RodiMood, LCW'nin olduğu yerlerde mağaza açacak!
RodiMood´un CEO´su Ahmet Can, "Mağazalarımızı LC Waikiki'nin olduğu yerlere açmayı tercih ediyoruz" dedi
Hedef kitlesine tüm aileyi alan RodiMood´un CEO´su Ahmet Can, "LC Waikiki çok başarılı bir örnek ve bu alanda ayrı bir pazar oluşturdu. Biz de mağazalarımızı bu firmanın olduğu yerlere açmayı tercih ediyoruz" dedi.
2006 yılında aldıkları kararla üretimden çekilen ve yeni bir konseptle tüketicilerin karşısına çıkan RodiMood´un CEO´Su Ahmet Can, pazarda yeni bir şekillenme olduğunu söyledi. Ahmet Can, "Biz yerli marka olarak daha büyük ama daha uygun fiyatlı geniş yelpazeyi tercih ettik. Hedeflediğimiz pazarda ismimiz Rodi Jeans olarak biliniyordu. Ve kot markası olarak anılıyorduk. Bu değişim sürecinde karar alarak, sadece gençlerin değil tüm aile bireylerinin kendinden bir şey bulacağı bir ürün gamını geliştirdik. Ve adımızı da RodiMood olarak lanse etmeye başladık" dedi.
Faaliyet gösterdikleri segmentte LC Waikiki, Seven Hill, Collezione gibi altı yerli markanın bulunduğunu belirten Can, "Özellikle LC Waikiki çok başarılı bir örnek ve bu alanda ayrı bir pazar oluşturdu. Biz de mağazalarımızı bu firmanın olduğu yerlere açmayı tercih ediyoruz" dedi.
RodiMood´un son iki yılda yüzde 100 büyümeyi başardığını kaydeden Can, "Şu an 152 mağazası bulunan RodiMood, yıl sonunda 170 mağazaya ve 240 milyon TL´lik ciroya ulaşmayı hedefliyor" diye konuştu. Can, 53 ilde toplam 67 bin metrekarelik alanda hizmet veren RodiMood´un 2011´de ise yüzde 200 büyümeyi hedeflediğini anlattı.
Konsept değişimiyle ilgili şu ana kadar 25 milyon TL yatırım yaptıklarını ifade eden Can, "2002 yılında 68 milyon TL olan ciromuz, 2008 yılında 118 milyon TL´ye çıktı. 2010 yılında ise hedefimiz 240 milyon TL. Ve göstergeler bu rakamı rahatlıkla yakalayabileceğimizi gösteriyor" dedi.
Pazarda oyuncu sayısının her geçen gün arttığına dikkat çeken Ahmet Can, "Artık küçük ölçekli firmalar yerine büyük ölçekli firmalar artıyor. Piyasadaki firmaların yüzde 50´si organize olamayan firmalardan oluşuyor. Bu da bizim pazarda daha fazla noktada olmamızın gerektiğini gösteriyor. Özellikle bizim gibi yerli markaların daha fazla mağaza açmalarını teşvik ediyor. Pazarda yabancı firmaların da ilgisi büyük ve yakın zaman içerisinde başta AVM olmak üzere caddelerde büyük yabancı firmaların yaygınlaşacağını düşünüyoruz" diye konuştu.
Hedef komşu ülkeler
Geldikleri noktada bu kadar büyümeyi beklemediklerini de ifade eden Ahmet Can şöyle devam etti:
"Temkinli gidelim dedik. Ve 2009 yılında yaşanan krizde müşteri uygun fiyatlı ürüne odaklanmaya başladı. Tasarım güzel olacak güncel olacak ve dinamik olacak. Renkler ve trendler tutacak. İşte bunu yakalayabilen firmalar müşterilerin ilgisini çekiyordu. Ve biz bu çizgiyi izleyerek geçen yıl bizim segmentte dördüncü sıraya yerleştik."
Yurtdışından talepler olduğuna da dikkat çeken Ahmet Can, "İlişkilerimiz sıcak tutuyoruz. Niyetimiz 2011 yılında komşu ülkelerden birinde mağazalaşmaya gitmek. Bu ülkeler Ukrayna, Azerbaycan ve Suriye olabilir" dedi. Ahmet Can ayrıca, Yards markasını nadasa bıraktıklarını, 2012 yılında bu marka için de yeni bir atılım gerçekleştireceklerini ifade etti.
`Üretimden çıktık´
RodiMood Yönetim Kurulu Üyesi Fettah Kazancı, 30 yıldır bu sektörde olduklarını belirterek, "Türkiye´de mağazacılık sektörüne ilk girenlerdeniz. O zamanlar Avrupa ve Amerika´da mağazacılık sisteminin Türkiye´ye gelmeyeceğini düşünüyorduk. Ama şimdi bu alanda Türkiye çok gelişti" dedi. 2006 yılında bir araya gelerek yeni stratejik hedefler belirlediklerini açıklayan Kazancı, üretimden çıkmaya karar verdiklerini kaydetti.
Kazancı, "Üretim işlerimizi çok ciddi hantallaştırıyordu ve ayrı bir maliyet yükü getiriyordu. Birçok hizmeti dışarıdan alıyoruz. Mesela depomuz yok. Lojistik hizmetini de dışarıdan alıyoruz" dedi.
2006 yılında 110 mağazaları olduğuna dikkat çeken Kazancı, şunları söyledi: "Şu an ise 120 mağazamız ve 32 tane de franchise var. Ağustosta 10 mağaza daha açacağız. Ve mağaza sayımız 162´ye, büyüklüğümüz 67 bin metrekareye ulaşacak. Yine ağustos ayı sonunda istihdam sayımız da 1800 olacak. Üretimimizin ağırlıklı olarak yurtdışında yaptırıyoruz. Bangladeş, Srilanka, Mayanmar, Hindistan ve Pakistan bu ülkelerin başında geliyor. Global markaların ürettiği yerlerde biz de üretim yaptırıyoruz."
Milliyet/Eylem Türk