Perakende

Ramiz Köfte bu yıl 15 şube açacak!

Ramiz Köfte, 2017 sonuna kadar 15 yeni şube açmayı planlıyor. Ramiz A.Ş. Yönetim Kurulu Üyesi Bülent Taşkınlar, "Yıl sonuna kadar 160 şubeye ulaşmayı hedefliyoruz'' diye konuştu.

Alışveriş merkezlerinin sayısının artmasıyla son 15 yılda hızlı bir büyüme yakalayan dışarıda yeme-içme sektörü 50 milyar dolarlık büyüklüğe ulaştı. Sektörün bu büyümesinde kurumsal zincir restoranların da payı büyük. Bu alanda hizmet veren Türkiye'nin önde gelen markalarından Ramiz Köfte de 2017 sonuna kadar 15 yeni şube açmak için düğmeye bastı. Buğun 3 ülkede ve Türkiye'de 31 ilde 145 şubeyle faaliyet gösterdiklerinin altını çizen Ramiz A.Ş. Yönetim Kurulu Üyesi Bülent Taşkınlar, "Yıl sonuna kadar 160 şubeye ulaşmayı hedefliyoruz'' diyor. Bir restoran için yatırım tutarının 500 bin TL'den başladığını anlatan Taşkınlar, şu bilgileri veriyor: 


SEKTÖR NASIL BÜYÜYOR? 

- Yeme içme sektörü son yıllarda hızlı bir büyüme yakaladı. Biz de sektördeki bu gelişmeyi arz talep meselesi olarak ele alıyor, büyümemizi buna göre programlıyoruz. 


- Gıda, 2000'li yıllanıl stratejik olarak en avantajlı sektörden bin arasında gösteriliyor. Bu önemli sektörün büyüklüğünün ise 50 milyar dolar düzeyinde olduğu tahmin ediliyor. Türkiye nufusu ne kadar artıyorsa sektör de o kadar büyüyor. 


- Gıda perakendesi sektörünün asıl büyümesi Türkiye'de alışveriş merkezlerinin çoğalmaya başlamasıyla paralel olarak 2000'li yıllarla başladı. 


NE KADAR YATIRIM YAPMALI? 

- Anahtar teslim bayilik sistemini kullanmıyoruz. Açıkçası bunun temel sebebi dekorasyon sürecinde bayinin tedarikçi ve uygulamacı seçiminde kendi seçimlerini yapıp daha ekonomik çözümler bulabilmesi. Elbette bunu yaparken Ramiz'in standartlarını da korumak zorundayız, sadece yatırımcının franchising bedeli ödemesi yeterlidir.


- Dekorasyon ve franchising  bedeliyle birlikte toplam yatırım bedeli günümüz koşullarında mağazanın alt yapısı, alışveriş merkezlerinin inşaat ve dekorasyon şartnamesine göre ve mağazanın büyüklüğüne göre değişiklikler göstermektedir. Yine de toplamda 500 bin TL civarında bir tutardan bahsedilebilir. 


- Reklam katkı payı alınmazken ortalama işletme sermayesi söz konusu değildir. İşletme kirası toplam cironun yüzde 10'unu geçmemelidir. Mal maliyeti yüzde 40 seviyesindedir, personel gideri ortalama ciroya göre yüzde 15 20 aralığındadır. Diğer giderler de yüzde 5-8 arasında. 


- Yatırımın geri dönüşü ile ilgili ise yurtdışmda minimum 4 yıl iken. Türkiye'de 2-3 yıllık sureler hedeflenmektedir. İşinin başında durması gerekiyor 




Hürriyet