Radisson Hotel Group Türkiye yatırımlarına devam edecek!
Radisson Hotel Group 2020'de Bodrum'da üst sınıf lüks otel markası Radisson Collection ile Türkiye pazarındaki yerini güçlendirirken, Türkiye'nin en büyük 10 şehrinde yatırımlara devam edecek
Radisson Hotel Group 2020'de Bodrum'da üst sınıf lüks otel markası Radisson Collection ile Türkiye pazarındaki yerini güçlendirirken, Türkiye'nin en büyük 10 şehrinde yatırımlara devam edecek. Radisson Hotel Gorup Orta, Güney ve Doğu Avrupa, Rusya ve Türkiye Bölge Başkanı Yılmaz Yıldırımlar ve Radissson Hotel Group Gürcistan, Ukrayna ve Türkiye Bölge Direktörü Antonie Moubarak, Fortune'un sorularını cevapladı.
Sn Yılmaz Yıldırımlar, Radisson Hotel Group olarak gerçekleştirmeyi düşündüğünüz yeni yatırım ve proje planlarınızdan söz eder misiniz? Önümüzdeki dönem için Radisson'un özellikle Orta Doğu ve Türkiye pazarındaki büyüme planları hakkında bilgi verebilir misiniz?
Dünyanın en büyük ikinci otel zinciriyiz. Faaliyette bulunduğumuz 100'ü aşkın ülkede Radisson Collection, Radisson Blu, Radisson, Radisson RED, Park Plaza, Park Inn by Radisson ve Country Inn & Suites By Radisson olmak üzere 7 farklı markayla bin 400'ün üzerinde otelin işletmeciliğini yapıyoruz. Türkiye'de 14'ü İstanbul'da olmak üzere ülkemizin en önemli bölgelerinde 24 otelde hizmet veriyoruz. Sakarya ve Diyarbakır'ın yanı sıra Trabzon'da, güneye doğru indiğimizde İzmir ve Çeşme'de otellerimiz var. Ayrıca altı otelimiz de yapım aşamasında.
Türkiye Radisson için nasıl bir pazar? Türk müşteri profilini nasıl değerlendiriyorsunuz?
Türkiye bizim için çok önemli bir ülke. Türkiye pazarına güvenimiz yüksek. Türkiye; hem yurtiçi hem yurtdışı pazarlar için dinlenme ve iş anlamında çeşitliliği sadece İstanbul değil diğer pek çok şehirlerindeki dinamik ekonomisi, kara-hava-deniz ulaşım altyapıları ile her geçen dönem güçlenen bir pazar. Özellikle yabancı yatırımcılar için cazibesini artırarak devam ediyor. 100'ü aşkın ülkede hizmet veren bir grup olarak Türkiye pazarını başarı hikayesi olarak görüyoruz. Dinamizmini her daim koruyan başarı hikayesi yazdığımız Türkiye pazarında markalarımızı daha da geliştirmeye ve ülke genelinde hem iş hem de tatil beldelerinde daha fazla büyümeye kararlıyız. Yatırım stratejilerinde erişebilirlik ve altyapının öneminin farkındayız. Dünyanın en büyük havalimanlarından İstanbul yeni havalimanı ulaşım kolaylığı transit ve aktarmalarda Türkiye'yi yakın bölgede cazip ve tercih edilir kılıyor. Bu nedenle İstanbul'daki lider otel gruplarından biri olarak otel sayımızı 5 yılda 50'ye çıkarmayı hedefliyoruz. Türkiye'de yurt içi turizm artışı grubumuza çok olumlu yansıdı. Tüm otellerimizde bunu görebiliyoruz. Türkiye pazarında son yıllarda çok olumlu ticari büyüme gösterdik. Ayrıca Orta Doğu'dan gelen İstanbul'daki otellerimizde konaklayan birçok misafirimiz var.
Otelcilik sektörünüzle ilgili dünyadaki yeni trendler ( özellikle iş dünyası açısından) nelerdir? Radisson bu trendlerin neresinde?
Hemen her sektörde olduğu gibi otel sektöründe de yeni trend kişiye özel hizmet. Bir diğer trend de sağlık turizmi. İnsanlar artık kendilerini ve sağlıklı yaşamı daha fazla önemsiyor. Araştırma sonuçlarına baktığımızda dünyada her yıl sağlık turizmi yüzde 7,5 ila 9 arasında büyüme gösteriyor. "Every moment matters" "Tüm Anlar Önemlidir" mottosuyla hizmet veriyoruz. Bu felsefe; işimizi nasıl yaptığımızı ve temelde hizmet anlayışımızı ortaya koyuyor. Çalışmalarımızı da bu felsefe çerçevesinde küresel çapta 95 binin üzerindeki takım arkadaşlarımızla sürdürüyoruz. Başarımızın en büyük nedenini de bu mottomuza bağlıyorum. Misafirlerimiz, çalışanlarımız ve yatırımcılarımız için geçerli bir motto. Diğer otellerden en büyük farkımız da bundan geliyor. Bu, sadece bir söylem değil, misafirlerimize verdiğimiz bir mesaj da aynı zamanda. Yakalarımızda taşıdığımız, "Yes I can" yani "Yapabilirim" rozetlerimiz de sadece bir görsel değil bu mottonun sembolü. Türkiye'de her otelimizde bu yönde hizmet veriyoruz.
Türkiye'nin yatırım potansiyeli yüksek
"Türkiye tarihi,kültürel dokusu ve iş fırsatlarıyla her dönem önemini ve cazibesini koruyan bir ülke. Bu yönleriyle Türkiye bizim için önemli bir pazar. 2019, Türkiye'de pazar payımızın yükseldiği bir yıldı. İstanbul ve İzmir gibi şehirlerde doluluk oranımız yüzde 80'lere geldi. Çeşme'de yüksek sezonda yüzde 100 doluluk yakaladığımız günler oldu. Türkiye gitgide tercih edilen destinasyon haline geldi. Türkiye'de dört markamız ile hizmet veriyoruz. Luxury markamız Radisson Collection, upper upscale markamız Radisson Blu, kısa bir süre önce lansmanını yaptığımız upscale markamız Radisson ve upper midscale markamız Park Inn By Radisson. Radisson Blu markası ile Türkiye'de en fazla 5 yıldızlı otele sahip grubuz. Bir diğer markamız da Radisson'u da aynı düzeye getirmeyi amaçlıyoruz. İnşa süreci devam eden yatırımlarımız; Radisson Hotel Bursa, Radisson Blu Hotel Sakarya ve Radisson Collection Resort Spa Bodrum. Türkiye'nin geleceğine inancımız büyük, en büyük 10 şehrinde yatırımlarına devam edeceğiz. İstanbul'da Beyazıt, Sultanahmet, Esenyurt'un ardından Bursa ve Türkiye'nin en büyük ikinci şehri olan İzmir'in Aliağa ilçesinde otellerimizi hizmete açacağız. Ayrıca ilk olarak Bodrum'da açacağımız üst sınıf lüks otel markamız Radisson Collection ile Türkiye pazarındaki yerimizi daha da güçlendireceğiz. Yatırımlarımızda yüzde 40 ağırlık olarak İstanbul. Türkiye'nin en büyük 10 şehrinde yatırımlara devam ederek markalarımızın çeşitliliğini ve otel sayımızı artırmayı planlıyoruz.
Türkiye'de büyümeye devam etmek, İstanbul'un merkezi bölgelerinde. Ayrıca Türkiye'de henüz olmayan Radisson Red, trend ve butik bir yaşam tarzı markası olacak. Teknoloji, sanat ve müziğe odaklanan yaklaşımıyla pazarda önemli bir potansiyele sahip olacağını düşünüyoruz. Yeni yatırımlarımızın yüzde 75'i iş hayatının yoğun olduğu, yüzde 25'i ise turizm ağırlıklı şehirler olacak. Oda sayımız 4 bin 500. Beş yıllık planlarımıza göre otel sayımızı 50, yatak kapasiteli de 10 bine çıkarmayı hedefliyoruz.
İş dünyası, Radisson Residences Avrupa Tem İstanbul’a yoğun ilgi gösteriyor!