Perakende

Perakendeciler yüzde 9 büyümeyi hedefliyor!

Perakende sektörü bu yıl verimlilik ve yeni yatırımların etkisiyle yüzde 9 büyümeyi hedefliyor. Sektörün yıl sonu ciro hedefi ise 120 milyar dolar..

Tüm Alışveriş Merkezleri ve Perakendeciler Federasyonu (TAMPF) Başkanı Vahap Küçük, 2015'te perakende sektörünün yüzde 9 büyüyeceğini belirterek, organize perakendede cironun 120 milyar dolar çıtasını aşacağını söyledi. Sektörün "2014-2015 Yılı Değerlendirme ve Bilgilendirme" toplantısında konuşan Küçük, "2014'te Türkiye ekonomisinin yüzde 3.3 büyümesi beklenirken, perakende reel bazda yüzde 9 büyüdü. Geçen yıl perakende sektöründeki toplam istihdamımız 2.5 milyon oldu. Bunun 750 bini organize perakendede yer aldı. Yine toplam perakendenin 2014'te 250 milyar dolar olan cirosunun 110 milyar dolarını organize perakende sektörü gerçekleştirdi" dedi. Bu yıl içinde 20 yeni alışveriş merkezinin açılacağını ifade eden Küçük, bu yatırımların istihdama yaklaşık 50 bin kişilik katkı sağlayacağını bildirdi. 


POZİTİF GELİŞMELER VAR 

Küçük, sektörün önündeki pozitif gelişmelerle ilgili olarak şu bilgileri verdi: "Turizm gelirlerinin artması, hükümetin orta vadeli ekonomik programındaki büyüme beklentisi, enflasyon rakamları, yurtdışında çeşitlenen marka sayısı, Doğu ve Güneydoğu'da çözüm sürecinin sağlayacağı katkı ile ticari potansiyelin artması sektörün büyüme hedefine katkı sağlayacak." HSBC Bank Hazine Direktörü Fatih Keresteci ise Türkiye ekonomisinin siyah ya da beyaz olarak nitelendirilmesinin yanlış olduğunu, gri tonuna sahip Türkiye ekonomisinde bu rengin doğru okunması sayesinde uzun vadede işlerin iyi ve istikrarlı gideceğini anlattı. 


VERİMLİLİK ARTACAK

Vahap Küçük, sektördeki kârlılık sorununa da değindi. FAVÖKEBITDA'nın yüzde 10'lar civarında bulunduğuna dikkat çeken Küçük, 2008'den beri sektörde dış kaynak, finansman koşulları gibi nedenlerden dolayı kârlılığın düştüğünü anlattı. Küçük, bu yılki büyümenin mevcut işletmelerin verimliğinin artırılması ve yeni yatırımlar yoluyla sağlanacağını söyledi.


Sabah