Ulaşım

Sabiha Gökçen-Kurtköy Metrosu 2020 sonunda açılacak!

Büyümeye devam eden İstanbul metrosunun yeni hattı Sabiha Gökçen Havaalanı ve Kurtköy arasında yapılacak. 2020'de hizmete açılacak metro sayesinde Kurtköy'den yola çıkan yolcular Kaynarca Aktarma Merkezi üzerinden İstanbul'un her yerine gidebilecek.

Kurtköy’ü Sabiha Gökçen Havaalanı üzerinden Kaynarca’daki aktarma merkezine bağlayacak metro hattının inşaatı başlıyor. 6 km uzunluğunda olacak Sabiha Gökçen-Kurtköy metro hattının tamamı yer altında olacak. TBM’lerin açacağı tünellere inşa edilecek yeni hat, 760 milyon liraya mal olacak. 2018’de başlayacak proje 2020’nin ortalarında tamamlanacak. Sabiha Gökçen-Kurtköy metro hattı 2020’nin sonunda hizmete açılacak.


Kaynarca'ya bağlanacak

ÇED raporu tamamlanan proje için Sabiha Gökçen Havalimanı’na bağlanacak 3 istasyon inşa edilecek. Sabiha Gökçen’den metroya binen bir yolcu Teknopark, Yenişehir ve Kurtköy istasyonlarında seyahat edebilecek. Her istasyon ortalama 140 metre uzunluğunda ve 3 bin 500 metrekare büyüklüğünde bir alan kaplayacak. Yeni metro hattı aktarma merkezi haline gelecek olan Kaynarca merkez istasyonuna bağlanacak. Yani Kurtköy’den yola çıkan bir yolcu Sabiha Gökçen’i geçerek Kaynarca Aktarma Merkezinden İstanbul’un her noktasına ulaşabilecek. Projenin hazırlık ve inşaat aşamasında 230, işletme aşamasında ise iki hat için toplam 60 personel çalışacak.


Vatan 


Haber Milliyet'te şöyle yer aldı;

Pendik Kurtköy'de İstanbul Büyükşehir Belediyesi (İBB) tarafından yapılması planlanan Sabiha Gökçen - Kurtköy Metro Hattı projesinin Çevresel Etki Değerlendirmesi (ÇED) süreci başlatıldı. Çevre ve Şehircilik İl Müdürlüğü'nde duyurulan proje tanıtım dosyasında proje bedeli 760 milyon TL olarak belirlendi.


3 İSTASYONLU HAT

Sabiha Gökçen - Kurtköy Metro Hattı 6 km uzunluğunda, 3 duraklı kısa bir hat. Ancak bu hat, kuzeyde Üsküdar –Ümraniye – Çekmeköy Metro Hattının devamı olan Çekmeköy-Sancaktepe-Sultanbeyli-Kurtköy hattı ile güneydeki Kadıköy-Kartal-Kaynarca metro hatlarını birbirine entegre edecek. 3 duraklı hattın istasyonları şöyle olacak: "Teknopark İstasyonu, Yenişehir İstasyonu, Kurtköy İstasyonu". Her istasyon ortalama 140 metre uzunluğunda ve 3 bin 500 metrekare büyüklüğünde bir alan kaplayacak.


2020'DE HİZMETE GİRECEK

2018 yılı başında başlaması planlanan hattın yapımı yaklaşık 2,5 yıl sürecek. İnşaatın 2020 yılı sonunda açılması bekleniyor. Öte yandan, yapım ihalesi projeleri tamamlanmış olan Kaynarca-Tuzla hattı ile Pendik Merkez- Kaynarca Merkez hattı, Kaynarca Merkez istasyonu bölgesinde Kaynarca-Sabiha Gökçen hattına, dolayısıyla Sabiha Gökçen-Kurtköy hattına entegre olacak. Yüksek Hızlı Tren(YHT) hattının da devreye girmesi ile bu bölge bir aktarma merkezi haline gelecek.


Milliyet 


Haber Türkiye Gazetesi'nde şu şekilde yer aldı



İstanbul metrosunun yeni hatl tı Sabiha Gökçen Havaalanı I ve Kurtköy arasında yapıladı cak. Yeni metro hattı 2020'de hizmete girecek. Metro hattında Kurtköy'den yola çıkan yolcular Kaynarca'da aktarma yaparak İstanbul'un her yerine ulaşım sağlayabilecek. Kurtköy'ü Sabiha Gökçen Havaalanı üzerinden Kaynarcadaki aktarma merkezine bağlayacak metro hattınm inşaatı seneye başlayacak. 6 km uzunluğunda yapılacak Sabiha GökçenKurtköy metro hattının tamamı yer altında olacak. Hattın maliyeti ise 760 milyon lira. 


ÇED raporu tamamlanan proje için Sabiha Gökçen Havalimanına bağlanacak 3 istasyon inşa edilecek. Sabiha Gökçen'den metroya binen bir yolcu Teknopark, Yenişehir ve Kurtköy istasyonlarında seyahat edebilecek. Her istasyon ortalama 140 metre uzunluğunda ve 3 bin 500 metrekare büyüklüğünde bir alan kaplayacak. İnşa edilen metro hattı, aktarma merkezi haline gelecek olan Kaynarca merkez istasyonuna entegre edilecek. Kurtköy'den yola çıkan bir yolcu Sabiha Gökçen'i geçerek Kaynarca Aktarma Merkezinden İstanbul'un her noktasına ulaşım sağlayabilecek.


Türkiye Gazetesi