Rusya'ya turizmde alternatif çeşitler sunulacak!
Rusya'ya turizmde alternatif çeşitler sunulacak. Dünyanın en büyük turizm fuarları arasında gösterilen Emitt Fuarı'nın 19 'uncusu, 22 - 25 Ocak tarihleri arasında TÜYAP 'ta gerçekleştirilecek.
Emitt'in organizayonunu gerçekleştiren Ekin Fuar'ın direktörü Hacer Aydın, Emitt'in geldiği noktanın, Türk turizminin geldiği nokta ile izdüşümlü olduğunu söyledi. Rusya'daki krizin kendilerini de etkilediğini ifade eden Aydın, Rusya'dan daha önce ayırtılan 100 metrekare kadar alanın iptal edildiğini kaydetti. Kriz olmasına rağmen iki ülke arasındaki gidiş gelişlerin durmayacağına dikkat çeken Aydın, "Krizden, orta tabaka dediğimiz kesim etkilendi. Ne olursa olsun, orada geliri yüksek insanlar seyahat etmeye devam edecekler. Şurası kesin ki, 2015 çok zor bir yıl olacak. Ancak Türkiye'nin Rusya'dan asla vazgeçmeyecektir. Sadece Türkiye için değil, Rusya'dan turist çeken diğer ülkeler için de bu böyle. Oradaki tanıtımlar devam edecektir. Alternatif, farklı, çeşitli ürünler sunulacaktır. Onlar
da bizden vazgeçmiyorlar. Rusya'nın iptal ettiği 100 metrekare alanın içinde yer alan Moskova ve Tataristan gibi ofisler kendileri başka yerlerden alan kiraladılar" şeklinde konuştu.
İnsanlar halen Mısır'a gitmeyi sürdürüyor
Mısır için Türkiye pazarının çok çok önemli olduğuna vurgu yapan Aydın, "Mısır, tanıtım ofisini 7-8 yıl önce Atina'dan İstanbul'a taşıdı. Sıkıntı, iki ülke liderleri arasında... O da inişli çıkışlı... İnsanlar halen Mısır'a gitmeyi sürdürüyor.
'Türkiye sadece deniz kum ve güneş değil' Emitt'e her yıl yeni konseptler eklediklerini ifade eden Aydın, "Türkiye sadece deniz, kum ve güneş değil. Geçen yıl sağlık turizmini ön plana çıkarmıştık. Bu yıl kongre ve fuar turizmini anlatacağız. Ayrıca alternatif turizm çeşitleri, doğa sporları ve kış turizmi olanaklarını açtık" diye konuştu. Yunanistan ile de her zaman siyasi sıkıntılarımız olmuştur ama iki ülke insanı birbirini sever. Türkler orada çok rahat ederler" dedi.
'Türkiye turizmde hedef pazar oldu'
Dünyada yaşanan kriz nedeniyle Türkiye'nin artık turizm talep edilen bir ülke haline geldiğini anlatan Aydın, "Türkiye turizmde hedef pazar oldu. Avrupa ülkeleri artık Türkiye'den daha fazla turist çekmeye çalışıyor. Yunanistan bunlardan bir tanesi. Uzak Doğu, Latin Amerika ülkeleri de Türk turistleri gözlerine kestirmiş durumdalar. Türkiye ekonomide yükselen bir eğilim sergiliyor. Bu nedenle Türkler yurtiçi ve yurtdışına her yıl daha fazla tatile gidiyor. Bir seyahat kültürü oluştu Türkiye'de. Bunda Emitt'in çok önemli katkısı var" dedi.
Emitt'in pek çok alanda tüketici ve ürün bilinci yarattığım belirten Aydın, sözlerine şöyle devam etti: "Türk insanı erken rezervasyonun ne anlama geldiğini anladı. İkinci olarak, Türkiye'de bir tatil kültürü oluştu. Eskiden tatil deyince halanın yazlığına, köye gidilirdi. Tatilden anladığımız buydu. Daha sonra gençler birkaç gün pansiyonda kalmaya başladı. Emitt'le de birlikte paket turları tercih etmeye başladılar. 'Burada turizm olanağı var' mantığı oluştu." Kültür, konferans ve doğa gibi pek çok turizm potansiyelinin farkına varüdığını belirten Aydın, "Emitt'in yüzde 30'u, Türkiye'nin dört bir tarafındaki beldelerdir. Bu beldeler kendi turizm olanaklarını pazarlamaya başladılar. Sahip oldukları değerin ne anlama geldiğini anladılar" dedi.
Dünya