Rönesans İnşaat, Küçükyalı'da AVM ve otel yapacak!
CEO Zafer Baysal, "Kasaba Bağdat ve İstiklal Caddesi'nin replikası olacak" dedi
Optimum AVM'lerin yatırımcısı Rönesans Grubu, şimdi de 200 milyon dolarlık yatırımla Anadolu yakasına Bağdat ve İstiklal Caddesi'ni taşıyacağı dev bir AVM-otel projesine hazırlanıyor. İnşaatın gelecek yıl başlayacağını dile getiren CEO Zafer Baysal, 'alışveriş kasabası' olarak nitelendirdiği AVM'nin cadde alışverişi geleneğini geri getireceğini söyledi. Küçükyalı'da 49 yılığına Ulusoy'a kiralanan ve kira süresi dolan arazinin ihalesine girip 100 dönüm büyüklüğündeki araziyi devraldıklarını dile getiren Baysal, "İnşaat alanı 240 bin metrekare. İnşaata gelecek yıl başlayıp 2012 yılında da teslim edeceğiz. Kasaba İstiklal ve Bağdat Caddesi'nin bir replikası olacak. Adını da Hilltown/ Yalıköy koyduk" dedi.
DÜNYADA BİR İLK OLACAK
Proje için ABD ve Ortadoğu'daki pek çok AVM incelediklerini alt, giriş ve üst kat olmak üzere planlanan alışveriş kasabasının dünyada da ilk olacağını dile getiren Baysal, kasabada çocuklar için bir Cumhuriyet yaratacaklarını söyledi. Açık alanların ağırlıklı olacağı AVM'ye Türkiye'ye hiç girmemiş markaları da getirmek istediklerini dile getiren Baysal, "Abercrombie& Fitch'i getirsek yeter. Kasaba B ve C kesimin alışveriş yapacağı bir yer olacak" dedi. Alışveriş kasabası ile dünya perakende ödüllerine aday olacaklarını dile getirdi.
Shopping Fest'e perakendeciler el attı İstanbul'da indirim festivali başlıyor
2002'de başlamasına rağmen devamlı hale getirilemeyen Shopping Fest'i perakende markaları indirimle diriltecek
Türkiye'ye ve özellikle İstanbul'a daha fazla turist çekmek için 2002 yılında İstanbul Ticaret Odası (İTO) liderliğinde başlatılan Shopping Fest, geçen yıllara rağmen ne gelenekselleşebilmiş, ne turizmde ne de alışverişte istenen etkiyi yaratmıştı. Dubai Shopping Fest'ten esinlenerek yapılan organizasyona en sonunda ihracatçılar ve perakendeciler el koydu.
YABANCIYA ANINDA İNDİRİM
Türkiye İhracatçı Meclisi (TİM), Alışveriş Merkezleri ve Perakendeciler Derneği (AMPD), Birleşmiş Markalar Derneği (BMD), Alışveriş Merkezi Yatırımcıları Derneği (AYD), Türk Hava Yolları (THY), İTO, İBB ve Kültür Bakanlığı daha sağlam bir kadro ve destekle Shopping Fest'i hayata geçirmek için tarihi netleştirdi. 15 Mart-24 Nisan tarihlerinde düzenlenecek festivalde perakende markaları indirim döneminde önce tüm ürünlerde yüzde 25'e varan indirime girecek. İndirimler turistlere anında etiket üzerinden yapılacak, yerli turist ve İstanbullulara ise indirim çeki şeklinde verilecek. AVM yönetimleri AVM içindeki reklam alanlarında festivalin tanıtımını yapacaklar. Festival kapsamında alışveriş caddelerinde özel etkinliklerve konserler düzenlenecek. Festival için 30 milyon dolarlık bütçe ayrıldı. Yurtdışı pazarlama çalışmalarına eylül itibariyle başlanacak organizasyon ile 1.5 milyon turistin Türkiye'ye çekilmesi hedefleniyor.
AVM'ye uygun otel
Kasabanın arka kısmına inşa edilecek 23 bin metrekarelik alanın tıpkı Disneyland'da olduğu gibi kasabaya entegre bir otel olacağını dile getiren Baysal, "Büyük otel zincirleriyle görüşüyoruz ama otel AVM'ye gelenlerin de kalabileceği bir otel olacak. O yüzden lüks otellerin orta gelir grubuna hitap eden alt markalarıyla görüşmeler yapıyoruz" dedi. Otelin havaalanına yakın olması nedeniyle iş oteli olarak da konumlanacağını dile getiren Baysal, otelin 200 oda ve 400 yataklı düşünüldüğünü ifade etti.
Türkiye perakendede Avrupalılar'ı geride bıraktı
Yaşanan ekonomik krizin ardından eski günlerine geri dönmeye çalışan Avrupa'daki perakende pazarını mercek altına alan GfK Geo- Marketing, AB üyesi olmadığı halde araştırmaya hızla büyüyen Türkiye ve Rusya'yı da kattı. Avrupa'daki perakende sektörünün büyümesinin 'iğne ucu' olarak nitelendirildiği araştırmada, Türkiye ve Rusya'nın en yüksek büyüme beklenen ülkeler olduğu belirtildi.
KUR DA ETKİLEMEDİ
Araştırmaya göre Türkiye ve Rusya şu anda döviz kuru sorunu ve enflasyon riskiyle uğraşmasına rağmen bu durum iki ülkedeki büyüme beklentilerinin önüne geçmiyor. Araştırmada yapılan değerlendirmelere göre her alanda yaşanan pozitif gelişmelere paralel olarak 2010 yılında Türkiye'nin perakende alanında yüzde 8.5, Rusya'nın ise yüzde 2.5 büyümesi bekleniyor. Metrekareye düşen perakende harcamasında ise ilk sırayı Rusya alıyor. Rusya'yı Bulgaristan takip ediyor. Perakende cirolarındaki büyümeye bakıldığında AB üyesi ülkelerden Belçika, Avusturya ve İsviçre hariç tüm üye ülkelerin cirolarında düşüş olduğu vurgulanıyor. Belçika yüzde 0.3, Avusturya yüzde 2.1 ve İsviçre yüzde 6 büyüme rakamlarıyla bu listeden kurtulmayı başarıyor.
Pınar Çelik/Sabah