Ulaşım

Rize Havalimanı dolgusu için 100 milyon taş kullanılacak!

Türkiye'de denize dolgu ile inşa edilecek ikinci havaalanı olan ve 550 milyon dolara mal olması beklenen Rize-Artvin Havalimanı projesinde deniz dolgu alanında pist ana gövdesinin sondaj çalışması tamamlandı.

Türkiye'de denize dolgu ile inşa edilecek ikinci havaalanı olan ve 550 milyon dolara mal olması beklenen Rize-Artvin Havalimanı projesinde deniz dolgu alanında pist ana gövdesinin sondaj çalışması tamamlandı. Havalimanı 30-35 metre derinlikte 100 milyon taş kullanılarak yapılacak.

Ordu-Giresun Havalimanından sonra Türkiye'de denize dolgu ile inşa edilecek ikinci havaalanı olan Rize-Artvin Havalimanında proje çalışmaları sürüyor. İhalesine 2016 yılının ilk çeyreğinde çı kılması planlanan havalimanının tamamlanmasıyla, yıllık ortalama 850-900bin yolcu ve günde ortalama 15-20 uçuş kapasitesi oluşacak. Havalimanı 30-35 metre derinlikte 100 milyon taş kullanılarak yapılacak. Havaş'ın Rize'ye günde 17 otobüs seferi düzenlediği ve özel araçları ile birlikte Trabzon Havalimanı'nı kullanan günlük yolcu sayısının ortalama 2 bin 500 olduğu göz önüne alınarak, Rize-Artvin Havalimanı'nın inşası kararlaştırıldı.

550 milyon dolarlık proje

Rize'nin Pazar ilçesi ile Yeşilköy yerleşim yerleri arasında yapılması planlanan proje, 766 hektar alandan oluşacak, proje sahasındayaklaşık 266 hektarlık alanda deniz dolgusu yapılacak. Teknolojik olarak son gelişmelere uygun ekipman ve malzemeler kullanılarakyapımı planlanan Rize - Artvin Havalimanının, 2014 yılı birim fiyatları ile altyapı için 400 milyon lira, üstyapı için ise 120 milyon lira olmak üzere 520 milyon liraya mal olması bekleniyor. Havalimanının inşaatı aşamasında 300, işletme aşamasında ise bin personelin çalışması planlanıyor. Havalimanı Rize şehir merkezine 34, Artvin'e ise 123 kilometre uzaklıkta olacak.


2017'de hizmete açılacak

Rize Havalimanı projesi kapsamında saatte 36 uçağın iniş kalkış yapabileceği 45 metre eninde ve 3 bin metre uzunluğunda pist, 240 x 120 metre boyutlarında 1 adet apron inşa edilecek. Genel olarak yolcu ve kargo uçaklarına hizmet verecek olan Rize Havalimanının ayrıca kompozisyon sınıfı D, türbülans sınıfı ağır, kalkış ağırlığı 150 bin kilogramdan fazla olan uçaklara hizmet vermesi bekleniyor. 2017 yılında işletmeye açılması planlanan havalimanının öngörülen ekonomik ömrünün 25 yıl olduğu belirtilen raporda, bu ekonomik ömrün devamlılığı için gereken bakım ve onarım çalışmaları, gelişen teknolojiye ayak uydurularak havalimanının kullanım talebi doğrultusunda yapılacak.



Dünya