Rönesans İnşaat, Gotthard Base Tüneli için gün sayıyor!
Rönesans İnşaat tarafından yapılan dünyanın en uzun tüneli Gotthard Base’in tamamlanması için geri sayım başladı. Gotthard’ın tamamlanmasıyla İsviçre, Avrupa’nın büyüyen yüksek hızlı demiryolu ağına entegre olacak.
1993 yılında kurulan ve Engineering News Record (ENR) listesinde Avrupa’nın en büyük 10. Uluslararası müteahhitlik şirketi olan Rönesans Holding, yurt dışındaki başarılarına bir yenisini ekliyor. Rönesans Holding çatısı altındaki Rönesans İnşaat, İsviçre Alpleri'ndeki Gotthard Base Tüneli inşaatına devam ediyor. Dünyanın en uzun demiryolu tüneli olmaya aday Gotthard Base, İsviçre’yi Avrupa’nın büyüyen yüksek hızlı demiryolu ağına entegre edecek.
AFTTG (ARGE Fahrbahn Transtec Gotthard) alt ortak girişimi ile birlikte TTG Konsorsiyumu (Transtec Gotthard) ve TAT Konsorsiyumu (Tunnel Alp Transit-Ticino) tarafından gerçekleştirilen tünel inşaatının tamamlanmasıyla, İsviçre Avrupa’nın büyüyen yüksek hızlı demiryolu ağına entegre olacak. Rönesans İnşaat, dünyanın en uzun demiryolu tüneli olan İsviçre Alpleri'ndeki Gotthard Base Tüneli'nin inşaatında yer alıyor. Rönesans İnşaat ise bu proje için modern demiryolu inşasını bünyesine kattığı Heitkamp Construction GmbH şirketi ile sürdürüyor.
SEYAHATLER KISALIRKEN, ÇEVREYE VERİLEN ZARAR MİNİMUMA İNİYOR
Gotthard Base Tüneli hakkında bilgi veren Rönesans İnşaat Yönetim Kurulu Üyesi Cenk Düzyol, Gotthard’ın 57 kilometre uzunluğundaki iki adet tek hatlı tüpten oluştuğunu, çapraz geçitlerin, erişim tünellerinin ve şaftlarının tümü dahil olmak üzere tünel sisteminin toplam uzunluğunun 152 kilometreden fazla olduğunu belirtti. Gotthard Base Tüneli ayrıca dünya genelindeki en derin demiryolu tüneli özelliğine de sahip olduğunu anlatan Düzyol, “Tünel, Alpler boyunca toplam ulaşım kapasitesini artırırken, çevre üzerindeki olumsuz etkileri de azaltacak. Rönesans’tan yapılan açıklamaya göre bu tünel, Zürih’i, Milan ve Lugano’ya bağlayarak, yolcu trenlerinin seyahat süresini de önemli ölçüde kısaltacak” diye konuştu.
5.000 ÜZERİNDE TEST SÜRÜŞÜ YAPILACAK
İsviçre, yeni Gotthard demiryolu bağlantısının inşasıyla birlikte Avrupa’nın en büyük çevresel koruma projelerinden birisine de imza atmış olacak.
TAT Konsorsiyumu tünelin kazı çalışmalarını 2013 Eylül ayında tamamladı. TTG Konsorsiyumu ise Gotthard Base Tüneli’ndeki demiryolu teknolojisinden sorumlu. Konsorsiyum, beton bloklu hattın inşaatını, güç kaynağını, kablo sistemlerini, telekomünikasyon ve güvenlik sistemlerini sağlıyor. Çalışmaların tamamlanması planlanan Mayıs 2016’ya kadar, trenlerin saatte 275 kilometreye varan hızla dünyanın en uzun tünelinden geçmesiyle birlikte yaklaşık 5.000 test uygulamasının yapılması planlanıyor.
Haber Vatan Gazetesi'nde şu şekilde yer aldı;
Rönesans Holding şirketlerinden Rönesans İnşaat, İsviçre Alpleri’ndeki Gotthard Base Tüneli inşaatına devam ediyor. Dünyanın en uzun demiryolu tüneli olmaya aday Gotthard Base, İsviçre’yi Avrupa’nın büyüyen yüksek hızlı demiryolu ağına entegre edecek. İsviçre, yeni Gotthard demiryolu bağlantısının inşasıyla birlikte Avrupa’nın en büyük çevresel koruma projelerinden birisine de imza atmış olacak.
2016’da bitiyor
Çalışmaların tamamlanacağı Mayıs 2016’ya kadar, trenlerin saatte 275 kilometreye varan hızla dünyanın en uzun tünelinden geçmesiyle birlikte yaklaşık 5 bin test uygulamasının yapılması planlanıyor.
Seyahati kısaltacak
Gotthard Base Tüneli hakkında bilgi veren Rönesans İnşaat Yönetim Kurulu Üyesi Cenk Düzyol, Gotthard’ın 57 kilometre uzunluğundaki iki adet tek hatlı tüpten oluştuğunu, çapraz geçitlerin, erişim tünellerinin ve şaftlarının tümü dahil olmak üzere tünel sisteminin toplam uzunluğunun 152 kilometreden fazla olduğunu belirtti. Gotthard Base Tüneli ayrıca dünya genelindeki en derin demiryolu tüneli özelliğine de sahip olduğunu anlatan Düzyol, “Tünel, Alpler boyunca toplam ulaşım kapasitesini artırırken, çevre üzerindeki olumsuz etkileri de azaltacak. Bu tünel, Zürih’i Milan ve Lugano’ya bağlayarak yolcu trenlerinin seyahat süresini de önemli ölçüde kısaltacak” diye konuştu.
Vatan
Haber Star'da şu şekilde yer aldı;
Rönesans İnşaat tarafından yapılan dünyanın en uzun tüneli Gotthard Base’in tamamlanması için geri sayım başladı. İsviçre’yi Avrupa’nın yüksek hızlı demiryolu ağına entegre edecek olan Gotthard Base Tüneli Zürih’i, Milano’ya bağlayarak yolcu seyahat sürelerini önemli ölçüde kısaltacak. Gotthard Base Tüneli hakkında bilgi veren Rönesans İnşaat Yönetim Kurulu Üyesi Cenk Düzyol, tünelin 57 kilometre uzunluğundaki iki adet tek hatlı tüpten oluştuğunu söyledi.
SÜRE KISALACAK
Çapraz geçitlerle birlikte tünel sisteminin 152 km’den uzun olduğunu söyleyen Düzyol “Gotthard Base Tüneli ünya genelindeki en derin demiryolu tüneli olma özelliğine sahip. Tünel, Alpler boyunca toplam ulaşım kapasitesini artırırken, çevre üzerindeki olumsuz etkileri de azaltacak. Ayrıca bu tünel, Zürih’i, Milano ve Lugano’ya bağlayarak, yolcu trenlerinin seyahat süresini de önemli ölçüde kısaltacak” diye konuştu. TAT Konsorsiyumu beton bloklu hattın inşaatını, güç kaynağını, kablo sistemlerini, telekomünikasyon ve güvenlik sistemlerini sağlıyor. İnşaatın mayıs 2016 tarihine kadar tamamlanmasının ardından test çalışmalarına başlanması bekleniyor.
Star
Haber Dünya Gazetesi'nde şöyle yer aldı;
Rönesans Holding, yurt dışındaki projelerine bir yenisini ekliyor. Rönesans Holding çatısı altındaki Rönesans İnşaat. İsviçre Alpleri'ndeki Gotthard Base Tüneli inşaatına devam ediyor. ARGE Fahrbahn Transtec Gotthard alt ortak girişimi ile birlikte Transtec Gotthard ve Tunnel Alp Transit-Ticino tarafından gerçekleştirilen tünel inşaatının tamamlanmasıyla. Avrupa'nın büyüyen yüksek hızlı demiryolu ağına entegre olacak.
Dünya
Haber Ege Haber Gazetesi'nde şu şekilde yer aldı...
Rönesans Holding şirketlerinden Rönesans İnşaat, İsviçre Alpleri'ndeki Gotthard Base Tüneli inşaatına devam ediyor. Dünyanın en uzun demiryolu tüneli olmaya aday Gotthard Base, İsviçre'yi Avrupa'nın büyüyen yüksek hızlı demiryolu ağına entegre edecek.
2016'DA BİTİYOR
İsviçre, yeni Gotthard demiryolu bağlantısının inşasıyla birlikte Avrupa'nın en büyük çevresel koruma projelerinden birisine de imza atmış olacak. Çalışmaların tamamlanacağı Mayıs 2016:ya kadar, trenlerin saatte 275 kilometreye varan hızla dünyanın en uzun tünelinden geçmesiyle birlikte yaklaşık 5 bin test uygulamasının yapılması planlanıyor. Gotthard Base Tüneli hakkında bilgi veren Rönesans İnşaat Yönetim Kurulu Üyesi Cenk Düzyol, Gotthard'ın 57 kilometre uzunluğundaki iki adet tek hatlı tüpten oluştuğunu, çapraz geçitlerin, erişim tünellerinin ve şaftlarının tümü dahil olmak üzere tünel sisteminin toplam uzunluğunun 152 kilometreden fazla olduğunu belirtti.
KAPASİTESİ ARTTI
Gotthard Base Tüneli ayrıca dünya genelindeki en derin demiryolu tüneli özelliğine de sahip olduğunu anlatan Düzyol, "Tünel. Alpler boyunca toplam ulaşım kapasitesini artırırken, çevre üzerindeki olumsuz etkileri de azaltacak. Bu tünel, Zürih'i Milan ve Lugano'ya bağlayarak yolcu trenlerinin seyahat süresini de önemli ölçüde kısaltacak' dedi.
Ege Haber