Sabiha Gökçen’in yeni apronuna mevzuata aykırı hafriyat döküldüğü iddia edildi!
Havaalanı İşletme ve Havacılık Endüstrileri AŞ (HEAŞ) tarafından 5 Nisan 2011'de ihale edilen Sabiha Gökçen Havalimanı ek apron alanı, bekleme cebi ve hava tarafı çevre yoluna bağlantı yolu inşaatında usulsüzlükler yaşandığı iddia ediliyor
İstanbul Sabiha Gökçen Havalimanı’nda apron ve pist inşa edilecek alana mevzuata aykırı hafriyat döküldüğü iddia ediliyor. Firma yetkilileri işi şartnameye uygun yaptıklarını savunurken Pendik Belediyesi’nden üst düzey yetkili durumu şöyle özetledi: “Firmanın belirlenenden fazla alana dolgu yaptığı tespit edildi. Belediye müdahale etti, çalışmaları durdurduk. Fakat bakanlık devreye girdi ‘Bu işe karışmayın. Bu iş, bizim tasarrufumuzda.’ dedi. Çekilmek zorunda kaldık.” dedi.
Havaalanı İşletme ve Havacılık Endüstrileri AŞ (HEAŞ) tarafından 5 Nisan 2011'de ihale edilen Sabiha Gökçen Havalimanı ek apron alanı, bekleme cebi ve hava tarafı çevre yoluna bağlantı yolu inşaatında usulsüzlükler yaşandığı iddia ediliyor. İhaleyi alan firma, apron dolgu alanı çalışmalarında sona geldi. Ancak, ihalenin teknik şartnamesine uygun olmayan bir şekilde apron alanının zeminine başta inşaat molozları olmak üzere niteliksiz hafriyat döküldüğü öne sürülüyor.
Apron inşaatıyla ilgili diğer önemli iddia ise ihalede belirlenen dolgu alanının dışına çıkılması. Pendik Belediyesi’nden üst düzey bir yetkilinin verdiği bilgilere göre, ihaleye göre belli bir alanın dolması gerekirken, firma belirlenenden daha fazla alana dolgu yaptı. Belediye olarak duruma müdahale ederek çalışmaları durdurduklarını belirten bir yetkili, “Fakat, bakanlık devreye girerek ‘Bu işe karışmayın. Bu iş bizim tasarrufumuzda.’ dedi. Biz de çekilmek zorunda kaldık.” ifadelerini kullandı. Zaman’a konuşan firma yetkilisi İ.B., iddiaların gerçeği yansıtmadığını söyledi. Yaklaşık 10 yıldır İstanbul Anadolu Yakası’nda hafriyat işi yaptıklarını dile getiren İ.B., apron inşaatının zemin dolgusuna niteliksiz malzeme döktüklerinde firmalarının kapanacağını kaydetti. Dökülen hafriyatın birkaç denetimden geçtiğini belirten İ.B., şöyle konuştu: “Dolgu sahasının girişinde malzemenin niteliğine bakan mühendisler var, polis var, özel güvenlik var. Bir de firmalar tarafından yetkili olan kişiler var. Yani sen buraya gelecek olan taş malzemenin haricinde, moloz gibi bir şey geldiği zaman zaten giriş yapamaz. Apronun altında Ümraniye’den gelen özellikli, nitelikli malzeme var.”
Bir kısım çevrelerin, firma olarak kendilerinin iş yapmalarını istemediğini öne süren İ.B., Pendik Belediyesi’nin de havalimanına toprak dökme hesabı yaptığını, dolayısıyla sistemin kendi firmasını buna engel olarak gördüğünü öne sürdü. Yaklaşık iki sene önce Pendik Belediyesi’nin polise ve Mali Şube’ye ihbarda bulunduğunu belirten İ.B., “Mali Şube geldi, saha içerisindeki her kamyondan, aprondan numune aldı. Götürdü tahlil yaptırdı. Malzeme kalitesi standartların üstünde çıktı.” dedi. Konuyla ilgili Ulaştırma Bakanlığı’nın da devreye girdiğini iddia eden İ.B., Ulaştırma Bakanı’nın uçakla buradan geçtiğini ve yerle ilgili soru sorduğunu öne sürdü. İ.B., ayrıca ikinci pist arazisinin kamulaştırma bedellerinde ciddi vurgunların yapılacağını savundu. Büyük bir şirketin yaklaşık 5 yıl önce, ikinci pistin yapılacağı alandan 4,5 milyon liraya 400 dönümlük arsa satın aldığını iddia eden İ.B., şirketin bu arsayı geçtiğimiz aylarda 180 milyon liraya satışa çıkardığını kaydetti. Yolsuzluk ve rüşvet operasyonu kapsamında internette yayınlanan ses kayıtları ve belgelerde, Sabiha Gökçen Havalimanı’na yapılacak ve yaklaşık 1,3 milyar liralık 3 bin 500 metre uzunluğundaki ikinci pist inşaatı, bir grup işadamına vaat edilen ihaleler listesinde geçiyor.
Zaman