Genel

Philips, avize satan yerlerde kendi mağazalarını açacak

Philips, büyükşehirlerde avize satan yerlerde kendi mağazalarını açıp pazar payını yüzde 10'a çıkaracak

ASYA Pasifik bölgesinden gelerek ocak ayında Philips'in aydınlatma bölümüne genel müdür olarak atanan Burçin Ressamoğlu, önümüzdeki dönemde Philips'in aydınlatma armatürleri ve avizelerde agresif bir büyüme atılımı yapacağını söyledi. Şişhane, Modoko gibi avize satılan bölgelerde ve büyük şehirlerde Philips'in kendine ait en az 1 tane aydınlatma mağazası açacağını ifade eden Ressamoğlu, "İlk etapta en az 10 adet kendi mağazamızı açacağız" dedi. Philips'in ampul pazarında Türkiye'de yüzde 40 ile lider olduğunu ifade eden Ressamoğlu, "Ancak avize ve armatürlerdeki pazar payımız yüzde 4. Bu payı ilk etapta yüzde 10'un üzerine çıkarmayı hedefliyoruz" diye konuştu. Türkiye'de aydınlatma pazarının 300 - 350 milyon euroluk bir büyüklüğü olduğunu ifade eden Ressamoğlu, "Bunun yüzde 30'u ampulden, yüzde 70'ise avize ve armatürlerden geliyor. Philips yurtdışında bu konuda uzman Massive isimli bir firma satın aldı ve 7 bin çeşit armatür üretiyor" dedi.

AYDINLATMAYA 40 LİRA
Türkiye'de ev başına aydınlatmaya yılda 20 euro (40 TL) para harcandığını dile getiren Ressamoğlu, "Avrupa'da bu rakam 150 euro civarında" dedi. Ressamoğlu, Türkiye'de her yıl pazarın yüzde 15 civarında büyümesini beklediklerini de ifade etti.

Köprüyü aydınlattı
Türkiye'de ev aydınlatması dışında kurumsal ve büyük aydınlatma projeleri ile de yakından ilgilendiklerini belirten Ressamoğlu, önümüzdeki dönemde LED ile Boğaz Köprüsü benzeri projelerin de yapılacağını söyledi.

Şirkette 5 Türk liderden birisi
Philips'te yurtdışında lider pozisyonunda 5 Türk yöneticiden birisi olan Burçin Ressamoğlu, uzun süre iki kızı ile birlikte Uzak Doğu pazarlarında sorumluydu. 2,5 yıl Hong Kong'da görev yapan Ressamoğlu Viyana doğumlu.

Edison'un icadı ampul artık yasak

Avrupa'da ve Avustralya'da artık bildiğimiz Edison tarafından icad edilen akkor lambaların üretiminin yasaklandığını da söyleyen Burçin Ressamoğlu, "Bu lambalar CE belgesi alamadığı için artık Türkiye'ye de gelmiyorlar. Şu anda sadece stoklardaki ampuller satılıyor. Bu da 6 ay sonra bitecektir" dedi. Yeni ampullerin yüzde 80'e varan oranlarda tasarruf sağladığını da belirten Ressamoğlu, "Eğer Türkiye'de her evde 3 adet ampulü değiştirirsek bir yılda Keban Barajı'nın ürettiği elektrik miktarı kadar tasarruf yapmak mümkün olacak" dedi. Daha önce Shell&Turcas ile başarılı bir kampanyaya imza atan Philips'in yeni dönemde bu tür projeler yapıp yapmayacağı ile ilgili soruyu da yanıtlayan Ressamoğlu, "Bu proje oldukça başarılı olmuştu. Akaryakıt şirketleri ile kampanya için yine görüşüyoruz" dedi.
Evrim Ergin/Sabah