Kent Haberleri

Sabiha Gökçen Havalimanı satılacak mı?

Yeni kaynak bulmakta zorlanan AKP, son olarak gözünü İstanbul Anadolu Yakası’nda bulunan Sabiha Gökçen Havalimanı’na dikti.


Fabrikaları, limanları, kupon arazileri satan AKP iktidarı, şimdi, de İstanbul'un Anadolu Yakası'ndaki Sabiha Gökçen Havalimanı'nı satışa çıkarmaya hazırlanıyor.

Şimdiye kadar dile getirilmeyen bu planı Milli Savunma Bakanı Fikri Işık açıkladı. Bakan Işık, Plan Bütçe Komisyonu'ndaki görüşmelerde, satır arasında bu konudaki hazırlığa değindi ve ‘'Sabiha Gökçen'i değerinde satalım. Gelecek kaynağı da, Türk Silahlı Kuvvetleri'nin modernizasyonu ve yeni projeleri için kullanalım diye düşüncemiz var. Bunu Başbakan Binali Yıldırım'a da sunduk. Ama tabii ki bu bir hesap kitap meselesi” dedi.

YANLIŞ POLİTİKADA ISRARLILAR

Konuyla ilgili SÖZCÜ'ye konuşan CHP'li Plan Bütçe Komisyonu üyesi Bülent Kuşoğlu, Sabiha Gökçen Havalimanı'nın durup dururken satılmasının bir anlamı olmadığını söyledi. Özelleştirmenin aksine artık kamu yatırımlarının devreye girmesi gereken sıkıntılı bir dönemde olduğunu ifade eden Kuşoğlu şunları söyledi:

“Hükümet kamu harcamalarını artırıp, vergi reformu yapmayarak, tasarrufları artırmayıp, yatırım yapmayarak hane halkının daha da borçlanması sağlanıyor. Bu yanlış politikalarda ısrar edilmesini anlamak mümkün değil. Sosyal, ekonomik yatırımlar acilen devreye girmeli. Sabiha Gökçen Havalimanı, 2008 yılında yap-işlet-devret (YİD) modeli ile devredilmiş durumda. Şimdi de tamamen satılmak isteniyor. Muhasebe kayıtlarında da hatalar yapılmış. Sayıştay'ın belirlemelerine göre YİD sözleşmesi imzalanırken 5 milyar 344 milyon 728 bin lira muhasebe kayıtlarına yansıtılmadı. YİD sözleşmesi gereği bugüne kadar toplam 23 taksitten 9'u ödenmiş ve 497 milyon 346 bin 532 Euro ödeme yapılmış. Sayıştay da henüz tahsil edilmemiş gelirin gelirler hesabına kaydedilmesi hatalıdır uyarısında bulunuyor.”

4 MİLYON YOLCUYA HİZMET VERİYOR


Sabiha Gökçen Havalimanı, Savunma Sanayi Müsteşarlığı tarafından hazırlanan “İleri Teknoloji Endüstri Parkı ve Havaalanı Projesi'nin (İTEP)” ilk aşaması olarak 1987'de hayata geçirildi. 2001 tarihinde trafiğe açılan ve Türkiye'nin ilk özel işletilen havalimanı olan Sabiha Gökçen, her geçen yıl yolcu kapasitesini artırdı. İlk başlarda yıllık 47 bin yolcuya hizmet veren havalimanı 4 milyon yolcuyu ağırlar hale geldi. Savunma Sanayi Müsteşarlığı'nın yüzde 96.4 sermaye payı ile Havaalanı İşletme ve Havacılık Endüstrileri A.Ş. (HEAŞ) tarafından 2000 yılı itibarıyla işletmesine başlandı.

HEAŞ, yer hizmetleri, akaryakıt, terminal, antrepo işletmeciliğini 2008'den itibaren Limak-GMR-Malaysia Airports 3'lü konsorsiyumu tarafından kurulan İSG (İstanbul Sabiha Gökçen Havalimanı Yapım Yatırım ve İşletim A.Ş'ye devretti.



Sözcü