Ekonomi

Reklam Kurulu'ndan yanıltıcı reklamlara 43,7 milyon lira ceza!

Reklam Kurulu'ndan yanıltıcı reklamlara 43,7 milyon lira ceza kesildi. İşte konuya ilişkin detaylar...Ticaret Bakanlığı konuya ilişkin açıklamada bulundu

Reklam Kurulu, 2023 yılının ilk 7 ayında aldatıcı reklam ya da haksız ticari uygulama olduğu tespit edilen 1109 dosya hakkında durdurma ile 43,7 milyon TL idari para cezası uygulanması kararını verdi.

Ticaret Bakanlığı konuya ilişkin açıklamada bulundu. İşte Bakanlık tarafından yapılan açıklama ve tüm detayları...

Reklam Kurulu, 2023 yılının ilk 7 ayında aldatıcı reklam ya da haksız ticari uygulama olduğu tespit edilen 1109 dosya hakkında durdurma ile 43,7 milyon TL idari para cezası uygulanması kararını verdi.

Ticaret Bakanlığından yapılan açıklamaya göre, Kurul, 11 Temmuz tarihinde gerçekleştirilen toplantısında, tüketicileri yanıltan, aldatan, tecrübe ve bilgi eksikliklerini istismar eden reklamlarla haksız ticari uygulamalar hakkında erişim engeli dahil birçok idari yaptırım uyguladı.

Reklam Kurulu tarafından bu ayki toplantıda görüşülen 94 dosyanın 80'i mevzuata aykırı olurken, bahsi geçen reklam ve ticari uygulamalar hakkında durdurma cezası ile beraber toplam 6 milyon 70 bin 113 TL idari para cezası uygulanmasına ve 6 dosya için erişim engeli tedbiri uygulanması kararı verildi.

43,7 MİLYON CEZA VERİLDİ

Kurul, 2023 yılının 7 ayında 1253 dosya hakkında görüş ve değerlendirmeler yaptı. Aldatıcı reklam ya da haksız ticari uygulama olduğu tespiti yapılan 1109 dosya hakkında durdurma cezasının yanı sıra 43 milyon 733 bin 953 TL idari para cezası uygulanması ve 34 dosyada erişimin engellenmesi kararı alındı.

KAMPANYALARDA İSTİSNALAR AÇIK BİR BİÇİMDE YER VERİLMEDİĞİNDE YAPTIRIM UYGULANDI!

Kurulun bu ayki toplantısının ana gündem başlığını reklamlarda bulunan "ana vaat-istisna" uyumsuzlukları yer aldı. Söz konusu uyumsuzlukların, özellikle farklı kampanya reklamlarında, "faydalanılabilecek maksimum indirim tutarı", "kampanyadan faydalanmak için gereken minimum sepet tutarı" gibi kampanyanın esas unsurlarına açık ve anlaşılır tarzda yer verilmemesi gibi örneklerle tüketicilerin karşısına çıktığı dikkat çekti.

Çeşitli kampanyalar kapsamında tüketicilere ilişkin tanıtımlarında, kampanya ana vaatlerinin kampanyanın istisnaları ile uyumsuzluk içerecek tarzda sunulmasıyla tüketicileri aldatan, tüketicilerin satın alma kararlarını manipüle eden firmalar hakkında çeşitli yaptırımlar uygulandı.

Her şeye zam gelirken Fiat Egea Hatchback'e tam 10 bin TL indirim geldi! İşte Fiat Egea Hatchback Temmuz 2023 fiyatları!

Cumhurbaşkanı Erdoğan açıkladı: Depremin ekonomiye maliyeti 104 milyar dolar olacak! 

Migros'ta güneş kremlerine yüzde 50 indirim!