Ekonomi

Rapor parası maaş hesabına nasıl yatar? Rapor parası nasıl alınır?

Rapor parası gündemde yer alan konulardan biridir. Rapor parası alacak kişiler, bu konuda sorduğu sorulara yanıt aramaktadır.E- devlet üzerinde "Aile ve Sosyal Hizmetler Bakanlığı" bölümündeki "Sosyal ve Ekonomik Destek Hizmeti Ön Başvuru" bağlantısından gerekli başvurular yapılabilir

EV HANIMLARINA NAKDİ YARDIM BAŞVURULARI NASIL YAPILIYOR?

Aile ve Sosyal Hizmetler Bakanlığı tarafından yapılan destek ödemesinden yararlanmak isteyen ev hanımları başvurularını e-Devlet sisteminden yapılabilmektedir. E- devlet üzerinde "Aile ve Sosyal Hizmetler Bakanlığı" bölümündeki "Sosyal ve Ekonomik Destek Hizmeti Ön Başvuru" bağlantısından gerekli başvurular yapılabilir.

İşte bu konuda sorulan diğer soru yanıtları…

KAÇ GÜN RAPOR ALINCA MAAŞTAN KESİLİR?

SGK tarafından rapor ücreti ödenmesi için en az 3 gün rapor alınması gerekir. İş kazaları istisna olarak, 1 veya 2 günlük rapor alan sigortalı çalışan vatandaşlar Sosyal Güvenlik Kurumunca herhangi bir rapor parası ödemesi yapılmaz.

RAPOR PARASI NASIL ALINIR?

Geçici iş göremezlik ödemesi için sigortalının durumunu bildiren doktor raporuyla birlikte SGK'ya başvurması gerekir. Başvuru sonucu e-devlet üzerinden takip edilebilir. Gereken şartlar sağlanmışsa başvuru tarihinden itibaren en geç 15 gün içerisinde geçici iş göremezlik ödemesi PTT üzerinden yapılır.

RAPOR PARASI MAAŞ HESABINA NASIL YATAR?

Rapor parası, işverenin raporu SGK'ya bildirmesi ile beraber en geç 15 gün geçmesiyle beraber çalışan kişilerin PTT veya e-Devlet sistemi üzerinden tanımlanan banka hesabına yatırılmaktadır. Bu ücretin hesaba yatırılmasıyla beraber 2 ay içinde alınması gerekir.

EMEKLİLERE 3 FARKLI MAAŞ HAKKI DOĞMAKTADIR!

Bazı durumlarda da emekli kadınların 3 ayrı maaş alma hakkı bulunmaktadır. SSK'dan emekli olarak kendi maaşını alınabiliyor bunun yanında hayatını kaybeden BAĞ-KUR emeklisi eşinin ölümü nedeniyle dul maaşı ve Emekli Sandığı emeklisi olan babasının hayatını kaybetmesinden dolayı da yetim maaşı almaya hak kazanıyor. Bu şekilde 3 maaş alma hakkı ortaya çıkmaktadır.

1 EKİM 2008 TARİHİNE DİKKAT ETMELİSİNİZ!

Eş ile ebeveynlerden birisi 1 Ekim 2008 tarihinden önce diğeri o tarihten sonra hayatını kaybetmiş ise yine 2 maaş verilebilmektedir. Ama ölümlerin ikisi de 1 Ekim 2008 tarihi sonrasında gerçekleştiyse yalnızca 1 maaş alınabilmektedir.

Fakat ölümlerin 2'si de o tarihten sonra oldu ise bile sigorta statüsünün farklı olmasından dolayı istisnai olarak memur kızı ya da memur eşi 2 maaş alabiliyor.