Genel

Regusun getirdiği hazır ofis konsepti iştah kabarttı!

Türkiyeye 10 yıl önce Regusun getirdiği hazır ofis konsepti yatırımcıların iştahını kabarttı. Bu tarz ofisler yeni gelişen yaşam merkezlerine kaydı. İş dünyasınınyeni yeni öğrenmeye başladığı hazır ofis konsepti, gayrimenkul sektöründe kendisinehızlı ye

Kullanıcısının sadece şahsi bilgisayarını getirip çalışmaya başlayacağı hazır ofisler, günlük, haftalık ve aylık gibi kısa süreli kiralamaya da uygunolmasınedeniyle gayrimenkul geliştiricisi ve yatırımcısının gözüne girdi.

Öncelikle Maslak,Esentepe, Şişli gibimerkezi iş alanlarında görmeye başladığımız bu konsept, artık Esenyurt, Beylikdüzü gibi şehrin çeperinde yeni gelişenyaşam alanlarına kadar uzanıyor.

Geniş bir yelpazeye hitap ediyor

Bu ofisler KOBİlerdenülke dışındaki firmaların temsilcilerine, ofisi şehir dışında bulunaniş insanlarından, sanal ofise ihtiyaç duyanfirma yöneticilerine kadar geniş bir yelpazeyehitap ediyor. 16metrekareden100metrekareye kadar değişen büyüklükte ofis alternatifleri sunuluyor.

Seleniuma girdi

Sistemde telefon trafiğini yönlendirecek ve gelen misafirleri karşılayacak bir sekreter de sağlanıyor.Telefonhattı, internet erişimi, teknik destek, temizlik gibi sıklıkla ihtiyaç duyulantümbürohizmetleri de sistem içinde yer alıyor.Geçici olarak kiralanabilenhazır ofisler içinayrı bir kurulumbedeli, ofis aidatı, elektrik, su gibi fatura bedelleri talep edilmiyor. Sisteme ilgi arttıkça bu alanda iş yapan şirketler de işmerkezi yatırımcılarınınkapısını çalıyor.

Türkiyeye sistemi getirenİngiltere merkezli Regus, Beşiktaş Fulyadaki Selenium Plazanın5 ve 6ncı katlarını kiraladı.Hazır ofis sistemi 2012 başındanitibarenSeleniumda fiilen hizmet vermeye başlayacak.Halen Maslaktaki Beybi Giz Plaza, Leventteki Kanyon İş Merkezi, 193 Plaza vePalladiumAVMde dörthazır ofisi bulunan RegusunAvrupa yakasındaki tümofisleri dolu.

Uluhan Grup, Esenyurttaki Acunkent ve Babil Kulelerinde 105 ticari birimi, hazır ofise benzer bir konseptte işletmeye hazırlanıyor. YönetimKurulu Başkanı BekirCesur, Hazır ofis konseptinden farkımız ofislerde satış da yapmamız olacak. Dileyenler sahip oldukları ofisleriUluhan Gayrimenkul aracılığıyla kiraya verebiliyor veya bir üçüncü şahsa satabiliyor dedi.

10 yıllık geçmişi var

10 yıllık geçmişi olan sistem şöyle çalışıyor: Hazır ofis tedarikçileri, prestijli iş merkezleri ve mekanlarda ofisler kiralayıp Adan Zye donatıyor. İsteyenler kira bedeli karşılığında bu ofisleri kullanma hakkı elde ediyor, sadece laptoplarıyla gelip işinin başına geçiyor, iş toplantılarını yapabiliyor, müşterilerini ağırlayabiliyor. Türkiyede Swiss Office, Regus, Sterling, Plaza Cubes bu alanda faaliyet gösteren yabancı şirketlerden bazıları...

Maslaktaki binayı ofislere dönüştürdü

Akdağ Turizm Maslakta 26 kattan oluşan ve 182 ofisi bulunan bir binayı alarak hazır ofis konseptli bir yatırıma dönüştürdü. WindowistTower isimli 26 katlı binada toplantı salonları, konferans katı, heliportu, sosyal yaşam alanları ile tamdonanımlı bir hizmet sunmak üzere dizayn edildi. 15 Ekime kadar süren kampanya kapsamında 1 yıllık kontratlardan 3 aya varan kullanımbedeli alınmıyor. 1 ile 7 kişilik arasında değişen seçeneklere sahip ofisler kişi başına günlük 30 eurodan kiralanıyor. İstanbul Ümraniyede benzer bir yatırıma seneye başlayacak olan Akdağ İnşaat, bunu aynı isimle New York, Londra ve Dubaiye de taşıyacak.

Günlük toplantı odası bulunuyor

Garanti Koza İnşaatın inşaa ettiği Koza Plazada kısa süreli ofis kiralanabiliyor. Toplantı odası hizmeti yalnızca micro ofis kiralayanlara sunulurken, kiralar 900-4 bin 800 dolar arasında değişiyor. TEMyolu üzerinde bulunan Koza Plaza, 125 binmetrekarelik toplam inşaat alanı, 44 binmetrekarelik otopark alanı, 3 katlı AVMsi ile hizmet veriyor.

Selma Şenol / BUGÜN