Genel

Real'in açılışında 5 kilo altın dağıtıldı

Metro Group'a bağlı teknoloji mağazası MediaMarkt ve hipermarket zinciri Real aynı gün kapılarını tüketiciye açtı

Real'i 15 bin kişi ziyaret ederken her defasında izdiham nedeniyle camları kırılıp yağmalanan MediaMarkt ise 150 kişiyle yetindi. 15 ton karpuz, 15 ton ayçiçeği yağı, 3 bin 500 markalı ayakkabı ve 197 adet LCD stokunun tükendiği Real'de yapılan alışverişler karşılığında 5 kilo da altın dağıtıldı. Aynı gün içinde Merter ve Güneşli'de iki mağaza açan MediaMarkt'ın Güneşli'deki mağazasına ise yaklaşık 50, Merter'deki mağazasına ise 100 müşteri geldi. Bu yüzden izdihamı önlemek amacıyla bariyerlerden oluşturulan labirentler de boş kaldı. 
Sabah
Konuyla ilgili basında yer alan diğer haberler
Alışverişte 5 kiloluk altın izdihamı   
 
Alman Metro Grubu'nun İstanbul Merter'deki Meydan Alışveriş Merkezi'nin içinde dün açılan Real Mağazası'nda `altın izdihamı' yaşandı. Mağazaya ilk gün 15 bin müşteri girdi, 100 TL'nin üzerinde alışveriş yapanlara verilen altın miktarı toplam 5 kiloyu buldu.
İSTANBUL Merter'de dün açılan M1 Meydan Alışveriş Merkezi içinde yer alan Real Hipermarketi'nde, açılışa özel indirimli fiyat uygulanması ve 100 TL'nin üzerinde alışveriş yapanlara `altın kartları' dağıtılacağının duyurulması, ilk gün izdihama yol açtı. Dün, sabaha karşı (saat 06.00'da) açılan M1 Meydan AVM bünyesinde yer alan Alman Metro grubuna ait Real Hipermarket, akşam saat 16.00'ya kadar 15 binden fazla ziyaretçi çekti; 10 ton karpuz birkaç saat içinde tükendi. Yetkililer, "Altın kampanyasında, ilk gün 5 kilo altını tükettik. 10 ton karpuzu birkaç saat içinde sattık. En çok temel ihtiyaç maddeleri alıcı buldu" dediler.
Plazma TV-laptopa hücum
50 milyon Euro'luk yatırımla kurulan ve güneş enerjisinden de yararlanan M1 Meydan Merter'de, teknoloji ürünleri de ilgi gördü. Real yetkilileri, teknoloji ürünleri içinde; Sony Bravia plazma televizyon ve Casper laptop, gıda-temel tüketim ürünleri arasında ise kola, yağ, çocuk bezi, deterjan, Tiger markalı ayakkabının satıldığını duyurdu. 197 adet LCD stoğu da birkaç saat içinde tükendi. Öğleden sonra saat 16.00'ya kadar izdiham nedeniyle kapılar 4 kez kapatılmak zorunda kaldı. Real Merter, il gün gece 23.00'e kadar açık kaldı.
Alışverişe altın
Merter mağazası, Real'in İstanbul'daki 5'inci mağazası oldu. Real Hipermarket Genel Müdürü Kubilay Özerkan, altın kampanyası kapsamında 100 TL ve üzeri alışverişte altın kartları verileceğini, her 100 TL'lik alışverişlerde bu kartlara kaşe basılacağını; 300 TL'ye ulaşan ve kartını alışveriş fişleriyle birlikte getirenlere 53 TL değerinde 1 gram külçe altın verileceğini açıklamıştı. Bu kampanya sadece Merter Mağazası için geçerli olacak ve 20 Ağustos'a kadar devam edecek.
Gece yarısı kuyruğu
Alman elektronik mağazaları zinciri Media Markt da, Merter M1 Meydan Alışveriş Merkezi ve Güneşli 212 İstanbul Power Outlet Alışveriş Merkezi'nde dün sabah erken saatlerde aynı anda iki mağazanın açılışını gerçekleştirdi. İndirimli ürünlerden almak isteyen vatandaşlar gece yarısından sonra, sabaha karşı 03.00'te kuyruğa girdi. İçeri giren vatandaşlar kurulan bariyerler sayesinde izdiham yaşamadı. Güvenlik görevlilerin gözetimi altında mağazalara giren vatandaşlar, en çok dizüstü bilgisayarlara ve LCD televizyonlara ilgi gösterdi. Media Markt'ın, Merter M1 Meydan Alışveriş Merkezi'nde ve Güneşli 212 İstanbul Power Alışveriş Merkezi'ndeki mağazaları saat 06.00'da hizmete açıldı. Merter'deki mağaza 4 bin 700 metrekare, Güneşli'deki mağaza ise 4 bin 200 metrekarelik alana sahip. Her iki mağazanın girişinde 2.5 km'lik bariyerlerle koridorlar oluşturuldu. Yaklaşık 500 güvenlik görevlisi, müşterileri açılış saatinden sonra gruplar halinde içeri aldı. Media Markt, Türkiye'deki toplam mağaza sayısını 11'e, İstanbul'daki mağaza sayısını ise 5'e yükseltti. Ner iki markette 60 binden fazla teknolojik ürün çeşidi satışa sunuluyor.
Türkiye'de büyüme planımız sürüyor
MEDIA Markt Operasyonlardan Sorumlu Türkiye Genel Müdürü Nuri Topatan, Türkiye'deki büyüme planlarına kararlılıkla devam ettiklerini belirterek, "İstanbul'un sahip olduğu potansiyel ve büyüklük nedeniyle iki mağazamızı da İstanbul'da açma kararı aldık. Böylece tüketicilerimiz her türlü ihtiyaçlarına rahatlıkla ulaşabilecekler. 2009'un sonuna kadar Türkiye'deki mağaza sayımız 15'e ulaşacak" dedi. 
Süleyman KAYA-Emrah GÜREL/Hürriyet