28 / 11 / 2024

Sabiha Gökçen ikinci piste 500 milyon dolar harcayacak

Sabiha Gökçen ikinci piste 500 milyon dolar harcayacak

Gökhan Buğday, HEAŞ'ın ikinci pist için kamulaştırma çalışmalarını devreye aldığını ve 100 milyon dolarlık bir bütçe ayırdıklarını açıkladı




İstanbul Sabiha Gökçen Uluslararası Havalimanı (İSG) CEO'su Gökhan Buğday, Havalimanı Endüstrileri A.Ş.'nin(HEAŞ) ikinci pist için kamulaştırma çalışmalarını devreye aldığını ve 100 milyon dolarlık bir bütçe ayırdıklarını açıkladı

Buğday, "4-5 ay sürmesi beklenen kamulaştırma sürecinin bitmesinin ardından 2011 yılı ihale süreci olacak.
Bir aksilik çıkmazsa 2012 - 2013 yılları arasında inşaat çalışmaları başlayacak. Net olmamakla birlikte pist yapımı için ortalama 500 milyon dolarlık bir yatırım tahmin ediliyor. Dönemin fiyatlandırmasına göre bu rakam daha yüksek veya daha düşük çıkabilir" açıklamasında bulundu.
Buğday, 2009 yılında havalimanı yolcu sayısının, bir önceki yıla göre yüzde 52.3 artışla 6 milyon 640 bine yükseldiğini, 2010 yılı sonunda ise 11 milyon yolcuya ulaşmayı hedeflediklerini açıkladı.
İSG'nin 2009 yılını 51 bin 765 uçuş yoğunluğu rakamı ile tamamladığını ifade eden Buğday, 2009 yılının aynı döneminde 9 bin 141 olan uçuş rakamının, 2010 yılını aynı döneminde ikiye katlanarak 18 bin 605'e ulaştığını kaydetti. İSG için 2010 yılının çok daha verimli bir yıl olacağını dile getiren Buğday, "Yıl sonu itibariyle 11 milyon yolcuya ulaşmayı hedefliyoruz" dedi.

İSG halka açılacak 
İSG'deki konsorsiyum ortakları ile yeni projelere de baktıklarını açıklayan Buğday, 3 tane havalimanı bulduklarını söyledi. Ortaklarının özellikle kendi bölgelerinde arayış içerisinde olduklarına dikkat çeken Buğday, "Piriştina'ya teklif veren 3 şirket ihale sürecine kaldı. Bunlardan bir tanesi de Limak. Bunun dışında üç proje daha var" diye konuştu. Buğday, İSG'nin ortaklarından Limak Holding-GMR Infrastructure ve Malaysia Airports'un İSG'yi işleten şirketi 2-3 yıl içinde halka arz etme  planı bulunduğunu da iletti.
Milliyet

Konu ile ilgili basında yer alan diğer haberler

Sabiha Gökçen, 2 milyon yolcuyu aştı, ikinci pistle 50 milyon olacak
Yılın ilk 3 ayında yolcu sayısını geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 96 artırarak 2.2 milyona çıkaran İstanbul Sabiha Gökçen Uluslararası Havalimanı'nın (İSG) ikinci pist için kamulaştırma çalışmaları devam ediyor. İSG CEO'su Gökhan Buğday, "İkinci pistle saatteki uçak sayısı 70 olacak. Bu da 50 milyon yolcu sayısı anlamına geliyor" dedi.

İSTANBUL Sabiha Gökçen Uluslararası Havalimanı (İSG) 2010'un ilk 3 ayında iç ve dış hatlardaki yolcu sayısını geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 96 oranında artırarak 2 milyon 201 bine çıkardı. Limak Holding, GMR Infrastructure ve Malaysia Airports Holding Berhas konsorsiyumu tarafından yeni terminal binasıyla birlikte hizmete açılan İSG, 2009 yılını 6 milyon 640 bin yolcu ile kapatırken bu yılın tamamında 11 milyon yolcuya ulaşmayı hedefliyor. İSG CEO'su Gökhan Buğday, ikinci pistin kamulaştırma çalışmalarının devam ettiğini belirterek, "İkinci pist, birinci pistten bağımsız olarak saatteki uçak sayımızı 70'e çıkaracak. İki pist arasındaki bağlantılar ile bu rakamı 90'a götürme şansımız var. Bu da 50 milyon yolcu anlamına geliyor" dedi. 

500 milyon dolar yatırım
İSG'nin 3 aylık yolcu ve uçuş rakamlarının açıklandığı toplantıda, ikinci pist için kamulaştırma sürecine girildiğini anlatan Buğday, "Havalimanı Endüstrileri A.Ş.(HEAŞ), bunun için 100 milyon dolarlık bir bütçe ayırdı. TOKİ'nin kontrolünde kamulaştırma yapılıyor. Bu pist, birincisine göre daha maliyetli olacak. Net olmamakla birlikte 500 milyon dolarlık yatırım konuşuluyor. Ancak dönemin fiyatlandırmasına göre bu rakam daha yukarı da çıkabilir. Teknolojiye karar verdiğimizde rakamlar değişebilir. Kamulaşmanın tamamlanmasının ardından 2011 gibi ihale sürecine girilecek. Bir aksilik çıkmazsa 2012-2013 gibi pistin inşat çalışmalarına başlanması planlanıyor" dedi.

Yolcu yüzde 96 arttı
İSG'nin 3 aylık yolcu ve uçuş rakamlarını açıklayan Gökhan Buğday, İSG'nin 2009 yılında havalimanı yolcu sayısının, bir önceki yıla göre yüzde 52.3 artışla 6 milyon 640 bine yükseldiğini belirterek, şu bilgileri verdi: "2010 yılı başında çok umut verici rakamlara ulaştık. Yolcu sayımız 2009 yılının ilk üç ayına göre, 2010'un ilk üç ayında iki kat arttı. 2009'un ilk üç ayında havalimanımızdan toplam 1 milyon 120 bin 726 kişi geçiş yaparken, bu yılın ilk üç ayında toplam yolcu sayımız 2 milyon 201 bin 573 kişiye ulaştı. Hem iç hat hem de dış hatlardaki yolcu sayımızı yüzde 96 artırdık. İç hat yolcu sayımız yüzde 94, dış hat yolcu sayımız ise yüzde 103 oranında yükseldi."
Yeni terminal etkiledi
ISG'nin yeni terminal ve eklerinin olumlu etkisi olduğunu bildiren Buğday, "Yeni terminal ve eklerin devreye girmesi ile birlikte 2009 yılını beklentilerimiz doğrultusunda kapattık. Hem yolcu sayısı, hem gelirlerde çok büyük artışlar oldu. Gelir olarak beklediğimiz seviyelerde gidiyoruz" diye konuştu.

Uçuş sayısı 90 bin olacak
2009 yılında toplam 51 bin 765 uçuş yoğunluğuna ulaştıklarını kaydeden Gökhan Buğday, şunları söyledi: "2009 yılının ilk 3 ayında 9 bin 141 olan uçuş rakamı, 2010'un aynı döneminde ikiye katlanarak 18 bin 605'e ulaştı. Yıl sonunda uçuş sayımızın 90 bine yaklaşacağını düşünüyoruz. İSG, Türkiye'de 21 noktaya, dünyada ise 60 noktaya uçuş gerçekleştiriyor. Nisan ayı itibariyle havayolu şirketleri ile anlaşarak İSG'ye yeni destinasyonlar kazandırdık. Yurt içi ve yurt dışından 19 havayolu şirketi 40 destinasyona uçuş başlattı ve başlatmaya devam edecek."
Hürriyet

"İstanbul'a 3'üncü havalimanı için en az 20 milyon yolcu lazım"
İSG CEO'su Gökhan Buğday'a göre İstanbul'a üçüncü havalimanı hemen gerekli değil
İSTANBUL'A üçüncü havalimanı yapılmasının şart olduğunu belirten İstanbul Sabiha Gökçen Uluslararası Havalimanı (İSG) CEO'su Gökhan Buğday, ancak bunun hemen şimdi gerekli olmadığını söyledi. Üçüncü havalimanı yapılması için en az 56 milyon civarında yolcu gerektiğini fakat şu anda Atatürk Havalimanı ve Sabiha Gökçen'i kullanan toplam yolcu sayısının 36.6 milyon olduğunu söyledi. Bunun için de İstanbul'daki yolcu sayısının 20 milyon daha artması gerektiğini ifade eden Buğday, "Şu dönemde böyle bir proje yapılırsa uzun dönem atıl kalabilir. Bunun da ülkeye bir maliyeti olur" diye konuştu. Londra'daki havalimanlarından her yıl 130 milyon yolculuk olduğunu belirten Buğday, 4 havalimanın bu trafiği rahatlıkla kaldırdığına dikkat çekti. Sabiha Gökçen'in yeni pist inşaatının da 500 milyon dolara mal olmasını beklediklerini ifade eden Buğday, "Bu pist 3,5 km uzunluğunda ve 60 metre genişliğinde olup Airbus A380'in inişine uygun olacak. Ayrıca pistin inşasında özel bazı teknolojileri kullanılması gündemde. Eğer bunlara karar verilirse maliyet daha da değişebilir" dedi.

TERCİH EDİLİYORUZ
Sabiha Gökçen'in bu yılın ilk üç ayında yolcu sayısını geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 96 arttırarak 2 milyon 201 bin 573'e ulaştıklarını belirten Buğday, 2009 yılında yolcu sayısını bir önceki yıla göre yüzde 52 arttırarak 6 milyon 640 bine çıkardıklarını ifade etti. Gösterilen performanstan memnun olduklarını, bu artışın gerçek anlamda bir rekor olduğunu kaydeden Buğday, ''Rekor bir sürede inşa edilen havalimanımız, teknolojik altyapısı, ulaşım kolaylığı, yer hizmetlerinin kalitesi, konforlu oteli ve her zevke hitap eden alışveriş alanlarıyla yolcuların tercih ettiği bir havalimanı oldu'' dedi. THY'den sonra Star Alliance üyesi bir diğer havayolu olan Spainair'le de işbirliği yaptıklarını ve havayolunun her gün Barcelona'ya sefer düzenlediğini kaydeden Buğday, yeni işbirlikleri ve atılımlarla hedeflerine her geçen gün daha da yaklaştıklarını ifade etti.

Dünyada 60 noktaya uçuyoruz
İSG'DEN halen Türkiye'de 21, dünyada ise 60 noktaya uçuş gerçekleştirildiğini ifade ederek, Nisan ayı başından itibaren dünyanın sayılı havayolu şirketleriyle anlaşarak havalimanına yeni destinasyonlar kazandırdıklarını kaydetti.
Evrim Ergin / Sabah

Yolcu sayısını artıran Sabiha Gökçen'e 2. pist geliyor 
İstanbul Anadolu yakasındaki uluslararası havalimanı Sabiha Gökçen'i kullanan yolcu sayısı bu yılın ilk üç ayında, geçen yıla oranla yüzde 96 artış gösterdi.
 
2010 yılı sonunda 11 milyon yolcuya hizmet vermesi beklenen havalimanında uçaklar, yolcu alım kapısından ayrıldıktan 7 dakika sonra havalanabiliyor. Artan yolcu sayısı ve hava trafiğiyle birlikte 15 milyon yolcudan sonra ekstra bekleme süreleri doğmaması için, 2. pistin yapımına şimdiden başlandı. 3 bin 500 metre uzunluk ve 60 metre genişliğe sahip olacak yeni pistin arazisi için Toplu Konut İdaresi (TOKİ) 100 milyon lira kaynak ayırdı. Milli Savunma Bakanlığı'na bağlı HEAŞ'ın yapacağı pistin maliyeti 500 milyon lira. Sabiha Gökçen'i işleten Türkiye'den Limak Holding ile ortakları Hintli GMR ve Malezyalı Berhad'dan oluşan grup, Avrupa ve Ortadoğu'da 4 havaalanının daha işletmesini almak istiyor. Grubun ilgilendiği havaalanlarından biri Balkanlar'daki Priştine, biri Avrupa'da ve 2'si Suudi Arabistan'da.

Sabiha Gökçen Havalimanı'nı işleten İSG Yatırım İşletme AŞ CEO'su Gökhan Buğday, 2009 yılının ilk üç ayında 1 milyon 120 bin olan havalimanındaki yolcu sayılarının, bu yılın ilk çeyreğinde 2 milyon 201 bine çıktığını açıkladı. Buğday'ın verdiği bilgiye göre 2009'un ilk çeyreğinde 807 bin olan iç hat yolcusu bu yılın ilk üç ayında 1 milyon 564 bine; 314 bin olan dış hat yolcu sayısı ise 638 bine yükseldi. Aynı dönemde 9 bin 141 olan uçuş rakamı da ikiye katlanarak 18 bin 605'e ulaştı. Buğday, 2010 yılı sonunda 11 milyon yolcu sayısına erişmeyi beklediklerini söyledi.

Havalimanında yolcu ve hava trafiğinde bir rötar yaşamadıklarını belirten Buğday, Atatürk Havalimanı'nda görülen uçakların iniş için havada yarım saat tur atarak sıra beklemesi veya kalkış için gecikmesinin Sabiha Gökçen'de yaşanmadığına dikkat çekti. Buğday, "Bizde uçak yolcu alış kapısından ayrıldıktan 7 dakika sonra pistte kalkışa hazır hale geliyor. Karadeniz üzerinde yarım saat turlamıyor." şeklinde konuştu. Gökhan Buğday, yolcu artışında fiyat avantajı ve ulaşım kolaylığı ile yolcu dostu havalimanı olmalarının etkili olduğunu söyledi. Simitkafe ve dönercinin de yer aldığı yeme içme mekanlarında 1 liraya çay simit, 8 liraya sulu yemek almak mümkün. Diğer havalimanlarında ise bir bardak çayın fiyatı 7 Euro'yu buluyor. Sabiha Gökçen yetkilileri, yeme içme işletmecileriyle en baştan fiyat konusunda anlaştıklarını ve zam yapmalarına izin vermediklerini kaydetti. Buğday, "Minimum ve kayda değmez farklarla, zamanında uçuş imkânı hedefiyle çalışıyoruz. Havalimanımızı tercih eden havayolları en uygun fiyat seçeneklerini müşteriye sunuyor. İSG, kırmızı ışığa takılmadan ulaşılabilen bir havalimanı." dedi. Sabiha Gökçen'i kullanan yolcu sayısı 2008'de 4 milyon 358 bin iken bu rakam 2009'da yüzde 52 artışla 6 milyon 640 bine yükseldi. İstanbul Anadolu yakasında yaşayan 6 milyon kişiyle birlikte Bursa, İzmit, Sakarya ve Yalova'da oturan toplam 18 milyon kişi Sabiha Gökçen'i kullanıyor. Sabiha Gökçen'den halen yurtiçinde 21 ve yurtdışında 60 noktaya uçuş gerçekleşiyor. Bu sayı önümüzdeki aylarda artacak. Bu ay başında İspanya'da Barcelona merkezli, Star Alliance üyesi Spanair, Sabiha Gökçen ile Barcelona arasında uçuşlara başladı.
İbrahim Balta / Zaman

Sabiha Gökçen, yeni terminalle ilk üç ayda yolcu sayısını katladı
2009 yılı sonunda 500 milyon avroluk yatırımla yeni dış hatlar terminalini hizmete açan Sabiha Gökçen Havalimanı, yolcu sayısını ilk üç ayda ikiye katladı. Havalimanına ikinci pistle birlikte yaklaşık 500 milyon dolarlık bir yatırım daha planlanıyor

Limak Holding (LİMAK), GMR Infrastructure (GMR) ve Malaysia Airports Holdings Berhad (MAHB) konsorsiyumu tarafından yeni terminal ve ekleri 18 aylık rekor bir sürede tamamlanarak, geçtiğimiz ekim ayında hizmete açılan İstanbul Sabiha Gökçen Uluslararası Havalimanı (İSG) 2010 yılının ilk üç ayında yolcu sayısını bir önceki yıla göre yüzde 100 artırdı.
Yolcu kapasitesinin 25 milyona ulaştığını belirten İSG CEO'su Gökhan Buğday, "3 bin 500 metre uzunluğundaki ikinci pistin de çalışmaları sürüyor. Önümüzdeki yıl ihaleye çıkılacak. 2012'de tamamlandığında bize 50 milyonun üzerinde bir yolcu kapasitesi getirecek" dedi. Yeni pistte farklı teknolojiler kullanılacağını vurgulayan Buğday, bununla birlikte yeni yatırımların 500 milyon doları bulabileceğini söyledi.

Bu yıl 11 milyon yolcu hedefi
2008 yılından 2009 yılına yolcu sayısının yüzde 52.3 arttığını aktaran Buğday, 2008 yılında 4.3 milyon olan yolcu sayısının 2009'da 6.6 milyona çıktığını bu yıl ise, 11 milyon yolcu beklediklerini ifade etti. İSG'nin 2010 yılının ilk üç ayında çok başarılı bir performans gösterdiğini kaydeden Buğday, "Geçen yıl ilk üç ayda havalimanımızdan toplam 1 milyon 120 bin 726 kişi geçiş yaparken, bu yılın ilk üç ayında toplam yolcu sayımız 2 milyon 201 bin 573 kişiye ulaştı" dedi. Bu artışın gerçek anlamda bir rekor olduğunu belirten Gökhan Buğday, "Rekor bir sürede inşa edilen havalimanımız teknolojik altyapısı, ulaşım kolaylığı, yer hizmetlerinin kalitesi, konforlu oteli ve alışveriş alanlarıyla yolcuların tercih ettiği bir havalimanı oldu" diye konuştu.

Dış hatlarda rekor artış
İSG'nin hem toplu taşıma olanakları hem de kara ve deniz bağlantısı sayesinde benzersiz bir lokasyona sahip olduğunu anlatan Gökhan Buğday, hem iç hem de dış hat yolcu sayısında 2010 yılının ilk çeyreğinde yüzde 96 büyüme yaşadıklarını kaydetti. İSG'den 2009'un ilk çeyreğinde 806 bin 977 iç hat yolcusu uçarken, bu rakamın 2010 yılı ilk üç ayında 1 milyon 563 bin 922 olduğunu belirten Buğday, şunları söyledi: "2009 yılında dış hat yolcu sayımız 313 bin 749'du. 2010 yılında ise 637 bin 651 oldu. Dış hatlardaki yolcu sayısı artışımızda, başta THY olmak üzere dünyanın sayılı havayolu şirketlerinin Avrupa kentlerine 2009 sonundan itibaren başlattıkları uçuşlar etkili oldu."

THY'den sonra Star Alliance üyesi Spainair ile de işbirliği yaptıklarını vurgulayan Buğday, şöyle devam etti:
"Ülkelerinin simgesi olmuş, uluslararası alanda tanınan havayollarının İSG'yi tercih etmesi, bizim için çok önemli bir itici güç. Havacılık sektöründe 1988 yılından itibaren hizmet veren Spanair'ın ana havalimanı Barcelona. Nisan ayından itibaren Spanair şirketiyle İspanya'nın Barcelona şehrine uçuşlarımız başladı. 37 ayrı destinasyona seferleri bulunan Spanair, Barcelona'dan, İspanya'nın dokuz şehrine transit imkânı sunuyor. Türkiye'de 21 noktaya, dünyada ise 60 noktaya uçuş gerçekleştiriyoruz. Nisan ayı itibarıyla  hem Avrupa hem de dünyanın değişik bölgelerindeki farklı noktalar uçuş ağımıza eklendi. Bunlara örnek olarak JetAirFly'ın Charleroi/ Belçika, Transavia'nın Amsterdam, Air Lift Service'in Üsküp uçuşlarını sayabiliriz." (Radikal)

`Uçaklar vaktinde kalkıyor, rötar yok'
İSG'nin 2009 yılını 51 bin 765 uçuş yoğunluğu rakamıyla son derece başarılı bir şekilde tamamladığını ifade eden Gökhan Buğday, ``2009 yılının aynı döneminde 9 bin 141 olan uçuş rakamı, 2010 yılının ilk üç ayında ikiye katlanarak 18 bin 605'e ulaştı. Elde ettiğimiz bu verilere baktığımızda; gerek havayollarının artan hatları gerekse frekanslarda meydana gelen artış neticesinde, 2009 yılının sonunda elde ettiğimiz bu başarının daha da üstüne çıkacağımızı düşünüyorum'' dedi. Sabiha Gökçen'de rötar sorunu yaşamadıklarının da altını çizen Buğday, uçakların vaktinde kalktığını ve çok hızlı hareket edildiğini belirtti.
Türkiye'de tartışılan `üçüncü havalimanı' konusunda da Buğday, "Türkiye için bir ihtiyaç. İstanbul'un toplam yolcu sayısı 35 milyon. İstanbul toplamda 55-60 milyon yolcuya ulaştığında üçüncü havalimanı çalışmaları başlamalı. İhtiyaç ama bugünün ihtiyacı değil" diye konuştu.
Radikal

Sabiha Gökçen'e ikinci pist geliyor
Sabiha Gökçen Havalimanı İcra Başkanı Gökhan Buğday, ikinci pist çalışmalarının başladığını söyledi

100 MİLYON DOLAR AYRILDI
Yeni terminal ve ekleri Limak Holding, GMR ve Malaysia Airports Holdings Berhad (MAHB) konsorsiyumu tarafından 500 milyon euro'luk yatırımla tamamlanarak, 2009 Ekim'de hizmete açılan İstanbul Sabiha Gökçen Havalimanı (İSG) yeni bir yatırıma hazırlanıyor.

Şirket, ikinci pist çalışmalarına başladı. İSG İcra Başkanı Gökhan Buğday, ikinci pist için tahmini 500 milyon dolarlık yatırım yapılacağını söyledi.

İNŞAAT 2012'DE BAŞLAYACAK
İstanbul Sabiha Gökçen Havalimanı'nın ilk üç aylık verilerinin açıklandığı toplantıda konuşan Gökhan Buğday, 4-5 ay sürmesi beklenen kamulaştırma sürecinin ardından 2011'de ihaleye açılacağını belirtti.

Buğday, "2012-2013 arasında inşaat başlayacak. İkinci pistle, terminale saatte 70 uçak iniş ve kalkış yapabilecek. Pist yapımı için tahmin ediyorum, 500 milyon dolar harcanacak" dedi.

HEDEF 11 MİLYON YOLCU
Gökhan Buğday, 2009'da yolcu sayısının, önceki yıla göre yüzde 52.3 artışla 6 milyon 640 bine çıktığını, 2010 sonunda 11 milyon yolcu hedeflediklerini söyledi. Buğday şöyle konuştu: "İlk üç ay başarılı geçti.

Yolcu sayısı 2009'un ilk üç ayına göre iki kat arttı. 2009'un ilk üç ayında havalimanından 1 milyon 120 bin 726 kişi geçiş yaparken, bu yılın ilk üç ayında bu sayı 2 milyon 201 bin 573'e ulaştı."

YENİ PROJELER YOLDA
İSG'deki konsorsiyum ortakları ile yeni projelere baktıklarını dile getiren Gökhan Buğday, ilgilendikleri 3-4 havalimanı bulunduğunu, bunlardan birinin de Priştine Havalimanı olduğunu belirtti.

Buğday, "Buraya teklif veren 3 şirket ihale sürecine kaldı. Bunlardan bir tanesi de Limak. Şu anda bu işi takip sürecindeyiz. Orada olmayı istiyoruz. Bunun dışında üç proje daha var" diye konuştu.
Posta

Sabiha Gökçen'de uçaklar rötarsız kalktı, 3 ayda yolcu sayısı ikiye katlandı

Sabİha Gökçen Havalimanı'nda uçakların ortalama 7-8 dakika içinde kalkabiliyor olması sayesinde ilk 3 ayda yolcu sayısı ikiye katlandı. 44 havayolu şirketinin uçtuğu havalimanı, THY ve Spanair'den sonra KLM, Air France gibi 'bayrak taşıyıcı' şirketleri de uçurabilmek için çalışmalarını hızlandırdı

Rötarsız kalkan uçaklar Sabiha Gökçen Havalimanı'nın yolcu sayısının ilk 3 ayda ikiye katlanmasını sağladı. Havalimanının yılın ilk 3 ayında iç hat yolcu sayısı yüzde 94 artışla 1 milyon 563 bin 922'ye yükselirken dış hatlardaki artış yüzde 103'ü buldu ve yolcu sayısı 637 bin 651'e yükseldi. 2009 yılında toplamda 6.6 milyon yolcunun uçuş yaptığı havalimanında 2010'da ise 11 milyon yolcuya ulaşılması hedefleniyor. Toplam 44 havayolu şirketinin sefer düzenlediği ve iç hatlarda uçuş noktası sayısını 21'e, dış hatlarda ise 60'a yükselten Sabiha Gökçen Havalimanı'nın hedefinde ise KLM, Air France gibi bayrak taşıyıcılarının da rotasına girmek var. Avrupa'nın hemen her noktasına uçuşlarının olduğuna dikkat çeken Sabiha Gökçen Uluslararası Havalimanı (İSG) CEO'su Gökhan Buğday, "Bundan sonra ise Rusya ve Ortadoğu'da güçlenmeyi hedefliyoruz. 2010'dan sonra ise Uzakdoğu'ya yöneleceğiz" dedi. THY'nin yanı sıra Spainair'in de 4 Mayıs itibarıyla bayrak taşıyıcı olarak Sabiha Gökçen'den uçuşlara başlayacağını aktaran Buğday, "Şu anda KLM ve Air France'la görüşmelerimiz sürüyor. 6 ay içinde görüşmeleri sonuçlandırıp 2011 yılında diğer bayrak taşıyıcıların da İstanbul'daki ikinci uçuş network'ü arasına girmeyi planlıyoruz" dedi.

Duty free büyüdü

Türk havacılık sektörünün THY de dahil olmak üzere krize rağmen büyüdüğünü hatırlatan Gökhan Buğday, "Sabiha Gökçen de bu büyümeden payını alıyor. Sektörün 2010 da dahil olmak üzere 3-4 yıl daha büyük artışlarla gelişeceğini düşünüyorum. İlk 3 ayda sektörde ve İstanbul'da yüzde 30 büyüme var. Biz ise rakamlarımızı ikiye katladık" diye konuştu. Sabiha Gökçen'de uçakların rötarsız kalktığını taksi konumundan kalkışa kadar olan sürenin ortalama 7-8 dakika olduğunu hatırlatan Buğday, bunun cazibelerini artırdığını kaydetti.

Yeni terminal binasının hizmete girmesiyle beraber duty free alanlarının 70'ten 4 bin 500 metrekareye çıktığını, yeme-içme alanlarının genişlediğini ve gelir artırıcı alanların artması sayesinde 2009'u ciro bakımından beklentiler dahilinde kapattıklarını da aktaran Buğday, "2010'da da memnun edici rakamlar elde edeceğiz" değerlendirmesini yaptı.

Konsorsİyum yenİ havalİmanlarI İçİn ortak hareket edİyor

* SABİHA Gökçen Uluslararası Havalimanı'ndaki olumlu gelişmelerin Limak Holding, GMR Infrastructure ve Malaysia Airports Holdings Berhad konsorsiyumu tarafından beğeniyle karşılandığı ve konsorsiyumun yeni havalimanı projeleri için de ortak hareket ettiğini açıklayan Gökhan Buğday, "Geçtiğimiz günlerde kamuoyuna duyurulan Priştina havalimanına ek olarak konsorsiyum 3 havalimanı projesi için daha çalışıyor" dedi.

2'nci pistin ihalesi 2011'de

SABİHA Gökçen Havalimanı'nda 2'nci pistin yapımı için kamulaştırma çalışmalarının sürdüğünü ve 3-4 ay içinde bitmesini beklediklerini söyleyen Gökhan Buğday, "Eylül ayında avam proje bitecek. İhalesi de 2011 yılında yapılacak. Bu pistin tamamlanmasıyla hareket kabiliyeti daha da artaracak. 2015-2017 yıllarından sonra 22 bin metrekare ekstra bir alana da kavuşacağız. Eski terminal binasının yenilenmesiyle de 5 milyon yolcu kapasitesi gelecek" dedi. Yeni pist yapımı ve ilave yatırımlarla birlikte minimum 500 milyon dolarlık yatırım planı olduğunu da aktaran Buğday, "Kapasite uzun vadede 50 milyona çıkacak" değerlendirmesini yaptı. 
Vatan

Sabiha Gökçen halka açılmaya hazırlanıyor
istanbul Sabiha Gökçen Havalimanı (İSG) CEO'su Gökhan Buğday, havalimanının ortakları Limak Holding, GMR Infrastructure ve Malaysia Airports'un İSG'yi işleten şirketi 2 ile 3 yıl arasında halka arz etmeyi planladıklarını söyledi. Buğday, ortak şirketlerin kendi bölgelerinde işletmek üzere havalimanı aradıklarını, bunlardan bir tanesinin Kosova Priştina Havalimanı olduğunu kaydetti.

BU YIL 11 MİLYON YOLCUYA ULAŞIR
2010 yılında ilk üç aylık verilerini açıklayan Buğday, 2009 yılında havalimanı yolcu sayısının, bir önceki yıla göre yüzde 52.3 artışla 6 milyon 640 bine yükseldiğini kaydetti. ISG'nin 2009 yılını 51 bin 765 uçuş yoğunluğu rakamı ile tamamladığını anlatan Buğday, 2009 yılının aynı döneminde 9 bin 141 olan uçuş rakamının, 2010 yılın aynı döneminde ikiye katlanarak 18 bin 605'e ulaştığını dile getirdi. Buğday, yıl sonunda 11 milyon yolcuya ulaşmayı hedeflediklerini açıkladı.
Gökhan Buğday, yaklaşık 500 milyon dolarlık yatırıma mal olacak ikinci pistin proje çalışmalarının başlatıldığını, bunun sonucunda ISG'nin 50 milyonluk yolcu kapasitesine ulaşacağını söyledi.
Habertürk


Geri Dön