Sabancı Holding'in gelirleri yüzde 21 arttı!
2014 yılının ilk dokuz ayında Sabancı Holding ’in konsolide gelirleri, geçtiğimiz yılın aynı dönemine göre yüzde 21 artışla 20 milyar 395 milyon TL olarak gerçekleşti.
2014 yılının ilk dokuz ayında Sabancı Holding’in konsolide net karı 1 milyar 435 milyon TL olurken aynı dönemde banka dışı konsolide faaliyet karı geçen yıla göre yüzde 24 artış ile 690 milyon TL olarak gerçekleşti. Sabancı Holding’in toplam varlıkları 30 Eylül 2014 itibari ile 226 milyar 888 milyon TL’ye, toplam konsolide sermayesi ise 18 milyar 558 milyon TL’ye yükseldi.
Sabancı Holding CEO'su Zafer Kurtul, 9 aylık rakamlarla ilgili yaptığı değerlendirmede Avivasa’nın halka arzına gelen yüksek talebi vurgularken, Akbank’taki büyümenin de sürdüğünün altınız çizdi. Kurtul “2014 yılının ilk dokuz ayında Akbank’ın konsolide net karını 2 milyar 416 milyon TL olarak gerçekleştiğini hatırlatan Kurtul, “Akbank’ın aynı dönemde aktifleri geçen yılın sonuna kıyasla yüzde 10 büyümüş, 214 milyar TL’yi aştı. 2014’ün ilk dokuz ayında Akbank 165 milyar TL’nin üzerindeki nakdi ve gayrinakdi kredileri ile ekonominin büyümesini desteklemeye devam etti. Akbank’ın reel sektöre sağladığı finansman desteği 122 milyar TL’yi geçti. 2014’ün ilk dokuz ayı itibariyle Akbank yüzde 1,7 ile sektördeki en düşük takipteki kredi oranlarından birine sahip” diye konuştu.
İki santrale yatırım
Kurtul, enerji alanındaki faaliyetlerine de değinerek, “Elektrik dağıtım ve perakende satış alanında Türkiye’nin en büyük şirketlerinden biri olan Enerjisa, yeni dağıtım bölgelerinde faaliyetlerinde verimliliği artırarak, karlılığını iyileştirmeye devam etmektedir. Tufanbeyli Termik Santrali’ne ve tamamlandığında Türkiye’nin en verimli doğalgaz santrali olacak olan Bandırma Santrali’ne yatırımlarımız sürmektedir” dedi.
Carrefoursa’nın faaliyet karını artırdığına dikkat çeken Kurtul şöyle devam etti; “Carrefoursa müşterilerine en mükemmel ürünleri, cazip fiyatlarla en kolay şekilde sunmaktadır. Şirketin 2013’ün ilk dokuz ayında yüzde 1,6 olan faaliyet kar marjı, 2014’ün aynı döneminde yüzde 4,0’a yükselmiştir. Şirketin 2014 yılının ilk dokuz ayında aynı mağazalardaki satış büyümesi geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 21 artış göstermiştir.”
Çimentoda karlılık tırmanışta
Grubun geçtiğimiz günlerde bilanço açıklayan iki çimento şirketine yönelik değerlendirmelerde bulunan Kurtul, “Güçlü iç talebin sürdüğü sektörde, lider çimento şirketlerimiz Akçansa ve Çimsa yılın ilk dokuz ayında toplam net karlılıklarını geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 68 artırmışlardır. Çimento şirketlerimiz, finansal başarılarının yanı sıra sürdürülebilirliği de iş süreçlerinde ön plana alıyorlar, çevreye en duyarlı üretim teknolojilerini kullanıyorlar” diye konuştu.
Amerika ve Batı Avrupa’daki toparlanmanın ihracat odaklı sanayi şirketlerinin satışlarını olumlu etkilediğini dile getiren Kurtul, “Hammadde maliyetlerindeki gerilemenin de katkısı ile Brisa’nın faaliyet karlılığı geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 22 yükselmiştir. Kordsa Global, operasyonel karlılığını artırmaya yönelik stratejiler uygulamaya ve etkin maliyet kontrolüne devam etmektedir. Şirketin 2013 ilk dokuz ayında yüzde 9,3 olan faaliyet karlılığı, 2014’ün aynı döneminde yüzde 12,3’e yükselmiştir. Yünsa daha yüksek katma değerli ürünlere odaklanmaya ve yurtdışı pazarlardaki müşteri pörtföyünü büyütmeye devam etmektedir. Şirketin 2014 yılının ilk dokuz ayında A ve A+ segmentlerindeki satışları geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 16 artış göstermiştir” dedi.
Dünya