Perakende

Paşafırın 2023'e kadar 160 şube açacak!

Sarıyer'de doğan Paşafırın, 40 şubesiyle kafe-fırın konseptini bir arada sunan markalardan. Gelen franchise taleplerini ince eleyip sık dokuyan markanın sahipleri; 2023 yılı sonuna kadar 200 şubeye ulaşmayı hedeflerken, yurtdışında da büyüme planları yapıyor.

Kafe-fırın konsepti son yıllarda Türkiye'de gittikçe yaygınlaşıyor. Bu alanda faaliyet gösteren markalar bir yandan Türkiye’de şubeleşirken, bir yanda da yurtdışında da büyüyor. Bu markalardan biri de Paşafırın’ı. Üç ortağın kurucu olduğu şirket bugün Türkiye’de 37, yurtdışında 3 şubesiyle hizmet veriyor. Hedef ise 2023 yılı sonuna kadar şube sayısını 200’e çıkarmak. Almanya’da şubeleri bulunan marka, Suudi Arabistan gibi pek çok ülkede şubeleşme adına görüşmeleri sürdürüyor. Ekonomist’te yer alan habere göre; Büyümeyle birlikte şu anda bin 700 metrekarede üretim yaptıkları tesisin yetmemeye başladığını anlatan Paşafırını’nın Yönetim Kurulu Üyesi Mansur Boran 5 bin metrekarelik kapalı alanı olan bir tesise geçme hazırlıkları yaptıklarından bahsediyor.

Nasıl fırıncı oldular?

Paşafırını’nın kurucusu Nedim Kaya ve Umut Ercan, lise arkadaşı, ikisi de inşaat mühendisliği okurken ikinci sınıfta okulu bırakıp yeme içme sektörünün büyüyeceği ön görüsünden hareketle bu sektörde yatırım yapmaya karar vermişler. Üniversitede çay partileri düzenleyerek kazandıkları sermayeyle ilk önce waffle ve kumpir işine girmişler. Sonrasında ise Pamuk Pastanesi’ni açmışlar Sarıyer’de. Kısa sürede bölgede tanınan bir yer haline gelmiş. Öyle ki o bölgedeki askeriyeye ürün veren hatta yurtdışına giden askerlere bile ürün gönderen bir pastane olmuş. Ancak iki ortak fırın, pastane ve cafe konseptinin bir arada olacağı bir konseptte yeni bir yer açmaya karar vermiş 2009’da. İsim olarak da bölgede kendilerine takılan ismi ‘Paşafırını’nı kullanmaya karar vermişler.

Sarıyer’den sonra Tarabya’da ikinci şubelerini açmışlar. Gelen franchise taleplerine uzun süre direnseler de sadece bölgenin tanıdığı bir marka olmanın dışına çıkmak için bu duruşlarından vazgeçmişler.

Üçüncü ortak katıldı

Franchise vermeye başladıkları dönemde aralarında üçüncü ortak olarak Mansur Boran katılmış. Bugün, Türkiye’de toplam 37 şube, yurt dışında ise 3 şube ile hizmet veren Paşafırını’nın Yönetim Kurulu Üyesi Mansur Boran, hedeflerinin 2023 yılına kadar 200 şubeye ulaşmak olduğunu söylüyor. Yakın zamanda Katar’da bir mağaza açma planlarından bahseden Boran, Suudi Arabistan'da 35 mağazalık bir master franchise anlaşması için görüşmeleri sürdürdüklerini belirtiyor. Paşafırını için franchise giriş bedelinin 30 bin dolar, yatırım maliyeti ise m2 başına bin dolar olduğun değinen Boran, hedeflenen aylık cironun 180 bin - 200 bin TL arası, reklam katkı payını ise bin 250 TL olduğunu anlatıyor. Ayrıca markanın aylık royalty bedeli almadıklarını söyleyen Boran, mağaza kira bedelinin ise aylık ortalama 10 bin-40 bin TL arası olabileceğinin altını çizdi. 

Yatırım hızlı geri dönüyor

Sektörde yatırımının geri dönüşünün hızlı bir şekilde olduğunu belirten Mansur Boran, konuşmasını şöyle sürdürüyor:

“Biz franchise yatırımcılarına yatırım bedellerini 24-36 ay arasında alabileceklerini söylüyoruz. Aynı zamanda işinin başında durabilecek, mağaza yönetecek sosyal ve bölgesini tanıyan girişimcilerle ilerlemek istiyoruz. Günümüzde şehir hayatında yoğun çalışma temposunu yaşayan insanların lezzetli, hızlı ulaşılabilir ve sağlıklı tatlara olan özlemi giderek artırıyor. Bu noktada Paşafırını, lezzetli tatlarım en hızlı şekilde tüketicilere ulaştırıyor. Bu bağlamda kafe-fırın sektörünün gelecekte çok daha rağbet görerek büyüyeceğini düşünüyoruz. Yatırım yapmak İsteyenler için önü açık bir sektör olduğuna inanıyoruz. Bu noktada da bu alana yatırım yapmak isteyenler, mağaza lokasyonu’nu çok iyi araştırmalılar ve yatırım yapmak için çabuk karar vermemeliler.”