Sektörel

Recep Özalp: Her şehrin bir Bağdat Caddesi var kiralık yer bulmakta zorlanıyoruz!

Hızla büyümesini sürdüren organize toptan satış şirketi Bizim Toptan'ın en büyük problemi mağaza yeri bulmak. Şirketin Genel Müdürü Recep Özalp, 50 binden fazla nüfuslu noktalarda mağaza açmak istediklerini belirterek, "Anadolu fazlasıyla kıymetli. Her il

 

Türkiye'nin en yaygın organize toptan satış şirketi Bizim Toptan, 2002 yılında 14 mağaza ile başladığı faaliyetlerinde, 2006'da iş modelini değiştirdi ve franchisingden vazgeçti. Düşük yatırım ve maliyet yapısıyla hızlı bir şekilde büyüyen şirket bu yıl 16 mağaza açarak mağaza sayısını 140'a çıkarmayı amaçlıyor. Yıldız Holding'in iştiraki olan Bizim Toptan'ın Genel Müdürü Recep Özalp, 61 ilde olduklarını, bu yıl sayıyı 65'e çıkarmayı hedeflediklerini söylüyor. Nüfusun 50 binin üzerinde olduğu noktalarda süratle faaliyete geçmek istediklerini belirten Özalp, en çok mağaza yeri bulmakta zorluk çektiklerini ifade ediyor. Buna örnek olarak Batman'da yaşadıklarını veriyor: "Anadolu'muz fazlasıyla kıymetli. Her ilin bir Bağdat Caddesi var. Batman'da, Diyarbakır Caddesi'nde bin metrekarelik bir alana 8 milyon lira istiyorlar." Bir mağazanın bulunduğu Diyarbakır'da sayıyı 3-4'e çıkarmak istediklerini vurgulayan Özalp, burada da idari zorluklar yaşadıklarını belirtiyor.   Mağaza sayısı ve coğrafi kapsam bakımından Türkiye'nin bir numaralı cash&carry firması olduklarını belirten Özalp, modern toptan kanalı toptan hızlı üretim ürünleri pazarının sadece yüzde 5'ini oluşturduğunu ifade ediyor. Toptancılık sektöründeki haksız rekabete dikkat çeken Özalp şu değerlendirmeyi yapıyor: "Biz her şeyi kayıtlı olarak yapıyoruz. Türkiye'de hâlâ yüzde 90 geleneksel toptancılık devam ediyor. Bu hem bir fırsat hem de risk. Kayıt dışı toptancılar mevcut şartlardan dolayı varlıklarını sürdürüyor. Bizim gidemediğimiz ilçelere, köylere küçük toptancılar gidiyor. Onlar bizim de müşterimiz ve onları destekliyoruz. Bizi örnek alıyorlar, Diyarbakır'da bize benzeyen 3-4 tane tek tek yerler açıldı. Biz pazarı da dönüştürüyoruz. Toptancılarda stok olmaz ama biz 100 bin nüfusluk yerlerde stok bulunduruyoruz. Bakkal ve marketlerin imkânları yoksa onlara vade tanıyoruz."   Bizim Toptan'ın bugün yurtiçi ve yurtdışında mal üretenler için ilk adres olduğuna dikkat çeken Genel Müdür Özalp, fiyatları ana rakiplerine göre çok daha uygun tuttuklarını vurguluyor. 300 ürünü rakipleriyle mukayese ettiklerinde yüzde 3-4 oranında daha düşük olduğu verilerini de buna örnek olarak gösteriyor. Bunun arka planındaysa operasyon maliyetlerinin düşük olmasının yattığını ifade ediyor. 2011 yılında çok başarılı bir halka arz gerçekleştirdiklerini söyleyen Özalp, bu sene satışlarını toplamda yüzde 19,4 artırarak 1,733 milyar liraya çıkardıklarını belirtiyor. Özalp, "Biz halka açılınca yabancı fonlar inanamadı, bizim gibi bir firma sadece Afrika'da varmış. Bizim üç kalem masrafımız vardır. Kira, personel giderleri, amortisman işletme yatırım giderleri. Bizim personele verdiğimiz ücretler piyasanın üzerinde. Diğer giderlerden verimlilik sağlamaya çalışıyoruz. Uzun vadeli olarak kiraladığımız için bize daha ucuza kiraya veriyorlar. Türkiye'de kiraların yüzde 65'i toplanamıyor. Biz uzun dönemler için kiralıyoruz. Bu da güven veriyor mülk sahiplerine." şeklinde konuştu.   Bizim Toptan, 2012'de 2 milyar lira ciro hedefliyor. Müşteri yelpazesi olan otel-restoran-catering (HORECA) segmentine yönelik üç yeni mağaza açmayı amaçladıklarını belirten Recep Özalp, İstanbul'da otel-restoran tarzı işletmelerin yoğun olduğu bölgeleri hedeflediklerini kaydediyor. Zaman