Poligon ve Fahrettin Altay metro istasyonlarında test sürüşleri başladı!
Yerin 3'er kat altına inşa edilen Poligon ve F.Altay metro istasyonlarını tamamlayan İzmir Büyükşehir Belediyesi, test sürüşleriyle eşzamanlı olarak sinyalizasyon ağı ve enerji sistemi gibi çok kapsamlı testlere de başladı...
Yerin 3'er kat altına inşa edilen Poligon ve F.Altay metro istasyonlarını tamamlayan İzmir Büyükşehir Belediyesi, test sürüşleriyle eşzamanlı olarak sinyalizasyon ağı ve enerji sistemi gibi çok kapsamlı testlere de başladı.
Büyükşehir yetkilileri, tünellerde maksimum güvenliğin sağlandığım açıkladı. Büyükşehir Belediyesi, Üçyol-Üçkuyular metro hattının son halkası olan Poligon ve Fahrettin Altay istasyonlarında da sona geldi. Test sürüşlerinin yapıldığı bu iki istasyonda, aynı zamanda sinyalizasyon ağı, enerji sistemi ve peronların araçlara bağlı ölçümleri gibi çok kapsamlı testler de gerçekleştiriliyor. İzmirspor, Hatay ve Göztepe'den sonra hizmete alınacak Poligon ve F. Altay istasyonlarıyla birlikte, İzmir metrosu toplam 20 kilometrelik hat üzerinde 17 istasyonla hizmet vermeye başlayacak. Böylece Bornova Fvka 3'ten Fahrettin Altay'a, kentin doğusundan batısına yarım saat gibi kısa bir sürede metro rahatlığı ve konforu ile kesintisiz ulaşım sağlanacak.
MAKSİMUM GÜVENLİK
Zeminden 19 metre aşağıda inşa edilen Poligon İstasyonu 3 katlı, 4 adet yolcu girişli. İstasyonda 2 adet engelli asansörü ile 12 adet yürüyen merpen mevcut. 22 metre derinlikteki F. Altay İstasyonu ise 3 katlı ve 5 adet yolcu girişli olarak yapıldı. Burada da 2 adet engelli asansörlü ve 13 adet yürüyen merpen bulunuyor. Büyükşehir Belediyesi, 5.5 kilometrelik ÜçyolÜçkuyular metro hattının yapım çalışmalarında, zemin koşulları nedeniyle oldukça zorlu bir inşaat süreci yaşadı.
2011 yılının Mayıs ayında hattın taban betonunun (Invert) kabarması nedeniyle, müşavir firma STFA- SFMALY Ortak Girişimi tarafından dünyaca ünlü Hollanda Royal Haskoning DHV firması uzmanları İzmir'e getirildi.
Hazırlanan raporlara göre önerilen drenaj iyileştirme çalışmaları projelendirilerek eksiksiz yerine getirildi. Ayrıca tünelin statiği açısından söz konusu güzergahta mevcut temel betonuna ilave olarak 55 cm kalınlığında donatılı C40 betonu ile ray döşeme işi sabit sisteme dönüştürüldü ve tünellerde maksimum emniyet sağlandı.
STANDARTLARA UYGUN
Ayrıca tünel ve istasyonlarda yangın söndürme senaryoları yaptırıldı. Bu senaryolara uygun olarak projeler gerçekleştirildi ve tüm istasyonlarda yangın anında devreye girecek şekilde yangın uyarı ve havalandırma sistemleri kuruldu. Göztepe İstasyonundaki yangın çıkışları, istasyonların yangın yönetmeliği olan NPFA 130 standartına uygun olarak yapıldı.
Günboyu