Genel

Ross Lovegrove: İstanbul'da ev inşa etme hayalim var!

Ross Lovegrove: Genelde İstanbul"da şehrin geleceğini işaret eden modern ve olağanüstü bir ev inşa etmenin çok güzel olabileceğini düşünüyorum. Böylesine tarihi bir şehirde kimsenin görmeyi beklemeyeceği bir ev dedi  

Geleceğin marka dünyasına yön verme misyonuyla Yürekli tarafından Yapı Kredi World ana sponsorluğunda 16-17 Aralık"ta düzenlenecek olan Marka Konferansı, tasarım dünyasının en önemli isimlerinden biri olan İngiliz endüstriyel tasarımcı Ross Lovegrove"u ağırlıyor.

şžu anda Türkiye"de sadece Vitra ile çalıştığını ancak diğer endüstrileri de merak ettiğini söyleyen Ross Lovegrove, Türkiye"de tasarım dilinin kendi kültürüne özgü olduğunu, ancak Doğu ve Batı"yı birbirine bağlayan tasarım eğitiminin eksik olduğunu vurguluyor. Lovegrove, œTasarım eğitimini ithal etmeniz, kendi içinize aktarmanız gerekir çünkü tasarım global bir uzmanlıktır ve birleşme, içiçe geçme kuralı ile evrimleşmiştir dedi. Türkiye"nin ekonomisi geliştikçe gelişen sağlıklı bir tasarım ilgisine sahip olduğunu ifade eden Lovegrove, şöyle konuştu: œşžu anda ben bu potansiyeli Türkiye"nin kendi pazarında ve daha fazla kültürel sinerjilerin olduğu Orta Doğu bölgesinde görüyorum. Türkiye"de tasarım dili kendi kültürüne özgü. Örneğin, Avrupa pazarı, özellikle teknolojiye olan güven söz konusu olduğunda çok rafine bir tasarım duyarlılığına sahiptir
Destek verilmeli
Türkiye"de tutkulu ve kendini adamış tasarımcılarla, mimarlarla tanıştığını anlatan Lovegrove, Türk tasarımını şöyle değerlendirdi: œEksik olan Doğu ve Batı"yı birbirine bağlama açısından tasarım eğitimi. Tasarım eğitimini ithal etmeniz, kendi içinize aktarmanız gerekir çünkü tasarım global bir uzmanlıktır ve birleşme, içiçe geçme kuralı ile evrimleşmiştir. Endüstri ve tasarım, üretim ve ürünlerin dağıtımı global ekonomideki temel refah üreticisidir ve hem devlet tarafından hem de prestij sahibi firmalar tarafından desteklenmelidir.
Müdahale edilmemeli
Lovegrove, œBence bir tasarımcı kendi vizyonunu veya stilini seçmeli ve müdahele olmadan, saygıyla kendisine alan verilmeli. Endüstrinin tüm tabakalarını bir araya getirmenin ve yönetmenin çok kompleks bir görev olduğunu unutmayın dedi. Markanın bir işaret ile yakınsamış bir açık nokta veya bir isim olduğunu ancak bunların da kopyalanıp, sahtelerinin yapılabileceğini anlatan Lovegrove, şunları söyledi: œBir surat, bir ses için bu söz konusu değildir veya bir felsefe için de söz konusu değildir. Bir Ferrari gördüğünde o bir Ferrari"dir veya Apple ürünü gördüğünde o bir Apple"dır. Bunun değeri daha büyüktür çünkü ender ve farklı bir görsel güçtür. Ben buna 3D Design Iconography diyorum.

İstanbul"a ˜ev" inşa etme hayali

iSTANBUL"A 40 kez geldiğini dile getiren Ross Lovegrove, œTasarımın beni bu kadar olağanüstü bir yere getirmiş olma ayrıcalığı her zaman beni çok şaşırtır. Anlamlı ve samimi arkadaşlıklarım var ve her zaman insanların değişim, gezi, fikir alışverişi, büyüme alanlarındaki farkındalığı beni şaşırtır. Genelde İstanbul"da şehrin geleceğini işaret eden modern ve olağanüstü bir ev inşa etmenin çok güzel olabileceğini düşünüyorum. Böylesine tarihi bir şehirde kimsenin görmeyi beklemeyeceği bir ev dedi.

Marka Konferansı"nın hedefleri yenilendi

YÜREKLİ Yönetim Kurulu Başkanı Ayşegül Yürekli şžengör, Marka 2010 Konferansı ile ilgili şunalrı söyledi: œBu yıl, Marka Konferansı"nın hedefleri yenilendi ve sonucunda devrim olarak adlandırabileceğimiz büyük bir değişim süreci geçirdik. Mekan çözümlerinden içeriğe, kullanılan teknolojiden program akışına, tasarımdan interaktiviteye kadar birçok unsuru yeniden ele aldık, değiştirdik.
Hürriyet