Ulaşım

Rize-Artvin Havalimanı'nın inşaatında son durum!

Türkiye’de deniz dolgusu ile inşa edilecek ikinci havalimanı olan Rize-Artvin havalimanı için 3 bin 200 metre uzunluğundaki ana gövdenin sondaj çalışması tamamlandı.

Türkiye’de deniz dolgusu ile inşa edilecek ikinci havalimanı olan Rize-Artvin havalimanı için 3 bin 200 metre uzunluğundaki ana gövdenin sondaj çalışması tamamlandı. Kıyıdan 1 kilometre açıkta inşa edilecek pist için 26 ila 32 metre arasındaki derinlik, yaklaşık 100 milyon ton taşla doldurulacak.


Rize-Artvin Havalimanı projesi için teknik çalışmalar sürüyor. Yeşilköy köyü ile Kız Kulesi mevkisi arasındaki 266 hektarlık deniz dolgu alanında pist ana gövdesinin sondaj çalışması tamamlandı. Kıyıdan 1 kilometre açıkta yapılacak havalimanında deniz dolgu derinliği 26 ile 32 metre olarak hesaplandı. Pist ana gövdesinin sondaj verileri laboratuvar ortamında detaylı analizleri yapıldıktan sonra rapora dökülecek. Sondaj verilerine göre ana zeminde çalışmaları etkileyecek bir olumsuzluk bulunmadığı ve sağlam kaya yapısı olduğu belirlendi.


"SONDAJ VERİLERİ HASSAS BİR ŞEKİLDE İNCELENİYOR"


Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı Altyapı Yatırımları Genel Müdür Yardımcısı Aydın Özer, Türkiye’de Ordu-Giresun Havalimanı’ndan sonra denize dolgu ile yapılacak ikinci havalimanı olan Rize-Artvin Havalimanı’nda pist ana gövde sondaj çalışmalarının tamamlandığını açıkladı. Uluslararası havalimanı niteliğindeki Rize–Artvin Havalimanı’nda tüm teknik detayların hassas olarak planlandığını ifade eden Özer, "Sondaj verilerini en hassas şekilde inceliyoruz. Havalimanınnı o bölgede yapılmaması için herhangi bir olumsuz veri yok. Pist ana gövdesinin sondajı tamamlandı. Şimdi apron ve idari binaların konumlandırılacağı alanların sondajı yapılacak. Bu çalışmalar laboratuvar ortamında hassas değerlendirmelerden geçtikten sonra projeyi oluşturacağız" dedi.


"100 MİLYON TON TAŞ KULLANILACAK"


26 ile 32 metre derinlikte taş dolgusu ile inşa edilecek havalimanının derinlik yapısı itibariyle dünyada ilk olma özelliği taşıyacağını ifade eden Özer, Ordu-Giresun Havaalimanı’nda 36 milyon ton taş kullandığını, Rize-Artvin havalimanında ise öngörülen oranın yaklaşık 100 milyon ton civarında olmasını beklediklerini kaydetti.


RİZE-ARTVİN HAVALİMANI PROJESİ


Rize’de havalimanı yapılması için yürütülen çalışma kapsamında hazırlanan rapora göre, havalimanının bugünkü şartlarda yapılması halinde, yıllık ortalama 850-900 bin yolcu ve günde ortalama 15-20 uçuş kapasitesinin oluşacağı tespit edildi. Havaş’ın Rize’ye günde 17 otobüs seferi düzenlediği ve özel araçları ile birlikte Trabzon Havalimanı’nı kullanan günlük yolcu sayısının ortalama 2 bin 500 olduğu göz önüne alınarak, Rize-Artvin Havalimanı’nın inşası kararlaştırıldı. Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı Altyapı Yatırımları Genel Müdürlüğü tarafından yapımı için çalışma başlatılan ve 766 hektar alandan oluşacak proje sahasında yaklaşık 266 hektarlık alanda deniz dolgusu yapılacak.


SAATTE 36 UÇAK İNİP KALKABİLECEK


Rize Havalimanı projesi kapsamında saatte 36 uçağın iniş kalkış yapabileceği 45 metre eninde ve 3 bin metre uzunluğunda pist ile apron inşa edilecek. Genel olarak yolcu ve kargo uçaklarına hizmet verecek olan Rize Havalimanı’nın ayrıca kompozisyon sınıfı D, türbülans sınıfı ağır, kalkış ağırlığı 150 bin kilogramdan fazla olan uçaklara da hizmet vermesi bekleniyor. Rize - Artvin Havalimanı’nın, altyapı için 400 milyon lira, üstyapı için ise 120 milyon lira olmak üzere 520 milyon liraya mal olması bekleniyor.


Bu arada Rize –Artvin Havalimanı projesinin yapılacağı Rize’nin Pazar İlçesi Yeşilköy Köyü sahili DHA tarafından havadan da görüntülendi.


Akşam