23 / 12 / 2024

Pursaklar Belediyesi 3 dükkan ve 4 arsa satışa çıkardı!

Pursaklar Belediyesi 3 dükkan ve 4 arsa satışa çıkardı!

Ankara Pursaklar'da, ilçe belediyesi tarafından 3 adet dükkan toplam 1 milyon 800 bin TL, 4 adet arsa toplam 5 milyon 814 bin 940 TL bedelle ihale ediliyor.




Pursaklar Belediyesi Başkanlığından:


Pursaklar Belediyesi 3 dükkan ve 4 arsa satışa çıkardı!


1. Yukarıda nitelikleri belirtilen taşınmazların satış ihalesi tabloda belirtildiği şartlarda 2886 sayılı yasanın 36. (Kapalı Teklif Usulü) ve 45. (Açık Teklif usulü) Maddelerine göre 25/12/2014 tarihinde saat 09:00’dan itibaren yukarıda belirtilen saatlerde Pursaklar Belediye Başkanlığı Binası Merkez Mah. Belediye Cad. No: 3 Pursaklar/ANKARA adresinde yer alan 4. Kat İhale ve Toplantı Salonunda yapılacaktır. 

2. İhaleye Katılabilmek İçin Gereken Belgeler ve Yeterlik Kriterleri:

36. maddeye göre ihale edilecek taşınmazlar için verilen teklifler kapalı zarf içerisinde İhale Komisyonuna iletilmek üzere Pursaklar Belediyesi Yazı İşleri Müdürlüğü’ne teslim edilecektir. Zarfın içerisinde teklif mektubu ile birlikte aşağıda istenen belgeler bulunacaktır. İsteklilerin Teklif zarflarını ihale saatine kadar Belediyemiz 5. Kat Yazı İşleri Müdürlüğü’ne teslim etmeleri gerekmektedir.

45. maddeye göre ihale edilecek taşınmazlar için ihaleye katılmak isteyen isteklilerin ihale tarih ve saatine kadar aşağıda istenen belgeleri hazırlayarak 4. Kat İhale ve Toplantı Salonunda hazır bulunan İhale Komisyonuna teslim etmeleri gerekmektedir.

2.1. İstekli Gerçek Kişi İse:

A) Kanuni ikametgâh belgesi (Telefon ve varsa fax numarası belgeye eklenecektir.),

B) İstekliler adına vekaleten iştirak ediliyor ise, istekli adına teklifte bulunacak kimselerin vekâletnameleri ile vekâleten iştirak edenin noter tasdikli imza beyannamesi,

C) Noter onaylı Nüfus Cüzdanı Fotokopisi

Ç) Şartnamede belirtilen geçici teminatın ödendiğine dair makbuz, belge veya bankalardan alınmış Geçici teminat mektubu ( Devlet tahvili veya hazine kefaletine haiz tahviller kabul edilir.)

2.2. İstekli Tüzel Kişilik İse:

A) İsteklinin siciline kayıtlı bulunduğu Ticaret Odasından veya diğer resmi makamlardan şirketin siciline kayıtlı ve halen faaliyette olduğuna dair ihale yılı içinde alınmış belge,

B) Şirketin imza ve yetki sirkülerinin veya şirket adına ihaleye girecek kimse veya kimselerin bu şirketin vekili olduğuna dair noterden onaylı vekâletname ve vekile ait imza sirküleri,

C) Şartnamede belirtilen geçici teminatın ödendiğine dair makbuz, belge veya bankalardan alınmış Geçici teminat mektubu ( Devlet tahvili veya hazine kefaletine haiz tahviller kabul edilir),

3. Satış ihalesi şartnamesi ücretsizdir. İhale Şartnameleri mesai saatleri içerisinde Emlak ve İstimlak Müdürlüğünden (Mimar Sinan Mah. Yavuz Bulvarı Ballıbaba Sok. No:35 Pursaklar/ANKARA) alınabilir.

4. İhaleye iştirak edenler şartnameyi kabul etmiş sayılırlar.

5. Kapalı Teklif Usulü İhale (2886 D.İ.K. 36. madde)

Teklifler yazılı olarak yapılır. Teklif mektubu (İdari Şartnamenin 13. Maddesi doğrultusunda hazırlanmış), bir zarfa konulup kapatıldıktan sonra zarfın üzerine isteklinin adı, soyadı ve tebligata esas olarak göstereceği açık adresi yazılır. Zarfın yapıştırılan yeri istekli tarafından imzalanır veya mühürlenir. Bu zarf geçici teminata ait alındı veya banka teminat mektubu ve yukarıda istenilen diğer belgelerle birlikte ikinci bir zarfa konularak kapatılır. Dış zarfın üzerine isteklinin adı ve soyadı ile açık adresi ve teklifin hangi ihaleye ait olduğu yazılır. Teklif mektuplarının istekli tarafından imzalanması ve bu mektuplarda şartname ve eklerinin tamamen okunup kabul edildiğinin belirtilmesi, teklif edilen fiyatın rakam ve yazı ile açık olarak yazılması zorunludur. Bunlardan herhangi birine uygun olmayan veya üzerinde kazıntı, silinti veya düzeltme bulunan teklifler reddolunarak hiç yapılmamış sayılır. İstekliler yukarıda belirtilen şekilde hazırlanan teklif zarfını ihale tarih ve saatine kadar Pursaklar Belediye Başkanlığı 5.Kat Yazı İşleri Müdürlüğü Pursaklar/Ankara adresine İhale Komisyonuna iletilmek üzere teslim edeceklerdir. Posta, kargo, telgrafla veya internet üzerinden yapılan müracaatlar kabul edilmeyecektir.

6. Mevcut Kiracıların Durumu

2 No lu Dükkan; Belediyemiz ile Türkiye Halk Bankası Anonim Şirketi arasında 28/10/2014 tarihinde imzalanan 95291 Ada 1 Parseldeki Tesiste Yer Alan 2 No lu Dükkanın 10 (On) Yıllığına Kiralanmasına ilişkin sözleşme maddeleri geçerli olacaktır.

3 No lu Dükkan; Belediyemiz ile Türkiye Vakıflar Bankası Anonim Şirketi Pursaklar Şubesi arasında 14/01/2014 tarihinde imzalanan 95291 Ada 1 Parseldeki Tesiste Yer alan 3 no lu dükkanın on (10) yıllığına kiralanmasına ilişkin Sözleşme maddeleri geçerli olacaktır.

4 No lu Dükkan; Belediyemiz ile Türkiye Vakıflar Bankası Anonim Şirketi Pursaklar Şubesi arasında, 14/01/2014 tarihinde imzalanan 95291 Ada 1 Parseldeki Tesiste Yer alan 4 no lu dükkanın on (10) yıllığına kiralanmasına ilişkin Sözleşme maddeleri geçerli olacaktır.

Sözleşmeyi devralacak kişi devralınacak kira sözleşmesinin şartlarını ve devre esas kira bedelini kabul ettiğine dair taahhütname verecektir. Devir sözleşmeleri, devredilen kira sözleşmesinin tabi olduğu şekil şartlarına uygun olarak düzenlenecektir. Devralınan kira sözleşmesi, devredilen kira sözleşmesinin devamı niteliğinde olup kira süresi, kira artışlarının uygulanacağı tarih, yükümlülükler ve içerdiği özel şartlar açısından devredilen kira sözleşmesinin hükümlerine tabidir.

7. Posta ile yapılan müracaatlar kabul edilmeyecektir.

8. İhale yapıp yapmamakta ve uygun bedeli tespitte Belediye Encümeni serbesttir. Komisyonca uygun görülecek karara bağlanan ihale kararları İta onayına takiben geçerlilik kazanacaktır. İta amirinin ihaleyi fesh etmesi halinde iştirakçi İdareye karşı herhangi bir hak talebinde bulunamaz. İhale Komisyonları tarafından alınan ihale kararları İta Amirlerince, karar tarihinden itibaren en geç 15 ( onbeş ) iş günü içinde onaylanır veya iptal edilir. İta Amirlerince karar iptal edilirse, ihale hükümsüz sayılır. İta amirlerince onaylanan ihale kararları, onaylandığı günden itibaren en geç 5 (beş) iş günü içinde, müşteriye veya vekiline imzası alınmak suretiyle bildirilir veya iadeli taahhütlü mektupla tebligat adresine postalanır. Mektubun postaya verilmesine takip eden 7 inci (yedi) gün, kararın müşteriye veya vekiline tebliğ tarihi sayılır.

2886 sayılı Devlet İhale Kanununun 31 inci veya 76 ncı maddelerine göre onaylanan ihale kararının yukarıda açıklanan şekilde tebliğinden itibaren 15 gün içinde istekliler ihale bedelini Pursaklar Belediyesi Mali Hizmetler Müdürlüğüne peşin olarak ödemek zorundadır. İstekli bu süre içerisinde ihale bedelini yatırmak, varsa ihale ile ilgili diğer giderleri ödemek, taşınmazın adına tescilini sağlamak zorundadır. Bu zorunluluklara uyulmadığı takdirde protesto çekmeye ve hüküm almaya gerek kalmaksızın ihale bozulur ve geçici teminat belediyeye irat kaydedilir, vukua gelecek hasar, zarar, fuzuli işgal ve diğer sebeplerle idareden bir talepte bulunamaz.

9. İhale ile ilgili olarak her türlü vergi, resim, harçları ve diğer giderleri (damga vergileri, ihale karar harcı vb.) ödemek müşteriye aittir. Satıma ilişkin olarak her türlü vergi, resim, harçlar, ipotek masrafları ve diğer giderleri ödemek müşteriye aittir. İstekli, Ayrıca Satışa sunulan Taşınmaz Gayrimenkuller için Satış Bedeli üzerinden + %18 K.D.V. ödeyecektir.

10623/1-1


Geri Dön