Plaza Cubes 2015'te yüzde 40 büyüme hedefliyor!
Hazır ofis sektörünün Türkiye’deki öncülerinden Plaza Cubes 2015 yılında yüzde 40 büyüme hedefliyor. İstanbul ve Ankara’da toplam 6 ofis ile hizmet veren Plaza Cubes ilk açık ofis markası Workplace’i Maslak Sun Plaza’da açtı.
İş yaşamı büyük bir hızla ve değişiyor ve bununla beraber mobil çalışanlar ile saha çalışanlarının da sayısı her geçen gün artıyor. Bu artışa paralel olarak çalışma alanlarındaki trendler de hızla değişirken sanal ofis, hazır ofis ve açık ofis konseptleri gün geçtikçe daha da önem kazanmaya başladı. Türkiye’deki sanal ofis ve hazır ofislerin öncülerinden olan Plaza Cubes 2006 yılından bu yana prestijli plazalarda mobil çalışanlara hizmet veriyor.
“Siz işinizi biz ofisinizi yönetelim” sloganıyla yola çıkan Plaza Cubes, geleneksel ofis alanları yerine, dinamik, modern dekorasyonlu ve profesyonel bir ekip tarafından yönetilen çalışma ortamlarında, müşterilerinin sadece işlerine konsantre olmalarını sağlamayı hedefliyor. İstanbul’da beş Ankara’da ise bir ofis ile hizmet veren Plaza Cubes İstanbul’daki ofis sayısını arttırırken Anadolu’nun farklı şehirlerinde yeni ofisler açmayı planlıyor.
İstanbul ve Ankara’da toplam 7.500 m2’de 6 lokasyonda hizmet verdiklerini söyleyen Plaza Cubes Ortağı Süleyman Çoruh, 2015 yılı içerisinde 2.500 m2 yeni ofis alanı daha açacaklarını ve yüzde 40 büyüyerek cirolarını 14 milyon TL seviyesine çıkaracaklarını belirtti.
Hazır ofisler son 10 yılda yüzde 320 büyüdü
Dünya genelinde 2015 yılında 1,3 milyar kişinin mobil çalışan olacağına yönelik yapılan araştırmaların olduğuna değinen Süleyman Çoruh, her gün işe gelme zorunluluğunun olmadığı işlerin daha çok internet üzerinden yürüdüğü bir çağda ofis ihtiyaçlarının da değiştiğine vurgu yapıyor.
Süleyman Çoruh, Dünya ile birlikte Türkiye’de hazır ofis pazarı hızla büyüyor ve sektör Türkiye’de son 10 yılda yüzde 320 büyüdü. Hazır ofis konseptinin geleneksel ofis kiralamasından temel farkı, ofis kiralanmasının yanı sıra bütün ofis hizmetlerinin sunulması, kira ve diğer tüm ofis giderlerin kira ücretinin içinde olmasıdır. Ayrıca hazır ofisler, büyük metrekareli ofislerden atıl ve az kullanılan alanların minimize edildiği küçük ve daha etkin kullanılabilecek bir konsept olarak farklılaşıyor.
Biz tam da gelecekte ofis anlayışının tamamen buna evirileceğini öngörüyoruz. Ortak çalışma alanları, ihtiyaçlara göre esnek kullanımlı ofisler, az maliyetle prestijli iş yerleri, sadece toplantı odası ya da adres ve telefon hizmeti için kiralanabilecek ofis anlayışının daha da artacağını düşünüyoruz.
Son yıllarda ülkemizde artan gayrimenkul ve ofis yatırımlarıyla birlikte çağdaş plazalarda hazır ofis konsepti hızla yayılmaya da devam ediyor. Plaza Cubes olarak müşterilerimiz faturalarla, tamiratla, sekreterler lojistik vs. işlerle zaman harcamasın işlerine daha rahat odaklasın diye çalışıyoruz ve onlara siz işinizi biz ofisinizi yönetelim diyoruz.
İstanbul’un nitelikli ofis ihtiyacı devam ediyor
İstanbul gibi dünya metropolü olan bir şehrin daha çok nitelikli ofise ihtiyacı olduğunu söyleyen Çoruh, bir istatistik vermek gerekirse nüfusu 18 milyona dayanmış İstanbul’da 90 tane gökdelen olarak adlandırılan iş binası varsa New York gibi benzer özellikleri olan bir metropolde 794 tane iş gökdeleni vardır.
Metropollerde iş yapış biçimi değişiyor. Mobil çalışan sayısı hızla artıyor. Bu değişimi öngörerek dünyadaki yeni akım olan açık ofis konseptini Workplace markasıyla ülkemizde uygulamaya başlıyoruz. Workplace ile prestij, lokasyon, uygun fiyat, esneklik, eğlenceli ofis alanları ve lounge alanları sunarak müşterilerimize çok sosyal ve keyifli çalışma alanları sunuyoruz. Sosyalleşme ve networking imkanını daha da artırıyoruz. Çalışanlar çok kalabalık plazalarda çalışsalar bile insanlar arası dialog azılmış durumda. Ortak çalışma alanları sayesinde daha rahat çalışma ve işbirliği ortamları oluşmaktadır. Geçen yıllarda Amerika’da yapılan bir araştırmaya göre ofis kullananların %61 i en az 1 kez aynı ortamı paylaştığı öncesinde tanımadığı bir çalışma arkadaşından iş yapmıştır.
Ofis piyasasındaki bu gelişmeler ve sektörümüzdeki rekabetin de çeşitlenmesiyle birlikte gayrimenkul geliştiriciler için bir dönem popüler olmuş home office konsepti artık tarih olacağını düşünüyoruz.