Perakende

Perakende satış hacmi Mayıs'ta yüzde 0.7 arttı!

Perakende satış hacmi mayısta yüzde 0.7 artış gösterdi. Gıda dışı satışlar yüzde 1.7, gıda, içecek ve tütün satışları yüzde 0.8 artarken, otomotiv yakıtı satışları yüzde 1.5 geriledi


Türkiye İstatistik Kurumu (TÜİK), mayıs ayına ilişkin perakende satış hacim endeksini açıkladı. Buna göre, mevsim ve takvim etkilerinden arındırılmış sabit fiyatlarla perakende satış hacmi, mayısta bir önceki aya göre yüzde 0,7 artış kaydetti. Aynı ayda gıda dışı satışlar (otomotiv yakıtı hariç) yüzde 1,7, gıda, içecek ve tütün satışları yüzde 0,8 artarken, otomotiv yakıtı satışları yüzde 1,5 geriledi. 


Bilgisayar, kitap ve iletişim aygıtları satışları yüzde 4,8 azaldı


Gıda dışı sektörlerin bir önceki aya göre değişimi incelendiğinde, bilgisayar, kitap ve iletişim aygıtları satışları yüzde 4,8, elektrikli eşya ve mobilya satışları yüzde 0,8, tekstil, giyim ve ayakkabı satışları yüzde 2,4, posta veya internet üzerinden satışlar yüzde 2,8 arttı, tıbbi ürünler ve kozmetik satışları ise yüzde 3,7 azaldı. 


Gıda, içecek ve tütün satışları yüzde 6,6 arttı 


Takvim etkilerinden arındırılmış sabit fiyatlarla perakende satış hacmi, mayısta geçen yılın aynı ayına göre yüzde 4,1 arttı. Söz konusu ayda gıda, içecek ve tütün satışları yüzde 6,6, gıda dışı satışlar (otomotiv yakıtı hariç) yüzde 4, otomotiv yakıtı satışları da yüzde 1,6 artış gösterdi. 


Perakende ciro aylık bazda 1,5 arttı


Mevsim ve takvim etkilerinden arındırılmış cari fiyatlarla perakende ciro, mayısta aylık bazda 1,5 arttı. Aynı ayda gıda, içecek ve tütün satışları 2,1 ve gıda dışı satışlar (otomotiv yakıtı hariç) yüzde 2,4 artarken, otomotiv yakıt satışları yüzde 0,8 azaldı. 


Takvim etkilerinden arındırılmış cari fiyatlarla perakende ciro, mayısta 2013'ün aynı ayına göre yüzde 12,6 arttı. Aynı ayda gıda, içecek ve tütün satışları yüzde 18,5, gıda dışı satışlar (otomotiv yakıtı hariç) yüzde 11,4 ve otomotiv yakıtı satışları yüzde 8,6 artış gösterdi. 

     


Dünya