Perakendeci ciroları yüzde 2 arttı
Alışveriş Merkezleri ve Perakendeciler Derneğinden (AMPD), Perakende Endeksi By Nielsen temmuz 2009 sonuçlarına ilişkin yapılan açıklamaya göre, perakende sektörü cirolarında aylık ve yıllık bazda artış gerçekleşti
Temmuz ayında perakende ciroları bir önceki aya göre yüzde 2 artarken, 2008 yılının temmuz ayına göre aylık değişim ise yüzde 6 seviyesinde oldu. 2008 Temmuz ayındaki yıllık artışın 2007 Temmuz ayına kıyasla yüzde 12 seviyesinde olduğu dile getirilen açıklamada, şu bilgilere yer verildi: "2009 Temmuz ayındaki yıllık ciro artışı ise yüzde 3 düzeyinde oldu. 2009'un ilk yedi ayını 2008'in aynı dönemiyle kıyasladığımızda, organize perakende cirosunun yüzde 6 büyüdüğü görülüyor. Çalışan sayısı da yüzde 2 arttı"
Radikal
Konuyla ilgili basında yer alan diğer haberler
Kriz etkisini azalttı perakende cirosu arttı
Alınan tedbir paketleri perakende sektörüne canlılık getirdi. Perakende ciroları temmuz ayında bir önceki aya göre yüzde 2 artış gösterdi. Sektörde istihdam işsizlik ortamında % 6 yükseliş gösterdi
Ekonomik kriz alınan tedbir paketleriyle bir nebze de olsa etkisini azaltınca perakende sektörü cirolarında aylık ve yıllık bazda artış gerçekleşti. Alışveriş Merkezleri ve Perakendeciler Derneği'nin (AMPD) verilerine göre, temmuzda perakende ciroları bir önceki aya göre yüzde 2 artarken, 2008 yılının temmuz ayına göre aylık değişim ise yüzde 6 seviyesinde oldu. 2008 Temmuz ayındaki yıllık artış 2007 Temmuz ayına oranla yüzde 12 seviyesinde gerçekleşti. Perakende sektörü geçtiğimiz aya göre istihdamı da yüzde 6 artırdı.
MAĞAZA SAYISI % 9 ARTTI
Perakende sektöründe metrekare endeksinde de yıllık olarak 13 artış yaşandı. Aralık 2008 sonuna kıyasla 2009 yılı ilk 7 aylık metrekare artışı ise yüzde 5 oranında gerçekleşmiştir. Mağaza sayılarına bakıldığında ise, yıllık yüzde 9 artış yaşandı.
Daha fazla fiş aldık
Haziran ayına göre organize perakende fiş sayıları yüzde 4 artarken, 2008 Temmuz ayına göre aylık artış yüzde 14 seviyesinde oldu. 2009'un ilk 7 ayı 2008 yılının ilk 7 ayıyla kıyaslandığında yüzde 14 düzeyinde fiş sayısı artışı gerçekleşti. Yıllık olarak bakıldığında ise, sektör genelinde fiş sayıları yüzde 14 arttı. Bu hem kayıtlılığın gelişimine katkıda bulundu hem de tüketicinin sık alışverişe çıksa da her defasında az satın aldığını işaret etmektedir.
Gıda dışı ciro yüzde 8 azaldı
Temmuzda cirolar yıllık % 2 arttı
Gıda perakendesinde ciro % 8 arttı
Gıda dışı ciro ise % 8 azaldı
Gıdada yıllık % 18 m2 artışı yaşandı
Gıda dışı m2 % 8 arttı
Metrekareler yıllık bazda % 13 arttı
Sektörün istihdamı yıllık % 1 azaldı
AVM sayısı aynı kaldı
Hazır giyimde ilk kez 2 ay üst üste mağaza sayılarında düşüş yaşandı. Ancak yıllık bazda değişim olmadı. AVM sayısı ise hazirandan beri değişim göstermedi 218'de kaldı. Yetkililer mağaza sayısında artış olmamasının nedenini AVM sayısının sabit kalmasına bağladı. Mağaza sayılarındaki düşüşe rağmen metrekarelerde artış yaşandı. Mağaza başına yüksek metrekareli gıda yatırımları sürerken, mağaza sayısı yüksek; ancak az metrekareli gıdadışı perakende yatırımları hız kesti.
Hazır giyim sektörü toparlanıyor
HAZIR giyim sektöründe önceki aya göre metrekare başına cirolarda yüzde 9 azalma oldu. Geçen yılın aynı dönemine göre ise yüzde 5 artış ile, hazır giyim sektöründe geçen ay başlayan karlılık seviyelerindeki toparlanma devam etti. Kriz ortamı ve tedbir paketlerinin sektörün toparlanmasında etkili olduğu belirtildi. Gıdadışı ve hazır giyimdeki yıllık bazdaki metrekare başına ciro düşüşleri yerini yükselişe bıraktı. 2009 yılında metrekare başına cirolarda gelişim kaydedildi.
Akşam