Perakende

Porland, yurt dışında perakende de büyüyecek!

Bir Türk markası olarak İngiltere'de yüzde 8'lik pazar payına sahip olan Porland, yurt dışında perakende de büyüyecek.

Porselen sektörünün önemli markalarından Porland, hem tasarladığı hem de ürettiği inovatif ürünlerini dört kıtada 30'dan fazla ülkeye ihraç ediyor. 1976'da yaşam alanlarını güzelleştirmek arzusuyla mütevazı bir züccaciye mağazası olarak temelleri atılan Porland, bugün porselen üretiminin sektör devleri arasına girdi. Şirket, 20 bini aşkın ürün çeşidini dünyaya sunuyor. Bilecik'te, toplamda 300 bin metrekare açık ve 90 bin metrekare kapalı alana sahip tesiste, yılda yaklaşık 70 milyon adet üretim gerçekleştiriliyor. Otel, restoran ve cafe gibi profesyonel işletmelerin yanı sıra yurt içindeki 33 mağazası ve dört bölge müdürlüğü ile hizmet ve ürün kalitesini perakende müşterilerine de ulaştırıyor. Farklı pazarlara ve ihtiyaçlara yanıt verebilen yenilikçi ürünler geliştiriyor ve ürünlerin yüzde 65'ini dört kıtada 30'dan fazla ülkeye ihraç ediyor.

Yurt dışında perakende de büyüyecek 

Ekonomist'te yer alan habere göre; bir Türk markası olarak İngiltere'de yüzde 8'lik pazar payına sahip olan şirket, ABD pazarına yeni iş birlikleriyle hızlı bir giriş yaptı. Porland Yönetim Kurulu Üyesi İmge Pamukçu, "Formülünü kendi geliştirdiğimiz premium ürünlerimizi Amerika'ya sunmaya hazırlanıyoruz. Avustralya ve Afrika da radarımızda olan pazarlar arasında. Hem satış anlamında hem de iç süreçlerde kullanacağımız son teknoloji ile hızımıza hız katacağız" diyor.

YENİ ÜRÜNLER GELİŞTİRİYOR

AR-GE çalışmalarına büyük önem veren Porland'ın 2017 yılında hayata geçirdiği AR-GE merkezi, sektöründe de ilk akredite AR-GE merkezi ünvanını taşıyor. Imge Pamukçu, "Porland olarak, Türkiye'nin ilk renkli porselen üretiminin ve Türkiye'de ve dünyada ilk ve tek özel reçeteli Aluminalı (Alumilite) porselen üretiminin altında imzamız var" diyor. Ürün gamını büyütmek için aralıksız devam eden yatırım ve araştırmalar sonucunda Porland, premium segmentteki ürün grupları için özel hazırlanan reçetesiyle LIMOGES markasını geliştirdi. Bu yıl da dijital desen ve baskı ile üretilen ürünler ve Türkiye'de bir ilk olan Superior Bone Porselen üretimine odaklanıldı. İmge Pamukçu, "Cookland ismi verilen pişirim kaplanı da işlevselliğin ön plana çıkarıldığı yeni ürün grubumuz" diyor. Şirketin 2021 yılında tamamlanmasını beklediği üç yeni AR-GE projesi var.

PANDEMİDE BÜYÜDÜ

Porland'ın pandemi döneminde satışları bir önceki yıla göre en az üçe katlandı. E-ticaretteki gelişim eğilimini çok daha önce öngörerek altyapı yatırımlarını yapan şirket, bu kanalda da büyüme yakaladı. Online satış kanalında ürün satışları yaklaşık beş katına çıktı. Şirket, ürün grubunu genişletmeye 2021 yılında da devam edecek. Bu ürün gruplarının içinde ısıya dayanıklı tencereler, limoge ürünlerinde çeşitlilik, bone china ürünlerinde gelişme ve çeşitlenme olacak. Şirket, sanatçılarla geliştirdikleri işbirlikleri ile yeni tasarım ve koleksiyonlar yaratacak. İmge Pamukçu, aynı zamanda yeni aplikasyonlarla müşterilerin karşısında olacaklarını söylüyor. Ürün satışlarında pandemi dönemi ile paralel olarak ortalama yüzde 25 oranında bir artış öngörülüyor.