Ulaşım

Sabuncubeli Tüneli'nin yarıya yakını tamamlandı!

İzmir ve Manisa'yı birbirine bağlayacak Sabuncubeli Tüneli'nin şantiyesini ziyaret eden AK Parti Genel Başkan Yardımcısı Selçuk Özdağ, tünel çalışmalarını inceledi, yetkililerden bilgi aldı.


AK Parti Genel Başkan Yardımcısı Selçuk Özdağ, "Geçmişte temeller atılırdı, o temeller çürürdü, o binalar, o yollar yapılmazdı. Şimdi böyle şeyler söz konusu değil. Türkiye'nin her yeri şantiye gibi" dedi.


İzmir ve Manisa'yı birbirine bağlayacak Sabuncubeli Tüneli'nin şantiyesini ziyaret eden Özdağ, tünel çalışmalarını inceledi, yetkililerden bilgi aldı.


Özdağ, gazetecilere yaptığı açıklamada, iki kenti bağlayan yolun AK Parti iktidarında tamamlanarak duble yol haline getirildiğini ifade ederek, öncesinde çok sayıda kaza ve can kayıpları yaşandığını bildirdi. Tünelin yapımına Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan'ın başbakanlığı döneminde başlandığını hatırlatan Özdağ, şöyle konuştu:


"Koçoğlu ihaleyi almıştı. Ciddi projeleri olan, büyük bir şirketti. İflas etiler. Bu nedenle tünel yapımında gecikme oluştu. Tekrar ihaleye çıkıldı. Kalyon İnşaat devam ettiriyor. Geçmişte temeller atılırdı, o temeller çürürdü, o binalar, o yollar yapılmazdı. Şimdi böyle şeyler söz konusu değil. Türkiye'de ciddi tüneller kazılıyor, İstanbul-İzmir otoyolu yapılıyor, hızlı tren çalışmaları sürüyor. Türkiye'nin her yeri şantiye gibi. Bütün sıkıntılarımıza rağmen... Bir yandan terör belasına rağmen, bir diğer yandan zaman zamanki kaoslara rağmen. İşte Suriye'deki iş savaş nedeniyle Rusya'nın buraya müdahale etmesi nedeniyle bizim de ister istemez ekonomik sıkıntılarımız meydana geliyor. Ama onlara rağmen yatırımlar hızlı şekilde devam ediyor."


Özdağ, tünelin zaman ve para kaybını önleyeceğini, can kayıplarının önüne geçeceğini sözlerine ekledi.


- Yarıya yakını tamamlandı


Karayolları 2. Bölge Müdürü Abdülkadir Uraloğlu, 580 rakımından geçen İzmir - Manisa yolunun Sabuncubeli bölümünde, 14 viraj bulunduğuna, eğimin ise üst limit olarak kabul edilen yüzde 9,5 seviyesinde olduğuna dikkati çekti.


Günde ortalama 32 bin araç geçen yolda 4 bin 70 metre uzunluğunda çift tüpten oluşan tünelin yapımının devam ettiğini ifade eden Uraloğlu, "Zemin olarak Türkiye'nin zor tünel çalışmalarından birini yapıyoruz. 24 esasıyla çalışıyoruz. Toplamda yüzde 48,5 gerçekleşme sağlandı. Tünelde yapılacak kazı 564 bin metreküp. 30 bin kamyon hafriyat taşıyacağız. 37 teknik personel var. 438 işçi var. 2016 yılı sonunda yüzde 75'lik gerçekleşmeye ulaşacağız. Hedefimiz 2017 yılının sonunda tüneli trafiğe açmak" diye konuştu.


Uraloğlu, günde 1,5-2 metre ilerleme kaydedilen tünel tamamlandığında İzmir - Manisa arasındaki sürenin 15 dakikaya düşeceğini belirterek, şu anda çalışmalarla ilgili herhangi bir sıkıntı bulunmadığını kaydetti.



AA









Bu haber Sabah Gazetesi'nde şöyle yer aldı:


İzmir ve Manisa'yı birbirine bağlayacak Sabuncubeli Tüneli'nin şantiyesini ziyaret eden AK Parti Genel Başkan Yardımcısı Selçuk Özdağ, tünel çalışmalarını inceledi, yetkililerden bilgi aldı. Özdağ, burada yaptığı açıklamada, iki kenti bağlayan yolun AK Parti iktidarında tamamlanarak duble yol haline getirildiğini ifade etti. Tünelin yapımına Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan'ın başbakanlığı döneminde başlandığını hatırlatan Özdağ,"Geçmişte temeller atılırdı, o temeller çürürdü, o binalar, o yollar yapılmazdı. Şimdi böyle şeyler söz konusu değil. Türkiye'nin her yeri şantiye gibi" dedi. Özdağ, tünelin zaman ve para kaybını önleyeceğini, can kayıplarının önüne geçeceğini sözlerine ekledi. Karayolları 2. Bölge Müdürü Abdülkadir Uraloğlu ise, "Tünel tamamlandığında İzmir - Manisa arasındaki süren 15 dakikaya düşecek. Hedefimiz 2017 yılının sonunda tüneli trafiğe açmak" diye konuştu. 


Sabah


Haber Beş Eylül Gazetesi'nde şöyle yer aldı;

AK Parti Genel Başkan Yardımcısı Selçuk Özdağ, Manisa-İzmir arasında inşaatı devam eden Sabuncubeli tüneli ve Bağlantı yollarında incelemelerde bulundu. Özdağ'a, Karayolları 2.  Bölge Müdürü Abdülkadir Oraloğlu, Şehzadeler Belediye Başkan Yardımcısı Bilal Demir, AK Parti Manisa II Başkanı Zülfikar Gürcan, inşaatta görevli mühendis ve işçiler eşlik etti. Özdağ, ilk olarak Kalyon inşaatın şantiye alanındabulunan toplantı odasında Karayolları2. Bölge Müdürü AbdiilkadirOraloğlu'ndan tünelle ilgili bilgi aldı. Bilgilendirmenin ardından Özdağ, Sabuncubeli tüneli inşaat alanına geçerek incelemelerde bulundu. İnşaatta yürütülen çalışmaları yerinde inceledi. Özdağ, burada Oraloğlu'ndan çalışma hakkında bilgi aldı.Tünelin son durumuyla ilgili açıklama yapan Oraloğlu, "Tünel 4 bin 70 metre uzunluğunda. Bittiğinde Manisa ile İzmir'i 15 dakikalık bir mesafeye düşürmüş olacak. Çalışmalarımız 24 saat esasına göre devam etmektedir. Şu an her iki tüpün hem İzmir tarafında hem de Manisa tarafında 24 saat esasına göre çalışmalarımız devam ediyor. Günde yaklaşık 2 metre ilerleme kaydediyoruz. Şu an çalışmalarımızda herhangi bir sıkıntı yok" dedi. 


"2017'NİN SONUNDA TAMAMLANACAK" 

Özdağ ise, Manisalıların ve İzmirlilerin tünelin özlemini çektiğini belirterek şöyle konuştu:"Sayın Binali Yıldırım, geçen dönem Ulaştırma Denizcilik ve Haberleşme Bakanıyken, Sayın Recep Tayyip Erdoğan Başbakanken yola çıkmıştık. Bir firma yap işlet devret modeliyle almıştı. Daha sonra o firmanın iflas etmesi nedeniyle yarım kaldı, ardından mahkeme süreci devam etti. Ulaştırma Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığımız ve aynı zamanda Karayolları Genel Müdürlüğümüz devreye girerek Sayın Cumhurbaşkanımız Recep Tayyip Erdoğan, Başbakan Ahmet Davutoğlu devreye girerek tünel yeniden ihale edildi. Ulaştırma Bakanlığımız tüneli yaptırıyor. Kalyon inşaata.  İhaleyi onlar almıştı."Tünelin 4 bin 70 metrelik bir uzunluğu olduğu bilgisini veren Özdağ, sözlerini şöyle sürdürdü:"İki gidiş iki geliş şeklinde. Biraz önce bölge müdürümüzün söylemiş olduğu gibi 15 dakikaya inecek.  Manisa İzmir aynı özelliklere sahip iki şehir. İkisi de organize sanayileri olan sanayide zirve iki kent, tarımda zirve olan iki kent, eğitimde zirve olan iki kent. Bu iki kentin öğrencilerini işçilerini çiftçilerini biran önce İzmir'e taşımak lazım. İzmir'den Manisa'ya taşımak zaman kaybını önlemek, nakitte tasarruf etmek, yakıtta tasarruf etmek adına çok ciddi bir çalışma bu. Bir yandan diğer duble yolumuz devam edecek. Bir yandan tünel 2017'nin sonuna kadar 24 saat esasına dayanarak 4 makineyle aynı anda çalışma yapılmaktadır. 2017'nin sonuna kadar burası tamamlanmış olacak. Böylece nakit tasarrufumuzu yakıt tasarrufumuzu bir yandan insan kayıplarımızı ve milli servetimiz olan araba kayıplarımızı önlemiş olacağız." 


TOPLAM 3 BİN 926 METRE KAZI YAPILDI 

İzmir ile Manisa'yı birbirine bağlayan en kısa güzergah olan Sabuncubeli geçidi, kışın buzlanmanın olduğu, yüzde 9,5'e varan yüksek eğim ve 14 virajdan dolayı düşük standartlara sahip, trafik kazalarının yoğun olduğu bir yol. Projenin tamamlanması ile tünel içinde yüzde 1,5 yol eğimi olacak ve bu kesimdeki yüksek eğim ve küçük virajların ortadan kaldırılması neticesinde yol kullanıcılarına güvenli ve konforlu seyahat imkanı sağlayacak. Böylece yüksek bakım maliyetleri ve kaza ile oluşan yaralanma, can ve mal kayıpları en aza indirilecek. Sabuncubeli tüneli 2011 yılında yap-işlet-devret modeli ile ihale edildi, firmanın iflas etmesi sonucunda 2015 yılında ihale feshedildi. Tünelin inşaat işi 26 Mayıs 2015 tarihinde yeniden ihale edilerek sözleşme imzalandı ve inşaata başlandı. Tünelin bugüne kadar İzmir bölümünde sol tüpte bin 655 metre, sağ tüpte bin 593 metre kazı; Manisa bölümünde sol tüpte 164 metre, sağ tüpte 514 metre olmak üzere sağ tüpte 2 bin 107 metre, sol tüpte bin 819 metre; toplam 3 bin 926 metre kazı ve destekleme yapıldı. Tünel inşaatı 2017'nin sonunda tamamlanarak hizmete açılması hedefleniyor.


Beş Eylül Gazetesi