RE/MAX Türkiye girişimcilere başarı yolunun haritasını çıkardı!
RE/MAX Türkiye, Bayim Olur musun? Fuarı’na katıldı. RE/MAX Türkiye ’ nin Pazarlama ve Operasyon Direktörü Gökhan Karahan kendi işinin sahibi olmak isteyenlere onları neler beklediğini ve başarıya nasıl ulaşabileceklerini anlattı...
RE/MAX Türkiye, 18-21 Eylül tarihleri arasında CNR Expo Center’da gerçekleştirilen Bayim Olur musun? Fuarı’na katıldı. Standında franchise olmak isteyen girişimcileri uzman kadrosu ile bilgilendiren RE/MAX Türkiye’nin Pazarlama ve Operasyon Direktörü Gökhan Karahan kendi işinin sahibi olmak isteyenlere onları neler beklediğini ve başarıya nasıl ulaşabileceklerini anlattı.
Bu yıl on ikincisi gerçekleştirilen Bayim Olur musun? Fuarı’na katılan RE/MAX Türkiye girişimci ruh sahibi olan ve kendi işini kurmayı hedefleyen fuar ziyaretçilerine bu hayallerini gerçekleştirirken dikkat etmeleri gerekenlerden nasıl farklılaşabileceklerine kadar detaylı ve teknik bilgiler aktardı.
Gökhan Karahan girişimci adaylarına gerçekleştirdiği sunumda başlıca önemsenmesi gereken ve girişimcilik üzerine bilinmesi gereken 10 faktörü anlattı. Karahan; “Öncelikle girişimci olmak için doğru zihinsel tutuma sahip olunup olunmadığının iyi sorgulanması gerekiyor. Yeni bir işi başlatmak, geliştirmek ve sürdürmek için gerekli becerilere sahip misiniz? İlk sorgulanması gereken faktör budur. Sonrasında fiziksel, finansal ve ruhsal olarak hazırlıklı ve ihtiyacını olan güce sahip misiniz? Birçok girişimcinin en büyük yanılgısı kuruluş sermayesini hesaba katıp operasyonel sermayeyi göz ardı etmesi oluyor. Bu nedenle ilk aşama iş kurulana kadar değil sonrasındaki yıllar da düşünülerek tasarlanmalı. Diğer önemli bir faktör de bilgi ve beceriler, kişisel nitelikler ve eğitim gibi işin gerektirdiği niteliklere ne kadar sahip olduğunu girişimci adayının çok iyi irdelemesi gerekiyor” dedi.
Bireysel niteliklerin değerlendirilmesinin ardından adım atılmak istenen sektörün çok iyi araştırılması gerektiğine değinen Gökhan Karahan bu noktada da şu faktörlerin altını çiziyor; “İlgili sektörde Pazar var mı? Varsa yeterince büyük mü, gelişme potansiyeli nedir, rekabet ve uyum ne boyutta ve nasıl bir fark yaratmayı hedefliyorum sorularını girişimcinin mutlaka kendisine sorması gerekiyor. Ek olarak franchise veya bayilik tercihi yaparken markanın başarı geçmişine de bakılmalı… Bilinirliği ne boyutta, istikrarlı bir büyüme sergiliyor mu, vizyonu nedir? Bu işe girerken mevcut kaynaklarınızı ne kadar bağlayacağınız da önemli… Stok gereği, insan kaynağı gideri ve diğer giderlerin doğru hesaplanması sonradan yaşanabilecek aksaklıkların önüne geçecektir.”
Başarıya giden yolda girişimci adaylarını yakından ilgilendirmesi gereken bir diğer faktör de işin karlılığı olmalıdır diyen Karahan, yatırılan paranın geri dönüş süreci, işin hızlandırılması mümkün mü, yatırılan sermayeye göre işin getirisi ne boyutta gibi konuların araştırılmasının karar verme sürecinde rol oynadığını da dile getirdi.
Kendi işini kurmak isteyenlerin franchise veya bayilik alırken seçecekleri markanın yeni trendlere ne kadar adapte olduğunu da sorgulaması gerekiyor diyen RE/MAX Türkiye Pazarlama ve Operasyon Direktörü Gökhan Karahan, teknolojik, pazarlama, tüketici ve yasal olarak son trendleri takip eden markaların diğer sektör oyuncuları tarafından “izlenen” olduğunu vurgulayarak henüz izleyici bir sektör oyuncusu ise üzerinde düşünülmesi gerekebileceğinin altını çizdi.
Son olarak da girişimci aday hangi markanın franchise’ını tercih ederse etsin kendisine sağlayacağı artıları ve kendisine kazandıracaklarını çok iyi değerlendirmesi gerektiğini belirten Karahan; “İyi kazanmakla birlikte işin manevi tatmin yönünü de dikkate almanızı tavsiye ederim. Örneğin başarma duygusu, yeni dostluklar, motivasyon, yeni beceriler, kişisel tatmin, topluma katkı ve yeni bir şeyler yapma duyguları da seçeceğiniz sektör veya işin sizi ayakta tutacak ve daha güçlü kılacak yönleri olacaktır” dedi.
Milliyet