Ticari

Raika, The Marmara Oteli’nin roof’unda açılacak!

Farsça sade, saf anlamına gelen Raika, bu ay Taksim’deki The Marmara Oteli’nin roof’unda açılacak butik bir restoran

Doors Group CEO’su Osman Cenk Akın, Türkiye yemekleri konseptiyle hizmet verecek olan mekanda, Ermeni, Çerkez, Laz, Kürt ve Türk mutfaklarından örneklerin sunulacağını söyledi.

Akın şu bilgileri verdi: “Klasik Türk Mutfağı envanterinde yer alan, her yerde bulunabilecek yemek ve sunumların dışında, yeni ve çağdaş yorum da getirmeyi planlıyoruz. Anadolu’nun yöresel ve etnik mutfaklarından, az bilinen malzemelerinden, değişik pişirme tekniklerinden esinleneceğiz.

Dünyanın en arkaik yemeklerinden keşkek veya ince bir pastırma dilimine sarılmış fener balığı işte bu felsefenin gereği aynı mönü içinde beraber yer alacak. Mutfağımızın konunun uzmanlarını bile şaşırtılması hedefleniyor. Anadolu sofra geleneklerinin en köklülerinden biri olan paylaşmayı burada bir servis üslubu olarak sunacağız.”


Özel toplantı bölümü

Akın, “Mimarisini Hakan Ezer’in üstlendiği Raika’da geleneksel tatlardan olan şerbet mönüsü bulunuyor. Kömür ızgarasında pişirilen yemeklerin ön plana çıktığı restoranda toplantı bölümleri de bulunuyor” dedi.

Doors Group yurtiçi ve yurtdışında Gina, Zuma, Anjelique, Ajia, Mama, Vogue, Poupon, Da Mario, Carlotta, Wanna, Kitchenette, GiGi, Tom Aikens Restaurant, Foodist, Doors Akademi, Tom’s Kitchen, Tom’s Deli ve Ca’d’Oro’nun da içinde yer aldığı 19 farklı marka ve 39 restoranla faaliyet gösteriyor. 2013 yılında 20. yılını kutlamaya hazırlanan İstanbul Doors Group’un 2012 için büyüme hedefi yüzde 38, çalışan sayısı ise yaklaşık 1300...



Sektöre aşçı yetiştirecek

Doors Group olarak sektörün en önemli sorunu olan mesleki yeterliliğe sahip personel ihtiyacını karşılamak amacıyla 10 farklı alanda eğitim verecek bir okul kurduklarını söyleyen Cenk Akın, “Doors Akademi adını verdiğimiz okuy yakında hizmete girecek. Burada geleceğin profesyonel aşçısını, pastacısını ve servis elemanlarını yetiştireceğiz” dedi.

Bu arada Kitchenette restoranlarında Pepsi ile birlikte ‘Kitchenartist’ tasarım yarışmasını hayata geçirdiklerini belirten Akın, “Başvuruları 31 Ekim’e kadar devam edecek olan yarışmada, dereceye giren yarışmacılar, tasarımlarını yurtiçi ve yurtdışındaki 21 Kitchenette’te ve diğer Doors Group restoranlarında sergileyabilecekler” diye konuştu. Akın ayrıca, Doors Group olarak ID Card adlı sadakat kart uygulamasına geçtiklerini söyleyerek şimdiden 14 bin kişiye ulaştıklarını kaydetti.

Milliyet