlendirmek istedik. Cezayirli ortağımızla yatırım kararı aldık. İlk bölümünü 18 milyon dolara bitirerek 2017’nin ikinci yarısında üretime geçeceğiz. Tesisin toplam yatırım tutarı 32 milyon dolar olacak ama talep çok yoğun olduğu için 50 milyon dolara kadar büyüteceğiz gibi görünüyor” diye konuştu.


Cezayir’in hammadde kaynaklarına çok yakın olduğunu ve ciddi yatırım teşvikleri sunduğunu kaydeden Yiğit, buradaki yatırımla Senegal, Gana gibi ülkelerin de yer aldığı 16 ülkelik Batı Afrika pazarına açılmayı planladıklarını vurguladı. Yiğit, şöyle devam etti:


“Bu ülkelerde Fransızca konuşuluyor. Diğer Afrika ülkelerine göre gelir düzeyleri daha yüksek. En önemlisi bu ülkelerde tüketim bilinci yüksek. Dolayısıyla bu pazarı değerlendirmek için Cezayir’deki yatırımımızdan faydalanacağız. Cezayir üzerinden bu ülkelere açılacağız. Hatta ileride Cezayir’deki yatırım modelimizi bu ülkelerde uygulayabiliriz.”


‘Açık ara lideriz'


Yurt içindeki çalışmaları hakkında da bilgi veren Sabri Yiğit, sözlerine şöyle devam etti: “Dünya markalarının etkili olduğu pazarda kısa sürede öne geçtik. Aralık 2015’ten bu yana pazarda açık ara lideriz. Yüzde 27 pazar payına ulaştık. 300’e yakın ürünümüz var ve sürekli yeni inovatif ürünler ekliyoruz. Liderlik koltuğunu bırakmaya niyetimiz yok.”


Ciro 1 milyar TL’yi aşacak


Digicom Yönetim Kurulu Başkanı Sabri Yiğit, bu yıl tüketici elektroniği sektöründe Pioneer ve Roadstar markalarıyla pazardaki hakimiyetlerini korumaya devam edeceklerini söyledi. Yiğit, “Çok yakın zamanda lansmanını da gerçekleştirdiğimiz Pioneer DJ ise her eve teknolojik oyuncaklarla girme noktasında bize heyecan veriyor. Eğlence sektörünün ve DJ’liğin tartışmasız vazgeçilmezi olan Pioneer DJ ile hedefimiz bu pazarı daha da büyütmek. LED LCD pazarında Sharp markasını büyük ekran TV pazarında birinci konuma getirdik. Sharp ile liderliği bu yıl da koruyor olacağız. Ciro hedefimiz 1 milyar TL’nin üzerinde” diye konuştu.Küçük ev aletlerinde Conti ile yer aldıklarına değinen Sabri Yiğit, bu marka için de fabrika yatırımı planladıklarını kaydetti.


Vatan