Ekonomi

Perakende satış hacmi Aralık 2019'da yıllık yüzde 11 arttı!

TÜİK geçen yılın aralık ayına ilişkin perakende satış endekslerini açıkladı. Aralık 2019'da bir önceki yılın aynı ayına göre yüzde 11 artış gösterdi...

Türkiye İstatistik Kurumu Aralık 2019'a ilişkin perakende satış endekslerini açıkladı.

Anadolu Ajansı'nda yer alan habere göre; Perakende satış hacmi 2019 Aralık ayında bir önceki yılın aynı ayına göre yüzde 11 arttı.

TÜİK verilerine göre, takvim etkilerinden arındırılmış sabit fiyatlarla perakende satış hacmi, 2019 yılının aralık ayında bir 2018 yılının aralık ayına göre yüzde 11, gıda, içecek ve tütün satışları yüzde 5,3, gıda dışı satışlar (otomotiv yakıtı hariç) yüzde 15,5, otomotiv yakıtı satışları yüzde 7,8 yükseldi.

Mevsim ve takvim etkilerinden arındırılmış sabit fiyatlarla perakende satış hacmi, Aralık 2019'da bir önceki aya göre yüzde 1,1, gıda dışı satışlar (otomotiv yakıtı hariç) yüzde 2,4 ve otomotiv yakıtı satışları yüzde 0,6 yükselirken, gıda, içecek ve tütün satışları yüzde 1 geriledi.

Perakende ciro

Takvim etkilerinden arındırılmış cari fiyatlarla perakende ciro, Aralık 2019'da bir önceki yılın aynı ayına göre yüzde 22,1 yükseldi. Aynı ayda gıda, içecek ve tütün satışları yüzde 19, gıda dışı satışlar (otomotiv yakıtı hariç) yüzde 24,3, otomotiv yakıtı satışları yüzde 20,8 arttı.

Mevsim ve takvim etkilerinden arındırılmış cari fiyatlarla perakende ciro Aralık 2019'da bir önceki aya göre yüzde 1,8, gıda, içecek ve tütün satışları yüzde 1,2, gıda dışı satışlar yüzde 2,1, otomotiv yakıtı satışları da yüzde 2,3 yükseliş gösterdi

Gıda dışı sektörler

Bir önceki aya göre gıda dışı sektörlerin değişimi incelendiğinde, aralık ayında ,elektrikli eşya ve mobilya satışları yüzde 5,6, bilgisayar, kitap ve iletişim aygıtları satışları yüzde 2,9, tıbbi ürünler ve kozmetik satışları yüzde 2,2 artarken, posta veya internet üzerinden satışlar yüzde 4,4, tekstil, giyim ve ayakkabı satışları yüzde 1,3 azalma gözlemlendi.

Gıda dışı sektörlerin bir önceki yılın aynı ayına göre değişimine bakıldığında ise posta veya internet üzerinden satışlarda yüzde 62,1, bilgisayar, kitap ve iletişim aygıtları satışlarında yüzde 30,9, tıbbi ürünler ve kozmetik satışlarında yüzde 30,1, tekstil, giyim ve ayakkabı satışlarında yüzde 22, elektrikli eşya ve mobilya satışlarında yüzde 13,4 artış görüldü.