Kent Haberleri

Sabiha Gökçen Havalimanı'nın ikinci pisti için yeni bir ihale mi yapıldı? 

Sözcü Gazetesi köşe yazarı Çiğdem Toker, bugünkü köşesinde, Sabiha Gökçen Havalimanı'nın ikinci pist projesini kaleme aldı. Toker, son haftalarda Sabiha Gökçen Havalimanı'nın ikinci pistinin iptal olan ihalesine ilişkin yeni gelişmeler olduğu iddialarını gündeme taşıdı. Çiğdem Toker, 'Sabiha Gökçen'e yine yeni ihale mi?' başlıklı yazısında son haftalarda Sabiha Gökçen Havalimanı'nın ikinci pistinin iptal olan ihalesine ilişkin yeni gelişmeler olduğu iddialarını gündeme taşıdı

Sözcü Gazetesi köşe yazarı Çiğdem Toker, bugünkü köşesinde, Sabiha Gökçen Havalimanı'nın ikinci pist projesini kaleme aldı. Çiğdem Toker, 'Sabiha Gökçen'e yine yeni ihale mi?' başlıklı yazısında son haftalarda Sabiha Gökçen Havalimanı'nın ikinci pistinin iptal olan ihalesine ilişkin yeni gelişmeler olduğu iddialarını gündeme taşıdı. 

 

"Sabiha Gökçen Havalimanı'na ikinci pist projesi, uzun yıllardır geciken bir kamu yatırımı" diyerek yazısına başlayan Çiğdem Toker, DHMİ (Devlet Hava Meydanları İşletmesi) son olarak 2021'in yazında “TEM Bağlantı Yolu Tünel Güçlendirme” ihalesi yaptığını, Met-Günİspa ortaklığının kazandığı bu ihalenin iptal edildiğini belirtti. "İptalin gerekçelerinden biri 21/b, yani davet usulü koşullarının bu ihalede oluşmamasıydı" ifadelerini kullanan Toker, bir süredir son haftalarda söz konusu ihaleyle ilgili yeni gelişmeler olduğuna ilişkin bazı bilgilerin gündeme geldiğine ancak doğrulatma konusunda güçlük çektiğine vurgu yaptı. 

Peki Sabiha Gökçen Havalimanı'nın ikinci pisti için yeni bir ihale mi yapılacak? Sabiha Gökçen Havalimanı'nın ikinci pistinde son durum ne? İşte ayrıntılar...

Sözcü Gazetesi köşe yazarı Çiğdem Toker, sektörde, bu ihalenin DHMİ tarafından bayram öncesi haftada, yani temmuzun ilk haftasında yenilendiğinin, mahkeme kararına rağmen 21/b usulüyle gerçekleştirdiğinin, ihaleyi Ankara merkezli bir firmanın kazandığının konuşulduğunu aktardı. 

 

"Ancak işi asıl olarak bu projede daha önce çalışmış iyi bilinen üç büyük firmanın yapacağı konuşuluyor" diye konuşan Çiğdem Toker, tünel güçlendirme işine ilişkin yinelendiği gündeme gelen ihale ile ilgili dikkat çeken bir diğer hususun da maliyet olduğunu belirtti. Toker, "Yaklaşık maliyetin, üç katına çıktığı (geçen yılki ihale yaklaşık 800 milyon TL'ydi) ihalenin 2.5 milyar TL üzerinde olduğu iddiası" ifadelerini kullanarak, ihalenin, DHMİ bürokrasisi içinde kısmi bir rahatsızlık yarattığının da belirtildiğini aktardı. 

Toker, "DHMİ önemli görevler üstlenmiş köklü bir kurum" dedi ve bu ölçekte bir ihale gerçekten yapılmışsa doğru
bilgilerle kamuoyuna duyurulması gerektiğini dile getirdi. 

Sabiha Gökçen Havalimanı'nda en düşük işçi maaşı 7 bin lira oldu

Ulaştırma Bakanı duyurdu! Pendik-Sabiha Gökçen Havalimanı Metro Hattı Ağustos'ta açılabilir!

Sabiha Gökçen Havalimanı’nın ikinci pisti iptal mi oldu?