Genel

Prime Development yerel girişimcileri biraraya getiriyor

Perakende sektöründe ilk kez Franchise veren markalarla, yerel girişimciler bir AVM yatırımı için buluşuyor

Prime Development, Türkiye'deki ilk yatırımı İskenderun Prime Mall projesinin kiralama süreci devam ederken, perakende sektöründeki dev markalarla yerel girişimcileri "1. Franchise Günleri" kapsamında biraraya getiriyor.

Alışveriş merkezi yapım ve yönetim hizmetleri veren Prime Development, ülkemizde ilk kez düzenlenecek "Franchise Günleri" projesiyle, perakende sektörünün dev markaları ile yerel girişimcileri 27 Ekim 2009 tarihinde İskenderun'daki toplantıda buluşturacak.

Aralarında Vakko, Polo Garage, Derimod, Benetton, Nike, Converse, Mc Donalds, Tefal, Intersport, Tekin Acar gibi ünlü markaların temsilcileri, İskenderun Prime Mall'da yer alabilmek amacıyla karşılıklı görüşerek birlikte iş geliştirme olanaklarını tartışacaklar. Geçtiğimiz hafta bir diğer AVM yatırımı olan "Antakya Prime Mall" mimari projesiyle International Property Awards kapsamında "Avrupa ve Türkiye'nin En İyisi" ödülünü kazanan Prime Development, ilki İskenderun'da düzenlenecek "Franchise Günleri" etkinliğini diğer yatırımlarında da uygulayacak.

Yaklaşık 6 ay sonra açılması planlanan ve şimdiden yüzde 50'sinden fazlası kiralanan İskenderun Prime Mall Alışveriş Merkezi, son dönemde Suriye ile Türkiye arasında vizenin kaldırılmış olmasıyla da bölgenin ekonomik canlanmasını hızlandıracak önemli bir yatırım olarak görülüyor. "1. Franchise Günleri" kapsamında Prime Development üst yönetiminin yanı sıra Jones Long LaSalle Türkiye Başkanı Avi Alkaş, Birleşik Markalar Derneği üyesi Burhan Özkan, DeFacto Yönetim Kurulu Üyesi Sezai Özen ve projeye destek veren İskenderun Belediyesi ve İskenderun Ticaret Odası gibi yerel otoriteler de birer konuşma yapacak.

Konuyla ilgili bilgi veren Prime Development Genel Müdürü Artuğ Çetin, "Franchise Günleri"nin perakende sektörü ve yerel girişimciler için büyük bir fırsat olduğunu belirterek sektörde bir ilki gerçekleştirecekleri için heyecanlı olduklarını ifade etti.

Artuğ Çetin, "Şirket olarak kazan-kazan stratejisiyle hareket ediyoruz. Biz burada `çözüm ortaklığı' anlayışıyla hareket ediyoruz. Sadece kira gelirlerine dayanan bir kazanma anlayışına sahip değiliz. Perakendeci de, AVM yatırımcısı da, biz de aynı gemideyiz. Bu buluşmayla herkes kazanacak, en önemlisi İskenderun ve Türkiye ekonomisi kazanacak" dedi.

Artuğ Çetin, "Franchise Günleri"nin en önemli özelliğinin perakendecinin riskini en aza indirmek olduğunu belirterek, "Amacımız doğru bayiliğin bulunmasını sağlamaktır. Bu platform İskenderun'da yatırım yapmak isteyen kişilerle Türkiye'nin lider markalarının işbirliği yapmasını sağlayacaktır. Geliştirdiğimiz bu projeyle, perakendeci ile yatırımcı arasındaki yolu kısaltıyoruz" şeklinde konuştu. Çetin, ekonomik krizde perakende sektöründe taraflar oluştuğunu ve bunun hiç tasvip edilmemesi gereken bir durum olduğunu vurgulayarak, sektörün birlikte kazanarak büyümesi gerektiğini belirtti.

Artuğ Çetin sözlerine şöyle devam etti: "Henüz 2 yıldır Türkiye pazarında olmamıza rağmen, ekibimizin kalitesi ve sahip olduğumuz uluslararası deneyimle önümüzdeki döneme umutla bakıyoruz. Geçtiğimiz günlerde `Antakya Prime Mall' projesiyle mimari alanda çok değerli bir ödül kazandık. Bu ödülün tesadüf veya şans olmadığını biliyoruz. Türkiye'de yatırıma gelirken, buradaki alışveriş merkezi sektöründe yaşanan sorunları iyi bildiğimizi ve bazı şeyleri değiştirmek istediğimizi de söylemiştik. İşte bu yönde adımlar atmaya başladık, bunun devamı da gelecek."

Antakya Prime Mall, 1.500 proje arasından "Avrupa'nın En İyisi" seçildi

Genel Müdür Artuğ  Çetin, Antakya Prime Mall mimari projesiyle "Avrupa'nın en iyisi" seçilmelerine de değinirken, Türkiye pazarında girerken "fark yaratacağız" dediklerini hatırlatarak, "henüz ikinci projemizle Avrupa'nın en iyisi olduk. Fark yaratmaya devam edeceğiz" şeklinde konuştu.

Prime Development Antakya Projesi Tasarım Koordinatörü Zeynep Yılmaz, Antakya Prime Mall projesinin Londra'da ödül almasının Türkiye için büyük bir başarı olduğunu belirtti. Yılmaz, "Türk gayrimenkul sektörü artık mimariye ve tasarıma da çok büyük önem veriyor. Bizim için yarışan toplam 1.500 proje içinden en iyi seçilmek ayrıca bir gurur kaynağı oldu. Bu ödül Türkiye'nin mimari alanda geliştiğinin en önemli kanıtıdır. Hedefimiz önümüzdeki Kasım ayında San Diego'da yapılacak ve Avrupa'yı temsilen yarışacağımız dünya finalinde de ödül kazanmak olacak" dedi.