Sektörel

Reysaş gayrimenkul ve turizmde hızlanıyor!

Reysaş Grubu, 7 yılda 84 depo açtı. Hedef tüm ülkeye yayılmak. Ciroda 1 milyar TL'ye yaklaşan şirket, gayrimenkul ve turizm sektörlerinde de hızlı büyüyor. Arsa stoku 13 milyon m2'ye ulaştı.

Reysaş Grubu, 7 yılda 84 depo açtı. Hedef tüm ülkeye yayılmak. Ciroda 1 milyar TL'ye yaklaşan şirket, gayrimenkul ve turizm sektörlerinde de hızlı büyüyor. Arsa stoku 13 milyon m2'ye ulaştı. 4 Hilton anlaşmasından Eskişehir ve Erzincan otelleri tamamlandı.


Ciroda 1 milyar TL’ye koşan Reysaş Grubu lojistiğin ardından Gayrimenkul, turizm ve enerji gibi farklı alanlarda büyüyor. 1 milyon m2’ye yaklaşan depolarının çatısında güneş enerjisi üreten şirket, 4 Hilton anlaşmasından ikisini hizmete açtı. Reysaş Grubu Yönetim Kurulu Başkanı Durmuş Döven, bir yandan depolama alanında tüm Türkiye’ye yayılmayı sürdürürken öte yandan turizm, enerji ve tarım alanlarında büyümeye devam edeceklerini söyledi. 


Depolarında enerji üretiyor 

1989 yılında oto taşımacılığı yapan ilk şirketlerden biri olarak lojistik sektörüne adım atan Reysaş, bugün Türkiye’nin en hızlı büyüyen şirketlerinden biri konumunda. Kısa sürede filosundaki araç sayısını 1750’ye çıkaran şirket, lojistiğin farklı alanlarında ve farklı sektörlerde de hızlı büyüyor. 


Uluslararası karayolu taşımacılığındaki vize ve geçiş belgesi gibi sorunlar nedeniyle bu alandan çekilen Reysaş Grubu, rotayı çevirdiği depoculukta 1 milyon m2’ye yaklaştı. Lojistikteki sorunlar ve karsızlık nedeniyle arsa alımı gibi sabit yatırımlara geçtiklerini ifade eden Reysaş Yönetim Kurulu Başkanı Durmuş Döven, “Aldığımız kararın ne kadar olduğu olduğunu gördük. 7 yılda 84 depo açtık. Hedefimiz depolamada tüm Türkiye’ye yayılmak” dedi. Şirket depolarına 7 yılda 1.5 milyar dolarlık yatırım gerçekleştirdi. Reysaşdepolarının yüzde 30’unu lojistik şirketlerine kiralıyor. Uluslararası karayolu taşımacılığından çekilme kararlarını ‘Hayatımda yaptığım en doğru iş’ diye ifade eden Durmuş, şöyle konuştu: “Bulgaristan’da saatlerce beklemek zorunda kalıyorduk. 7 ülkeden vize ve geçiş belgesi almanız gerekiyor. Sorunlar çok olduğu için verimsiz ve karsız bir iş olduğunu düşünüyoruz. Bizim yaptığımız uluslararası demiryolu taşımacılığında blok tren ve parsiyel trende çok başarılıyız. 10. yılımızı doldurduk ve çok da memnunuz. şu anda haftada 5 sefer olarak Avrupa’nın en ücra köşesi ile İstanbul arasında giden bir hattımız var. Ne geçiş belgesi sorunumuz var ne şoför ne de vize. Demiryoluna ve depolarımıza çok büyük yatırımlar yaptık.” 


İki şirketi halka açık 

Reysaş Grubu bugün Reysaş Lojistik, Reysaş Demiyolları ve Reysaş Gayrimenkul Yatırım Ortaklığı olmak üzere 3 ana şirketi bünyesinde barındırıyor. 2016 yılında Reysaş Lojistik olarak 1. halka açılma adımını atan şirket 2010 yılında ise Reysaş Gayrimenkul Yatırım Ortaklığı olarak ikinci halka açılma işlemini yaptı. Reysaş’ın borsada oldukça iyi bir konumda olduğunu vurgulayan Durmuş Döven, bugün binlerce kişiyi istihdam eden sanayi ve ticaret olarak ilk 300’de olan bir şirket konumuna ulaştıklarını belirtti. 


Otel yatırımları sürecek 

Reysaş Grubu olarak, gayrimenkul, enerji ve turizm alanlarında da hızlı bir büyüme dönemine girdiklerini ifade eden Durmuş, “Şu anda Reysaş Grubu’nun 13 milyon m2’ye yakın arsa stoku bulunuyor. Çok değerli arsalarımız mevcut. Metrekaresini 5-10 dolardan aldığımız arsalar bugün 600 dolar. 2016 yılı hedefimiz 60 milyon euro kira geliri sağlamak. Hiçbir yerde herhangi bir kiracılığımız yok" dedi. Yakın bir zamanda iki arsaları için görüşmeler yaptıklarını ve devam ettiğini belirten Döven, “Türkiye’nin en önemli konut üreten şirketlerine hasılat paylaşımız vereceğiz ki, buradaki gelirler Reysaş’ın uzun yıllar elde edeceği kardan daha fazla” dedi. 


Bir diğer büyüme alanı turizmde, ilk etapta 4 Hilton yatırımı için anlaşma imzalayan Reysaş Grubu, Erzincan ve Eskişehir’deki yatırımlarını tamamladı. Önümüzdeki dönemlerde diğer iki oteli daha hizmete açacak olan şirket, bu alanda yeni yatırımlar planlıyor. Enerjide de hızla büyüyen bir şirket olduklarının altınız çizen Durmuş Döven, “Türkiye’nin en yüksek güneş enerjisi üreticilerinden biri olduk. Depolarımızın çatısında enerji üretiyoruz. Depolarımızın tamamında güneş enerjisi var. Şu anda 7 MW’a ulaştık. Depolarımızdaki suları topluyoruz ve değerlendiriyoruz. Yakın geçmişte çevrecilik ödülü aldık. İki depomuza zeytin ektik. Reysaş olarak depolarımızda tamamen verimliliğe odaklandık. Çıkan suyu zeytine veriyoruz. Enerjide yatırımlarımıza da devam edeceğiz” diye konuştu. Grup, liman ihalelerini de yakından takip ediyor ve bu alanda da yatırıma sıcak bakıyor.


Demiryolunda büyük yatırımlar beklemede

Durmuş Döven, Reysaş’ın demiryolunda büyük yatırım planları olduğunu ancak yasaya rağmen serbestleşmeyle ilgili asıl yönetmelikler çıkmadığı için bu yatırımları beklemeye aldıklarını dile getirdi. Döven, şöyle konuştu: “Reysaş olarak demiryolu bizim en büyük hayalimizdi. Maalesef insan taşımacılığına verilen önem yük taşımacılığına verilmiyor. Bize üvey evlat muamelesi yapılıyor. TCDD’nin altı ayda bir zam yapması da yatırımları frenliyor. Petrol fiyatlarının düşmesi ise karayoluyla rekabeti zorlaştırdı. Fabrika tesislerinde demiryolu bağlantılarının olmaması da ciddi bir sorun. Yaklaşık 2 bin 500 3 bin civarında tren konteyneri olan bir şirketiz. Eğer işler yolunda gitseydi 4 bine ulaşırdık. Lokomotif yatırımı yapardım. Fransızlar ve Çinlilerle görüşmüştük.Hedefimiz İstanbul- Adana, İstanbul-Antep, İstanbul- Samsun arasındaki hattı kurmak.”


Dünya