Sektörel

Piyasadaki daralmaya rağmen konut satışında rekor kırılıyor!

İnanlar İnşaat Yönetim Kurulu Başkanı Serdar İnan, , piyasadaki daralmaya rağmen konut satışlarında rekor kırıldığını belirtti. İnan, yabancı satışlardaki daralmayı yerli satışlarla rahatlıkla kapattıklarını belirtti.

Net satış gelirini 2015 yılında yüzde 16 artıran İnanlar İnşaat, Fortune 500 listesinde 21 sıra yükselerek 284'üncü sıraya yerleşti. Gayrimenkulün yanı sıra otomotiv ve sigorta alanlarında da faaliyet gösteren İnanlar, İstanbul'da 15 farklı konut projesi yürütüyor. Geçtiğimiz yılı 559 milyon TL ciro ile kapatan şirket, 2016'da yüzde 41 oranında büyümeyi hedefliyor. Fulya'daki şirket merkezinde buluştuğumuz İnanlar İnşaat Yönetim Kurulu Başkanı Serdar İnan, 2016'yı 800 milyon TL ciro ile kapatmayı hedeflediklerini söylüyor. Zekeriyaköy, Kadıköy, Alemdağ, Beylikdüzü, Esenyurt bölgelerindeki projelerinin yanı sıra Beylikdüzü'nde devam eden iki büyük projeleri olduğunu kaydeden İnan, Teraspark'tan 350 milyon TL, Teras Lotus'tan ise 250 milyon TL ciro beklediklerini anlatıyor. AA plus, BB plus müşteri kitlelerine hitap ettiklerini söyleyen İnan, piyasadaki daralmaya rağmen nisan ayında konut satışında rekor kırdıklarını belirtiyor. 


Yabancı satışlardaki daralmayı yerli satışlarla rahatlıkla kapattıklarını kaydeden İnan, "Her sene yüzde 30-40 oranında büyüyoruz. Geçen sene yabancıya satışımız yüzde 50 oranındaydı. Bu sene yüzde 40lara düştü. Yabancı satışlarının yüzde 80'ini Ortadoğu pazarı oluşturuyor. Onun dışında tek tük Avrupalı, Orta Asyalı ve Kuzey Afrikalı da var. Ortadoğu pazarı vadeli satış ile dönüyor, Türkler ise banka kredisi alıyor. Eskiden yabancılar tercihen nakdi daha fazla kullanıyorlardı, şimdi Serdarbank'tan alıyorlar" diye konuşuyor. İstanbul'da en çok prim yapacak bölgeleri sorduğumuz İnan, "Üçüncü köprü, Kanal İstanbul aksı. Müşterilerimize temelden girdiklerinde bitişe kadarki en az yüzde 50 gibi bir primi neredeyse garantiliyor" cevabını veriyor. 


İnan, repütasyona verdikleri önemi, "Sattığımız her gayrimenkulün yüzde 50'si eski müşterimiz. Yüzde 50 repütasyon oranımız var, bu da yüksek bir oran. Normalde yasal garanti iki yıl iken, inşaatlarda beş yıl garanti veriyoruz" sözleriyle açıklıyor. 


Emsal firmalara kıyasla düşük reklam bütçesiyle çalıştıklarını bildiren İnan sözlerini şöyle sürdürüyor: "Yıllık 4 milyon TL reklam bütçemiz var. 600 milyon TL satışı olan bir firmanın 4 milyon TL reklam bütçesi olması aslında düşüktür. Emsal firmaların yaklaşık 25-30 milyon TL reklam bütçeleri var. Çok daha düşük reklam bütçeleriyle çalışıyoruz. Bunu da repütasyonumuzun yüksek olmasına, beş yıl garanti veriyor olmamıza, yaptığımız ürünlerin ikinci elde prim yapıyor olmasına ve yaptığımız projelerin estetik olarak farklılığına borçluyuz. Bu sayede projelerimiz hızlı satılıyor, nakit akış döngümüzü rahatlıkla sağlıyoruz, hızlı büyümemizi devam ettiriyoruz." Merkez Bankasının faiz indirimlerinin konut kredilerine ne zaman yansıyacağı sorusunu yönelttiğimiz İnan, "Bayramdan sonra konut kredileri yüzde l'in altına gelecektir. O zaman piyasada canlanma görürüz" cevabını veriyor. 


İnanlar, otomotiv alanında da büyümesini sürdürüyor. Geçen sene 9 bin 800 araç sattıklarını kaydeden Serdar İnan'm bu yılki hedefi 15 bin satış adedine ulaşmak. İnan, bu alandaki iddiasını, "Üç tane büyük otomotiv servisimiz var. Bu servislere yılda 50 bin araç giriyor. Bu sene 60 bin olacak. Datamızda İnanların bugüne kadar fatura kestiği 350 bin kişi var. Her yeni kampanyayı çok hızlı şekilde duyuruyoruz" sözleriyle anlatıyor.


Fortune