Şahterm, Bolu'da ikinci fabrika yatırımına hazırlanıyor!
Beyaz eşya sektörüne yönelik rezistans üretimi yapan ve yurtiçinde A enerji sınıfı fırınlarda yüzde 50'nin üzerinde pazar payı bulunan Şahterm, Bolu'da ikinci fabrika yatırımına hazırlanıyor...
Beyaz eşya sektörüne yönelik rezistans üretimi yapan ve yurtiçinde A enerji sınıfı fırınlarda yüzde 50'nin üzerinde pazar payı bulunan Şahterm, Bolu'da yatırımına hazırlandığı ikinci fabrikayla birlikte 2016 yılı itibariyle üretim kapasitesini yıllık 16 milyon adede çıkaracak. Şirketin 5 yıllık hedefi ise 25 milyon adede ulaşmak. Şahterm Genel Müdürü Faruk Şahin, Demirtaş Organize Sanayi Bölgesi'nde 4 bin 500 metrekarelik kapalı alana sahip tesisin ihtiyacı karşılamadığı için şirketin, mayıs ayından bu yana Akçalar Sanayi Bölgesi'nde toplam 15 milyon dolarlık yatırımla kurulan 12 bin metrekare kapalı alana sahip yeni tesisinde faaliyetlerini sürdürdüğünü belirtti.
3 milyon dolarlık yatırımla kapasitesini 13 milyona çıkardı
Önümüzdeki yıl ocak ayı itibariyle yıllık 10 milyon adet olan üretim kapasitesini yüzde 30 artırarak 13 milyon 500 bin adede çıkarmaya hazırlandıklarını açıklayan Şahin, ilave yatırımların yüzde 80'ini tamamladıklarını ve şu ana kadar 2.5-3 milyon dolarlık harcama yaptıklarını belirtti. Diğer yandan Bursa dışında ikinci fabrikalarını Bolu'da kurma kararı aldıklarını söyleyen Şahin, "Bolu Organize Sanayi Bölgesi'nden 30 bin metrekarelik yer tahsisi talebimiz onaylandı. Önümüzdeki yılın sonuna kadar inşaatı tamamlayıp tesisi devreye almayı hedefliyoruz. İlk etapta bina ve makine dahil toplam 5 milyon dolarlık yatırımımız olacak. Bolu fabrikamızda öncelikle yılda 2,5 milyon adetlik üretimimizin bulunduğu Arçelik firmasının ihtiyaçlarını karşılayacağız" dedi. Bolu ile birlikte 2016 itibariyle toplam üretim kapasitelerinin yıllık 16 milyon adede ulaşacağının altını için Şahin, hedeflerinin 5 yılda 25 milyon adet olduğunu vurguladı. Dünyanın önde gelen tüm markalarına ürün verdiklerini belirten Şahin, üretimin yüzde 70'ini fırın, yüzde 20'sini çamaşır makinesi, yüzde 10'unu da çamaşır kurutma makinesi rezistanslarının oluşturduğunu söyledi. Yüzde 70 ihracat odaklı üretim yaptıklarına ve bu yönde büyüdüklerine değinen Şahin, yeni pazar arayışları doğrultusunda son olarak Latin Amerika, ABD ve Kore'ye yoğunlaştıklarını açıkladı.
Dünya Gazetesi