Emlak Terimleri

Riskli bina tespit lisansı nasıl alınır?

Kentsel dönüşüm kapsamında yıkılacak riskli binalara, ilk etapta lisanslı kurum ve kuruluşlar tarafından yapılan inceleme neticesinde risk raporu veriyor. Peki, riskli bina tespit lisansı nasıl alınır?

Riskli bina tespit lisansı nasıl alınır?

Kentsel dönüşüm kapsamında yıkılacak riskli binalara, ilk etapta lisanslı kurum ve kuruluşlar tarafından yapılan inceleme neticesinde risk raporu veriyor.


Lisansı olmayan kuruluşlarda yaptırılan tespitler geçerli olmuyor. Peki, riskli bina tespit lisansı nasıl alınır? Kimler riskli bina tespit lisansı alabilir?


Mimarlık ve mühendislik hizmetleri veren ve 27/01/1954 tarihli ve 6235 sayılı Türk Mühendis ve Mimar Odaları Birliği Kanunu uyarınca büro tescilini yaptırmış olan tüzel kişiler riskli yapıları tespit etmek üzere Bakanlıkça lisanslandırılabilir.


Lisans alma aşamasında istenen belgeler:

Lisans belgesi alabilmek için, kuruluşun ortaklarından biri tarafından dilekçe ile Bakanlığa

müracaat edilir. Dilekçeye aşağıdaki belgeler eklenir:

a) Türk Mühendis ve Mimar Odaları Birliği Kanunu uyarınca İnşaat Mühendisleri Odasınca düzenlenmiş İşyeri Tescil Belgesi (İTB)

b) İlgisine göre tüzel kişiliğin ortakları, üyeleri veya kurucularının son durumunu gösterir

Ticaret Sicil Gazetesi

c) Kuruluşta asgari istihdam edilmesi gereken inşaat mühendisinin (statiker);

i. Riskli yapı tespit sorumluluğunu üstleneceğine dair Ek-1'e uygun taahhütnamesi,

ii. Diploma veya yerine geçen belgenin aslı veya ibraz edilen aslının idarece tasdiklenmiş diploma sureti,

iii. Odaya kayıt belgesi,

iv. Noterlikçe tasdikli imza sirküsü

v. T.C. Kimlik numarası,

vi. Mesleğinde fiilen en az beş yıl çalışmış olması ve bu sürenin en az üç yılında proje hazırlanması veya incelenmesi konularında fiilen görev yaptığını tevsik edici ilgili İdaresince onaylı belgeler (söz konusu projelerin Çevre ve Şehircilik Bakanlığınca her yıl yayımlanan “Mimarlık ve Mühendislik Hizmet Bedellerinin Hesabında Kullanılacak Yapı Yaklaşık Birim Maliyetleri Hakkında Tebliğ” de belirtilen yapı sınıflarına dahil olması gereklidir).

d) Çalışmaya katılacak jeoloji veya jeofizik mühendisinin (yerbilimci);

i. Riskli yapı tespitinde zemin araştırmaları sorumluluğunu üstleneceğine dair

Ek-2'ye uygun taahhütnamesi,

ii. Diploma veya yerine geçen belgenin aslı veya ibraz edilen aslının idarece tasdiklenmiş diploma sureti,

iii. Odaya kayıt belgesi,

iv. Noterlikçe tasdikli imza sirküsü

v. T.C. Kimlik numarası,

vi. Mesleğinde fiilen en az beş yıl çalışmış olması ve bu sürenin en az üç yılında jeolojik-jeoteknik etüdlerde fiilen görev yaptığını tevsik edici ilgili İdaresince onaylı belgeler,


vii. Bu hizmetin lisans başvurusunda bulunan kuruluşta istihdam edilen mühendisler vasıtası ile değil de, hizmet satın alınmak suretiyle yapılmak istenilmesi hâlinde, yukarıdaki belgelere ilaveten hizmetinden faydalanılacak ile yapılan hizmet sözleşmesi ve zemin araştırmaları sorumluluğunu üstlenecek mühendisin Ek-3'e uygun taahhütnamesi.


Riskli bina tespit raporu başvurusu!



Işıl Seren KESKİN/Emlakkulisi.com