Ticari

Perabulvari.com dekorasyon ve gastronomi bulvarı oldu!

Elektronik ticaret artık hayatımızın parçası ama birçok alışveriş sitesi çok karışık. Bundan mustarip alışverişçiler için yeni butik bir ev ve gastronomi sitesi açıldı: Perabulvari.com

Sitenin kurucusu Emre Kızıl ve dört arkadaşı. İlham kaynaklarıysa Kemal Derviş’in başdanışmanı olarak bir dönem çok konuşulan Oya Ünlü Kızıl.Yalnızca dekorasyon ve gurme ürünleri üzerine çalışan bir alışveriş sitesi perabulvari.com. Elektronik posta adresinizi vererek üye oluyorsunuz. Her gün yüzde 50’ye varan indirimli ürün kampanyaları size haber veriliyor. Sayısı 25’i bulan her fırsat, ortalama beş gün sitede kalıyor. Dekorasyon bölümünde, seçebileceğiniz ürünler arasında halıdan tencereye, havludan koltuk takımına kadar her şey var. Gurme bölümündeyse Kars gravyerinden trüf sosuna kadar, geniş bir ürün yelpazesinden seçim yapabiliyorsunuz.

Sitenin kurucusu Emre Kızıl (40). 10 yıldır finans piyasasında yatırımcı olan Kızıl siteyi açma nedenlerini şöyle anlatıyor: “Eşimin yıllardır, tutkuyla takip ettiği bir dekorasyon sitesi var. Amerika’da olduğundan ürün getirtemiyor ama sırf hobi olsun diye bakıyor. Ben de son birkaç yıldır e-ticaret işine girmek istiyordum. Eksiği kapatmak için dekorasyon sitesi kurmaya karar verdim. Bu sırada iki arkadaşım gurme ürünleri üzerine bir alışveriş sitesi açmaya karar vermiş, yatırımcı arıyordu. Gastronomi ve dekorasyonu aynı çatı altında toplarsak, çok daha iyi olacağını düşündük; güçlerimizi birleştirdik. Evine düşkün insanlar genelde yemeğe, sofraya ve misafir ağarlamaya da düşkün oluyor. Bambaşka iş tecrübelerine sahip dört arkadaşımla beraber perabulvari.com’u açtık.”

EVİMİZE GİREMEYEN BURAYA DA GİREMEZ

Peki perabulvari.com’u diğerlerinden ayıran özellik ne “e-ticarette artık her alanda değil de yalnızca bir konuda uzmanlaşmış, kalite ve özenle seçilmiş ürünlerin olduğu siteler önem kazanıyor. perabulvari.com da yalnızca dekorasyon ve gurme ürünleri satan dikey bir site. Neyin ihtiyacını duyuyorsak, tam o kalitede ve çeşitlilikte ürünleri seçiyoruz. Evimize almayacağımız hiçbir şeyi koymuyoruz” diyor Kızıl. Kampanyalardaki mobilyaları her seferinde ünlü bir mimar seçiyor. Galerilerle çalışılıyor; sanat satışları da yapılıyor: “Örneğin geçen hafta Doku Sanat Galerisi’yle çalıştık. Bize Burhan Doğançay, Ferruh Başağa, Turhan Selçuk ve Adnan Turani’nin sanatçı imzalı gravürlerini seçtiler. Çok da ilgi gördü. Pek çok kişi bir sanat eseri almak istiyor ancak yol gösterilmesine, bir uzmanın yönlendirmesine ihtiyacı var.” Gurme bölümündeyse Türkiye’nin genelinde zor bulunabilecek özel sos, makarna ve peynirler uygun fiyatlara satılıyor. Tüm ürünlerin kullanım bilgilerinin verildiğini söylüyor Kızıl: “Teriyaki sosun nasıl kullanıldığı, bonfilenin nasıl doğru marine edileceği, hangi makarnaya hangi sosun gideceğini anlatıyoruz. perabulvari.com’daki ürünlerle yapılabilecek tarifleri de Papermoon gibi mekanların şeflerine yazdırıyoruz.”

 

EN ÇOK RAĞBET TABLO VE HALIYA

Emre Kızıl, en çok satan ürünlerinin mutfak araç gereçleri ve nevresim-havlu olduğunu anlatıyor: “Ancak sanat satışımız da çok ilgi gördü. Pek çok kişi duvarına astığı posteri indirip gerçek bir sanat eseri almak istiyor. Herkes bütçesine göre, küçük küçük de olsa sanata yatırım yapmak istiyor. Halıya da rağbet çok.” Ürünler kampanya bittikten sonra 48 saat içinde elinize ulaşıyor. Bu arada sitedeki ‘Esinlen’ bölümü de küçük dekorasyon önerileri ve pratik bilgiler içeriyor. Ünlü isimler  aldığınız tablonun nasıl ve hangi yüksekliğe asılacağı ve doğru çerçeve seçimi gibi konularda yol gösteriyor. İlham alınacak stil sahiplerinin dekorasyon sırları paylaşılıyor. perabulvari.com’un
bu ayki konuğu Carolin Koç.

BU SEFER EŞİ ÖN PLANDA

Oya Ünlü Kızıl’ı hep eşinden daha ön planda gördük. 2001 krizi döneminde Kemal Derviş’in başdanışmanıydı. Ardından Yale Üniversitesi tarafından global lider adaylarında seçildi. Son dokuz yıldır Koç Holding’de üst düzey yönetici. Kızıl, bu sefer eşinin ön planda olmasından mutluluk duyduğunu anlatıyor: “Eşim bana nasıl hep destek olduysa ben de ona oluyorum. Hobi olarak dekorasyona ilgim nedeniyle, epey bilgi sahibiyim. Beğendiğim marka ve ürünleri mutlaka iletiyorum. Kalite konusunda çıta benim. Zor müşteri ve bilinçli tüketiciyim. Evle ilgili alışveriş Türkiye’de zor. Özellikle de çalışanlar için tam bir kabus. Öncelikle çok dağınık; her ürün bambaşka yerlerde. Ayrıca fiyat ve kalite anlamında ürünler arasında büyük farklar olabiliyor ve kullanmadan bu farkları anlayamıyorsunuz. Araştırayım deseniz, zaman yok. Güzel görünüyor ama kalitesi nasıl çıkacak Ya başka yerde daha ucuza bulursam Nereden baksan çok zor bir süreç. Haftasonu en yoğun günler; alışveriş merkezleri deli gibi kalabalık. Bir tava değiştirmek için gitmek istemiyorsunuz. Bir lamba almak için bir gün harcanabiliyor. Siteye koyacakları marka ve verdikleri indirime mutlaka bakıyor ve yorumda bulunuyorum. Son olarak benim etkimle, çalışılan tedarikçilerin ürün ve tesislerinin çevre ve sağlık standartlarına uygun olmasına dikkat ediliyor.”

Zeynep Bilgehan/Hürriyet