Genel

Real büyük şehirlerde mağaza açmayı planlıyor!

Kubilay Özerkan yeni mağaza açmak konusunda büyük şehirlerde planladıkları yeni lokasyonlar olduğunu belirtti

Real 6 milyon euro'yu `pazara' harcayacak
Türkiye'de 14 mağazası bulunan Real Hipermarketleri, 4 mağazada uyguladığı pazar konseptini tüm mağazalarda uygulamak üzere yenileme sürecine giriyor

Yıl sonuna kadar tüm mağazalarını yenilemeyi hedefleyen şirket, Ankara, Konya ve Beylikdüzü mağazalarını ramazan ayına kadar yetiştirmeyi planlıyor. Yenilenme çalışmalarının 2- 3 yeni mağaza açmak kadar maliyetli olduğunu belirten Real Hipermarketleri Türkiye Genel Müdürü Kubilay Özerkan, yatırım maliyetinin 6 milyon euro civarında olacağını söyledi.
Yeni mağaza açmak konusunda büyük şehirlerde planladıkları yeni lokasyonlar olduğunu belirten Özerkan, Bursa'daki mağazalarını Metro Cash & Carry'ye devredeceklerini, şehirde yeni bir mağaza için yer aradıklarını kaydetti. Özerkan, pazar konseptine ilişkin şunları söyledi: "Pazarda taze sebze ve meyve ön planda. Markalı ürünlerden oluşan bir sepeti geçen yıl 320 liraya doldururken bu sene fiyatını yüzde 1.5 düşürdük. 670 temel ihtiyaç maddesinde indirim marketlerden daha ucuza satma kampanyamız var. Fiyat komandolarımız var, bunlar her gün rakipleri takip ederek fiyatları kıyaslıyorlar."
Milliyet

Konu ile ilgili basında yer alan diğer haberler

Real 6 milyon Euro'ya yenilenecek mağazalara `pazar havası' girecek
Türkler pazar alışverişini ve atmosferini sevdiği için mağazalarını pazar konsepti doğrultusunda yenilediklerini belirten Real Hipermarketleri Türkiye Genel Müdürü Kubilay Özerkan "Türkiye'de 14 mağazamız var. Mağaza yenilemek yenisini açmak kadar maliyetli. Bu yıl yenilemeler için 6 milyon Euro civarında yatırım yapacağız" dedi.

TÜRKİYE'de 14 mağazası bulunan Real Hipermarketleri, daha önce 4 mağazasını lenilerken 2010 yılında da 6 mağazayı yenileme planı yaptı. 2010 planlarını açıklayan Real Hipermarketleri Türkiye Genel Müdürü Kubilay Özerkan, yenileme çalışmalarının bir mağaza açılışı kadar maliyeti olduğunu ve bu çalışmalara 6 milyon Euro civarında yatırım yapmayı planladıklarını söyledi.

Yeni mağaza yok

Özerkan, bu yıl yeni mağaza açmayı düşünmediklerini anlatarak, büyük şehirlerde planladıkları yeni lokasyonlar olduğunu, özellikle mağaza açmak anlamında büyük şehirlere yoğunlaşmak istediklerini vurguladı. Yıl sonuna kadar bütün mağazaların yenilenmesini hedeflediklerini dile getiren Özerkan, Ankara, Konya ve Beylikdüzü mağazalarını Ramazan ayına kadar yetiştirmeyi planladıklarını vurguladı.

Konsept ihracı

Mağazalarını açacakları lokasyonları çok dikkatli seçtiklerini söyleyen Kubilay Özerkan, "Türk insanı pazar alışverişini seviyor. Bizim ilk mağazamız olan Ankara mağazamızı da bu şekilde değiştireceğiz" dedi. Pazar konseptini ve mağaza içi modellerini ihraç ettiklerini de vurgulayan Özerkan, "Romanya ve Ukrayna'daki mağazalarımız da pazar konseptinde açıldı" diye konuştu. Bayrampaşa, Merter ve Beylikdüzü mağazalarının kendilerine çok şey öğrettiğini anlatan Kubilay Özerkan, "Bursa'daki mağazamızı Metro Cash&Carry'ye devredeceğiz. Bursa mağazası için yeni lokasyon arayışı içerisindeyiz. Biz mağaza açabiliriz, kapatabiliriz, mağaza devralabiliriz" dedi. Özerkan, küçük gruplardan, Real markası altında iş yapmak için talepler olduğunu, ancak mağazalarının belli bir konseptinin bulunduğunu ve minimum 6 bin-7 bin metrekare alanda hizmet verdiklerini anlattı.

Müşteri fiyat odaklı

Kubilay Özerkan, 2009'da kaliteli ve markalı ürünlerden oluşan bir alışveriş sepetini 320 liraya doldurduklarını anlatırken, "Bu sene aynı sepetin fiyatını yüzde 1.5 düşürdüğümüzü görüyoruz. Geçen seneden bu yana biz de, müşteriler de fiyat odaklı olduk" dedi. Temel ihtiyaç maddelerinden oluşan 670 üründe indirim marketlerden daha ucuza satma kampanyaları olduğunu anlatan Özerkan, "Krizde bu ürünlerin satışında yüzde 40 artış gördük. Fiyat komandolarımız var, bunlar her gün rakipleri takip ediyorlar" dedi.

Hipermarketler bakkalların yenilenmesine yardım etsin

METRO Grup Türkiye Temsilcisi Nurdan Tümbek, "Bakkallar ve hipermarketlerin işbirliğine nasıl yaklaşıyorsunuz" sorusunu şöyle yanıtladı: "Biz tüketicinin yararına olan her şeyi destekleriz. Metro cash&carry Anadolu'yu dolaşan bir TIR ile geçen sene 2 bin 200 bakkalı yeniledi ve bu TIR Türkiye'de gezmeye devam ediyor. Hükümet de bakkalların kendini yenileyebilmesi için bir teşvik kredisi çıkarabilir. Birçok Avrupa ülkesinde bakkallar ürünlerin dışında tavuk çeviriyorlar, sandviç yapıyorlar. Hükümete iyileştirme yenileme için teşvik kredisi anlamında birçok şeyler önerilebilir. `Şu hipermarket şu kadar bir bakkalın yenilenmesine yardım etsin' şeklinde bir çalışma yapılabilir."

Ananasa yatırım yaptı, muzu yakaladı

MEYVE ve sebze satışının pazar konseptinin önemli bir noktası olduğunu vurgulayan Kubilay Özerkan, son iki yıldır ananasa yatırım yaptıklarını belirtti. Özerkan "Bugün ananas satışı muzu yakaladı. Hafta sonu 2-3 bin adet ananas satışını gördük" dedi.
Hürriyet

Real, 6 milyon euro harcayıp pazar konseptine geçiyor
Real Hipermarketleri Genel Müdürü Kubilay Özerkan, Türkiye çapında bütün mağazaları pazar formatına sokacaklarını söyledi
Geçen yıl market içlerinde açık pazar konseptini 4 mağazasında uygulamaya başlayan Real Hipermarketleri'nin Genel Müdürü Kubilay Özerkan, bu yıl 6 mağazayı daha açık pazar konseptini yerleştireceklerini söyledi. Yenileme çalışmaları için yaklaşık 6 milyon euro bütçe ayırdıklarını belirten Özerkan, pazar konseptini konjonktüre paralel olarak Türkiye'de geliştirdiklerini söyledi. Türkiye'de geliştirilmesine rağmen açık pazar konseptinin Romanya ve Ukrayna'da açılan mağazalarda da uygulanmaya başlandığını ifade eden Özerkan, "Açık pazar konseptini ihraç ettik diyebiliriz. Anlaşma yaptığımız 150 çiftçiyle tarladan 1.70 liraya aldığımız çileği 1.90 liraya satabiliyoruz. Bu hem uygun fiyat hem de taze ürün avantajı sağlıyor" dedi.

BU YIL YENİ MAĞAZA YOK
Bursa mağazasını kapattıklarını mağaza açmak, mevcut mağazaları büyütmek ve küçültmek için çalışmalar yaptıklarını dile getiren Özerkan, bu yıl yeni mağaza açmayı düşünmediklerini, özellikle mağaza açmak anlamında büyük şehirlere yoğunlaşmak istediklerini vurguladı.

ETTEN TAVUĞA KAYIŞ
İnsanların hala fiyat odaklı olmalarına rağmen kaliteden vazgeçmediklerini belirten Özerkan, "Türkiye'de et fiyatları çok artsa da bu bizim satışlarımızı etkilemedi. Müşteriler bizden et yerine güven satın alıyorlar. Fiyata hassas müşterilerimiz de beyaz ete döndüler. Beyaz ette yüzde 30 artış var" dedi.
Sabah

Real Hipermarket, mağazalarını 'pazar' konseptine uygun olarak yenileyecek
Türkiye'de 14 mağazayla faaliyet gösteren Real Hipermarketleri yıllar önce açtığı altı mağazasını yenilemeye hazırlanıyor. Real Türkiye Genel Müdürü Kubilay Özerkan, 'Bu yıl yenilenecek mağazalar için 6 milyon avro yatırım yapacağız' dedi

Geçtiğimiz yıl açtığı mağazaları tazeliği ve ucuzluğu simgelemek üzere `pazar' konseptiyle faaliyete geçiren Real Hipermarketleri, başarılı olan bu konsepti diğer mağazalarına da taşıyacak. Şu anda 14 mağazası olan firma, geçtiğimiz yıldan bu yana mevcut dört mağazasını bu konseptte yenilerken, altı mağazasında daha bu modeli uygulamak için harekete geçti.

Real Hipermarketleri Türkiye Genel Müdürü Kubilay Özerkan, "Yenileyeceğimiz mağazaların yeni mağaza açmak kadar maliyeti oluyor. Bu sene, yenileme çalışmaları için 6 milyon avro yatırım yapmayı planlıyoruz" dedi. Real Hipermarketleri'nin 2010 hedefleriyle ilgili bir toplantı düzenleyen Özerkan, dünyada 2009 yılının çok kolay bir sene olmadığına dikkati çekerek, Türkiye'de de krizin etkilerini hissettiklerini bildirdi. Şu anda 14 mağazalarının bulunduğunu dile getiren Özerkan, dört tanesini daha önceden yenilediklerini, altı tanesini daha yenileyeceklerini belirtti. 

Yeni mağaza yok
Özerkan, bu yıl yeni mağaza açmayı düşünmediklerini ifade ederek, büyük şehirlerde planladıkları yeni lokasyonlar olduğunu, özellikle mağaza açmak anlamında büyük şehirlere yoğunlaşmak istediklerini vurguladı. Yıl sonuna kadar bütün mağazaların yenilenmesini hedeflediklerini dile getiren Özerkan, Ankara, Konya ve Beylikdüzü mağazalarını Ramazan ayına kadar yetiştirmeyi planladıklarının altını çizdi.
 Özerkan, Bursa'daki mağazalarını Metro Cash&Carry'ye devredeceklerini ifade ederek, Bursa mağazası için yeni lokasyon arayışı içerisinde olduklarını kaydetti. "Mağaza açabiliriz, kapatabiliriz, mağaza devralabiliriz" diyen Özerkan, küçük gruplardan, Real markası altında iş yapmak için talepler olduğunu, ancak mağazalarının belli bir konseptinin bulunduğunu ve 6 bin-7 bin metrekare alanda hizmet verdiklerini anlattı.

Konsept ihraç ediyor
Pazar konseptini Türkiye'de uyguladıklarını, diğer ülkelerde de bu uygulamanın iş yapacağına inandıklarını ifade eden Özerkan, "Mağaza içi modelimizi, pazar konseptini ihraç ediyoruz" diye konuştu. Özerkan, pazar konseptinin Türk tüketiciler tarafından benimsendiğini bu sebeple bu konseptte düzenlemelerin olacağını belirterek, şunları kaydetti:
"Türk insanı pazar alışverişini seviyor. Bizim ilk mağazamız olan Ankara mağazamızı bu şekilde değiştireceğiz. Mağazalarımızda geçen yıl kaliteli ve markalı ürünlerden oluşan bir sepeti 320 liraya dolduruyorduk. Bu sene aynı sepetin fiyatını yüzde 1.5 düşürdüğümüzü görüyoruz. Geçen seneden bu yana biz de, müşteriler de fiyat odaklı olduk. Temel ihtiyaç maddelerinden oluşan 670 ürünümüzde indirim marketlerden daha ucuza satma kampanyamız var. Krizde bu ürünlerin satışında yüzde 40 artış gördük. Fiyat komandolarımız var, bunlar her gün rakipleri takip ediyorlar. Mağazalarımızı açacağımız lokasyonları daha dikkatli seçiyoruz. "

Beyaz ete dönüş var
Son bir yılda neredeyse yüzde 100 artan et fiyatları hakkında da açıklama yapan Kubilay Özerkan şöyle devam etti: "Türkiye'de et fiyatları çok artsa da bu bizim satışlarımızı etkilemedi. Müşteriler bizden et yerine güven satın almaya geliyorlar. Müşterilerimizin sosyoekonomik durumu daha iyi olduğu için de satışlarımız çok etkilenmedi. Daha fiyata hassas müşterilerimiz de beyaz ete döndüler. Beyaz ette yüzde 30 civarında bir artış gözlemliyoruz. Buna karşılık ayçiçeği yağı, şeker ve pirinç fiyatlarını ise aşağıya çektik. Satış fiyatlarımızda danada yüzde 50, kuzuda yüzde 14 oranında bir artış var. Biz et fiyatlarının yükselmesini istemiyoruz. Et fiyatlarının da düşeceğini düşünüyoruz. Bu sene Kurban Bayramı'na kadar bir düzene girer."
Real'in bir başka uygulamasınınsa `evlere servis' olduğunu belirten Özerkan, "Fulya mağazamızda başlattığımız evlere servis hizmeti çok ilgi görüyor. Biz bu yöntemle bakkalara rakip olmadık ama bakkalların kendilerini farklılaştırması lazım" diye konuştu.

Ucuz ürünlerin satışı arttı
Kubilay Özerkan, krizde ucuz ürünlerin satışlarında yarı yarıya artış olduğunu gördüklerinin altını çizerek, bunun yanı sıra organik ürün satışlarını da ikiye katladıklarını, çünkü artık tüketicilerin kalite ve sağlığa da önem verdiklerini belirtti. `Lüferine sahip çık' kampanyasına destek oluyor musunuz?" sorusunu da Kubilay Özerkan, "Balıkta artık devam ettirilebilirlik önemli hale gelecek. Önümüzdeki 15 sene içerisinde bütün balık pazarının yüzde 85'den fazlasının kültür yetiştiriciliği ile yapılacağı öngörülüyor. Evet lüferimize sahip çıkıyoruz. Balıkla ilgili de soru işaretleri var. Civa oranları artıyor. Buna dikkat ediyoruz" şeklinde yanıtladı.

Bakkala destek
Metro Grup Türkiye Temsilcisi Nurdan Tümbek Tekeoğlu, Grubu bağlı Metro Cash&Carry'nin bakkaların modernize edilmesi konusunda çalışmalar yaptığını söyledi. Tümbek Tekeoğlu sözlerine şöyle devam etti:
"Biz tüketicinin yararına olan her şeyi destekleriz. Metro Cash&Carry Anadolu'yu dolaşan bir TIR ile geçen sene 2 bin 200 bakkalı yeniledi ve bu TIR Türkiye'de gezmeye devam ediyor. Hükümet de bir teşvik kredisi çıkarabilir bakkalların kendini yenileyebilmesi için. Birçok Avrupa ülkesinde bakkallar ürünlerin dışında tavuk çeviriyorlar, sandviç yapıyorlar. Biz de bunlar yapılabilir."
Radikal

Real bu yıl yeni mağaza açmayacak, 6 milyon euro yatırımla olanları yenileyecek
Real Türkiye Genel Müdürü Kubilay Özerkan, yıl sonuna kadar bütün mağazalarını yenilemek istediklerini belirterek 'Yenileyeceğimiz mağazaların da yeni mağaza açmak kadar maliyeti oluyor' dedi
ŞU anda 13 mağazayla hizmet veren Real Hipermarketleri, bu yıl yeni mağaza açmayarak, var olanları yenileme yolunu seçti. Real Hipermarketleri Türkiye Genel Müdürü  Kubilay Özerkan 2010 yılında Real Hipermarketleri'yle ilgili planlarını anlatmak üzere düzenledikleri toplantıda yaptığı konuşmada dünyada 2009 yılının çok kolay  bir sene olmadığına dikkati çekerek, Türkiye'de de krizin etkilerini hissettiklerini bildirdi. Özerkan, bu yıl yeni mağaza açmayı düşünmediklerini belirten Özerkan şöyle konuştu: 'Şu anda 13 mağazamız var.

KOMANDOLAR TAKİPTE
Bunlardan 4 tanesini daha önceden yeniledik. Yıl sonuna kadar da bütün mağazaların yenilenmesini hedefliyoruz. Ankara, Konya ve Beylikdüzü mağazalarını için hedefimiz bunları Ramazan ayına yetiştirmek. Yenileyeceğimiz mağazaların yeni mağaza açmak kadar maliyeti oluyor. Bu sene, yenileme çalışmaları için 6 milyon avro civarında bir yatırım yapmayı planlıyoruz. Büyük şehirlerde planladığımız yeni lokasyonlar var, mağaza açmak anlamında büyük şehirlere yoğunlaşmak istiyoruz.'
Pazar konseptini Türkiye'de uyguladıklarını ve Türk tüketicilerinin olumlu tepkileriyle karşılaştıklarını belirten Özerkan şunları söyledi: 'Geçen yıl kaliteli ve markalı ürünlerden oluşan bir sepeti 320 liraya dolduruyorduk. Bu sene aynı sepetin fiyatını yüzde 1,5 düşürdüğümüzü görüyoruz. Geçen seneden bu yana biz de, müşteriler de fiyat odaklı olduk. Temel ihtiyaç maddelerinden oluşan 670 ürünümüzde indirim marketlerden daha ucuza satma kampanyamız var. Krizde bu ürünlerin satışında yüzde 40 artış gördük. Fiyat komandolarımız var, bunlar her gün rakipleri takip ediyorlar.'

Hükümet bakkalların kendilerini yenilemesi için teşvik çıkarabilir
METRO Grup Türkiye Temsilcisi Nurdan Tümbek Tekeoğlu ise, bir gazetecinin ''Bakkallar ve hipermarketlerin bir işbirliği söz konusu olabilir mi?'' sorusunu şöyle yanıtladı:''Biz tüketicinin yararına olan her şeyi destekleriz. Metro cash&carry Anadolu'yu dolaşan bir TIR ile geçen sene 2 bin 200 bakkalı yeniledi ve bu TIR Türkiye'de gezmeye devam ediyor. Hükümet de bir teşvik kredisi çıkarabilir bakkalların kendini yenileyebilmesi için. Birçok Avrupa ülkesinde bakkallar ürünlerin dışında tavuk çeviriyorlar, sandviç yapıyorlar. Hükümete iyileştirme yenileme için teşvik kredisi anlamında birçok şeyler önerilebilir. 'Şu hipermarket şu kadar bir bakkalın yenilenmesine yardım etsin' şeklinde bir çalışma yapılabilir.''
Akşam

Real'ler pazar yeri gibi olacak
Real Hipermarketleri Türkiye Genel Müdürü Kubilay Özerkan, bu yıl mağazalarını pazar konseptine dönüştürerek yenileyeceklerini söyledi

6 MİLYON EURO HARCAYACAK

Özerken, "Yenileme çalışmaları için 6 milyon euro yatırım planlıyoruz" diyen Özerkan, şu anda mağazalarının 4 tanesinin yenilendiğini, 6 mağazanın daha yenileneceğini belirtti. Özerkan, bu yıl yeni bir mağaza açmayı düşünmediklerini ifade etti.

SEPET FİYATLARI GERİLEDİ

Özerkan şöyle konuştu: "Geçen yıl kaliteli ve markalı ürünlerden oluşan bir sepeti 320 liraya dolduruyorduk. Bu yıl aynı sepetin fiyatını yüzde 1.5 düşürdüğümüzü görüyoruz. Geçen yıldan bu yana biz de müşteriler de fiyat odaklı olduk. Temel ihtiyaç maddelerinden oluşan 670 ürünümüzde indirim marketlerinden daha ucuza satma kampanyamız var. Krizde bu ürünlerin satışında yüzde 40 artış gördük."
Posta